318i M43 wymiana uszczelki rozrządu
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
-
- Specjalista
- Posty: 5238
- Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
- BMW: 330ci 535d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom Wieniawa
Napewno trzeba pompę wyjąć? Bo w tym temacie co wkleiłem wcześniej chłopak pisał, że wystarczy zdjąć koło pasowe z pompy.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
-
- Specjalista
- Posty: 5238
- Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
- BMW: 330ci 535d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom Wieniawa
A jak wygląda sprawa koła pasowego na wale korbowym? Zdjąć to wiem. A żeby je odkręcić to trzeba blokować koło zamachowe? Czy może odkręcić sie jak np jest na biegu i sie podłoży coś pod koła? A jeśli juz blokować zamach to czym? Wyczytałem ze jest otwór do tego po prawej stronie (od pasażera) podobno da sie zablokować z lewarka (bez kanału).
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
-
- Specjalista
- Posty: 5238
- Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
- BMW: 330ci 535d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom Wieniawa
Jestem już po operacji. Opiszę mniej więcej jak, może komuś się przyda. Najwięcej zeszło mi z odkręceniem koła pasowego. Szukałem tego otworu technicznego ale nie udało mi się go znaleźć. Założyłem klucz na śrubę z rurką, tak że rurka była oparta o ziemie z prawej strony (strona pasażera) i na rozrusznik - elegancko się odkręciło. Przed tym (jak jest jeszcze pasek założony) to proponuję okręcić koło pompy wody - 4 śrubeczki na klucz 10.
Odkęcamy rzeczy, które są przodu - czujnik wałka rozrządu i coś od podciśnień (szczerze to nie wiem jak to fachowo sie nazywa.
Spuszczamy płyn. Odkręcamy termostat, pompy wody nie ruszamy.
Odkręcamy pokrywy, zaworów, następnie rozrządu.
Tak wyglądały moje
Z czyszczeniem zeszło mi z 2 godziny. Trzeba dobrze wyczyścić powierzchnie stykającą do uszczelek - w silniku i na pokrywach.
Komplet nowych uszczelek.
I składamy. Tak jak pisali koledzy wyżej. Posmarowałem je silikonem reinzosil. I montaż - pokrywa dolna na gotowo, górna lekko, zaworów na gotowo i wracamy i dokręcamy górną rozrządu.
Dodatkowo proponuje mieć uszczelkę termostatu (ja zapomniałem o niej) i warto wymienić odrazu wężyki podciśnienia - większość może nie przeżyć tej operacji. Ja miałem akurat, kiedyś kupiłem w sklepie moto (10zł/m), jeszcze mi zostało - rozmiar 3,2mm.
Po złożeniu wszystkiego warto wyczyścić resztę silnika, magiel i zawieszenie ile się da ze starego syfu.
PS
Na dzień dzisiejszy jeszcze nie mam klimy więc miałem mniej do odkręcania i więcej miejsca.
PS 2
Do moderatora - jak uznasz że temat się nadaje to można go przenieść do ZRÓB TO SAM. Wcześniejsze posty można zostawić, też będą pomocne.
Pozdrawiam
Odkęcamy rzeczy, które są przodu - czujnik wałka rozrządu i coś od podciśnień (szczerze to nie wiem jak to fachowo sie nazywa.
Spuszczamy płyn. Odkręcamy termostat, pompy wody nie ruszamy.
Odkręcamy pokrywy, zaworów, następnie rozrządu.
Tak wyglądały moje
Z czyszczeniem zeszło mi z 2 godziny. Trzeba dobrze wyczyścić powierzchnie stykającą do uszczelek - w silniku i na pokrywach.
Komplet nowych uszczelek.
I składamy. Tak jak pisali koledzy wyżej. Posmarowałem je silikonem reinzosil. I montaż - pokrywa dolna na gotowo, górna lekko, zaworów na gotowo i wracamy i dokręcamy górną rozrządu.
Dodatkowo proponuje mieć uszczelkę termostatu (ja zapomniałem o niej) i warto wymienić odrazu wężyki podciśnienia - większość może nie przeżyć tej operacji. Ja miałem akurat, kiedyś kupiłem w sklepie moto (10zł/m), jeszcze mi zostało - rozmiar 3,2mm.
Po złożeniu wszystkiego warto wyczyścić resztę silnika, magiel i zawieszenie ile się da ze starego syfu.
PS
Na dzień dzisiejszy jeszcze nie mam klimy więc miałem mniej do odkręcania i więcej miejsca.
PS 2
Do moderatora - jak uznasz że temat się nadaje to można go przenieść do ZRÓB TO SAM. Wcześniejsze posty można zostawić, też będą pomocne.
Pozdrawiam
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
-
- Bywalec forum
- Posty: 175
- Rejestracja: 3 wrz 15, 17:44
- BMW: E46 M43TU B19
- Rok produkcji: 0
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto:
poczytałem troszkę w necie i mam dylemat... jaki w końcu jest gwint na śrubie koła pasowego na wale... prawy czy lewy... mariryb pisze ze zablokował o ziemie od strony pasazera i zakrecił rozrusznikiem(tzn ze gwint jest lewy) a tutaj http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=68&t=120773&hilit=wymiana+uszczelniacza koles pisze ze gwint jest prawy i inni piszą ze dało rade odkręcic jego sposobem... może ktoś konkretnie powiedziec jak to ogarnąc?
-
- Bywalec forum
- Posty: 311
- Rejestracja: 28 cze 14, 10:17
- BMW: 325i EU3
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: RZE
gwint jest PRAWY, miałem zagwozdke również, wbrew pozorom że powinien sie blokować w strone przeciwną do obrotów silnika. Stojąc przed autem i patrząc na silnik odkręcamy śrube w lewo a zakręcamy w prawo.
-
- Bywalec forum
- Posty: 175
- Rejestracja: 3 wrz 15, 17:44
- BMW: E46 M43TU B19
- Rok produkcji: 0
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto:
czyli jakbym zrobił tak jak mariryb napisał czyli zablokował od strony pasazera to mogłoby sie to źle skonczyc??
Kondrados jak to sprawdziłes i jak sie upewniłes ze gwint jest prawy ??
Tylko znowu mam dylemat bo jak mariryb by to odkręcił zapierając skoro gwint jest prawy ? nawet jakby z drugiej strony zaparł to by sie dokręcało a nie odkręcało
Kondrados jak to sprawdziłes i jak sie upewniłes ze gwint jest prawy ??
Tylko znowu mam dylemat bo jak mariryb by to odkręcił zapierając skoro gwint jest prawy ? nawet jakby z drugiej strony zaparł to by sie dokręcało a nie odkręcało
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 9 Odpowiedzi
- 6207 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: piotrek1474
-
- 12 Odpowiedzi
- 32583 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: rempp
-
- 15 Odpowiedzi
- 5371 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariryb
-
-
[320d M47N] Wycena wymiany uszczelki miski olejowej, pokrywy rozrządu
autor: DwaLitryPL » » w Inne / Hyde Park - 0 Odpowiedzi
- 4486 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: DwaLitryPL
-
-
- 44 Odpowiedzi
- 77334 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jan5
-
- 11 Odpowiedzi
- 9486 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: marjusz
-
- 1 Odpowiedzi
- 1895 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: medoff
-
- 14 Odpowiedzi
- 2965 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: K0J0T
-
- 4 Odpowiedzi
- 9893 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: FireWallx33
-
- 0 Odpowiedzi
- 17189 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: tomx