[318i M43] wymiana przewodow hamulcowych tył

mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#11

Post autor: mariryb »

Jestem po operacji. Zeszło się cały dzień. Odpowietrzniki odkręciły się bez problemu. Jeśli chodzi o przewody to dało radę zwykłymi kluczami 11 i 12 oraz 14 do wykręcenia gumowego weżyka. Był problem z wykręceniem metalowego z gumowego. Sama rdza. Ale wykręciłem gumy i w imadle poszlo. Ale niestety operacja nie udała się do końca. Końcówka przewodu prawego co wchodzi do pompy została źle zrobiona i leje się z niej. Jest trochę wyszczerbiona.

Czy da radę zrobić końcówkę odpowiednio domowymi sposobami. I to jak przewód jest już zanotowany.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#12

Post autor: MARC »

Teoretycznie nie.

Masz jakieś foty z zabiegu?
Zbiornik paliwa wyciągałeś?
Powiedz coś więcej co i jak trzeba zrobić aby inni już wiedzieli.
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#13

Post autor: mariryb »

To z końcówką podjadę do warsztatu gdzie to robią.

Właśnie nie zrobiłem bo telefon mi się rozładował i tylko później zrobiłem zdjęcie starych przewodów. Zbiornika nie wyjmowałem odkręciłem obejmę co jest pod nim i wtedy on trochę opadł i można go było na bok kilka cm przesunąć. Ale jak byś chciał puścić przewody jak fabryka to trzeba go wyjąć. Ja go odchyliłem przecisnąłem tam przewody ale minąłem jeden wieszak na nie bo nie miałem jak tam się dostać. Jest problem jak napisałem wcześniej z końcówkami przewodów gdzie się wkręca w gumowe wężyki. Więc wymieniając można odrazu z tymi wężykami albo mi się udało wykręcić je w imadle. Wykręciłem przewód gumowy z drugiej strony i tą śrubę spiłowałem z rozmiaru 11 na 10 i się wykręciło.

Za zbiornikiem do przodu to nie ma problemu z przewodami tylko trzeba się pobawić trochę i po układać w swoje miejsce. Za zbiornikiem do tyłu tez poszło łatwo. Jakoś nad dyfrem przecisnąłem i włożyłem w swoje wieszaki.

Zeszło mi cały dzień. I ogólnie już bym ie chciał tego drugi raz robić.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#14

Post autor: GUMMISS »

To napisz jeszcze czy ten przewód musi koniecznie być łączony, bo pisałeś że nie wiesz, a teraz już masz wszystko założone.
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#15

Post autor: mariryb »

Nie musi. To łączenie to taki wymysł inżynierów żeby można wymienić później tylko drugą część ale i tak w praktyce nie jest to możliwe to jak jest zardzewiałe to i tak by się nie odkręciło. Śmiało możesz dać dłuższy jeden przewód.
Co do zbiornika. To jest on na jednej opasce. Jedna śruba na klucz 13. Z nią trochę się męczyłem ale jak ma się dobry klucz to pójdzie.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#16

Post autor: MARC »

Powiedz mi w którym miejscu jest łączony ten długi przewód hamulcowy (mowa o tym co ma ok. 3m) chyba lewy tył...
Tak samo chciałbym wiedzieć gdzie dokładnie łączy się druga strona ( 1m z hakiem) ??
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#17

Post autor: mariryb »

Są 3 przewody :
Lewa strona
1 M10/M12-3635MM

prawa strona
3 M10/M10-3850MM
4 M10/M10-1175MM

Od początku idą razem (razem tez z przewodem paliwowym). Jak już miną zbiornik paliwa to się rozdzielają. Lewego jest bardzo krótki kawałek do przewodu gumowego, natomiast drugi idzie nad dyfrem. I jakoś nad dyfrem, no może ciut po lewo jest to łączenie - dostęp jest tam beznadziejny żeby chcieć to odkręcić, ale przewód da się przełożyć i umieścić w wieszakach.

Jak się wejdzie pod samochód i zajrzy to widać ten przewód i to łączenie.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#18

Post autor: mariryb »

Wczoraj pożyczyłem taki sprzęt. Dobrze ,że miałem wolną taka rurkę to poćwiczyłem sobie najpierw, za 4tym razem wyszła już dobrze. A na samochodzie jeszcze lepiej. Już wszystko złożone. Robota już zakończona całkowicie.

Obrazek
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
piotr850514
Bywalec forum
Posty: 525
Rejestracja: 30 lis 11, 22:56
BMW: Leon
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Holywood

#19

Post autor: piotr850514 »

No moja dziś przechodzi zabieg wymiany przewodów hamulcowych na tyle i okazało się iż przewody praktycznie sie sypią w łapkach %) . Masakra.
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#20

Post autor: mariryb »

Niestety to częsta przypadłość i przez niezbyt miłą robotę wiele osób odkłada wymianę na później -ja też.
Jeśli robisz w warsztacie to pochwal się ile to kosztuje. Wprawdzie co warsztat to inna cena, ale będzie jakaś orientacja.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ hamulcowy”