[318i M43] wymiana przewodow hamulcowych tył
-
- Specjalista
- Posty: 5238
- Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
- BMW: 330ci 535d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom Wieniawa
Jestem po operacji. Zeszło się cały dzień. Odpowietrzniki odkręciły się bez problemu. Jeśli chodzi o przewody to dało radę zwykłymi kluczami 11 i 12 oraz 14 do wykręcenia gumowego weżyka. Był problem z wykręceniem metalowego z gumowego. Sama rdza. Ale wykręciłem gumy i w imadle poszlo. Ale niestety operacja nie udała się do końca. Końcówka przewodu prawego co wchodzi do pompy została źle zrobiona i leje się z niej. Jest trochę wyszczerbiona.
Czy da radę zrobić końcówkę odpowiednio domowymi sposobami. I to jak przewód jest już zanotowany.
Czy da radę zrobić końcówkę odpowiednio domowymi sposobami. I to jak przewód jest już zanotowany.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Teoretycznie nie.
Masz jakieś foty z zabiegu?
Zbiornik paliwa wyciągałeś?
Powiedz coś więcej co i jak trzeba zrobić aby inni już wiedzieli.
Masz jakieś foty z zabiegu?
Zbiornik paliwa wyciągałeś?
Powiedz coś więcej co i jak trzeba zrobić aby inni już wiedzieli.
-
- Specjalista
- Posty: 5238
- Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
- BMW: 330ci 535d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom Wieniawa
To z końcówką podjadę do warsztatu gdzie to robią.
Właśnie nie zrobiłem bo telefon mi się rozładował i tylko później zrobiłem zdjęcie starych przewodów. Zbiornika nie wyjmowałem odkręciłem obejmę co jest pod nim i wtedy on trochę opadł i można go było na bok kilka cm przesunąć. Ale jak byś chciał puścić przewody jak fabryka to trzeba go wyjąć. Ja go odchyliłem przecisnąłem tam przewody ale minąłem jeden wieszak na nie bo nie miałem jak tam się dostać. Jest problem jak napisałem wcześniej z końcówkami przewodów gdzie się wkręca w gumowe wężyki. Więc wymieniając można odrazu z tymi wężykami albo mi się udało wykręcić je w imadle. Wykręciłem przewód gumowy z drugiej strony i tą śrubę spiłowałem z rozmiaru 11 na 10 i się wykręciło.
Za zbiornikiem do przodu to nie ma problemu z przewodami tylko trzeba się pobawić trochę i po układać w swoje miejsce. Za zbiornikiem do tyłu tez poszło łatwo. Jakoś nad dyfrem przecisnąłem i włożyłem w swoje wieszaki.
Zeszło mi cały dzień. I ogólnie już bym ie chciał tego drugi raz robić.
Właśnie nie zrobiłem bo telefon mi się rozładował i tylko później zrobiłem zdjęcie starych przewodów. Zbiornika nie wyjmowałem odkręciłem obejmę co jest pod nim i wtedy on trochę opadł i można go było na bok kilka cm przesunąć. Ale jak byś chciał puścić przewody jak fabryka to trzeba go wyjąć. Ja go odchyliłem przecisnąłem tam przewody ale minąłem jeden wieszak na nie bo nie miałem jak tam się dostać. Jest problem jak napisałem wcześniej z końcówkami przewodów gdzie się wkręca w gumowe wężyki. Więc wymieniając można odrazu z tymi wężykami albo mi się udało wykręcić je w imadle. Wykręciłem przewód gumowy z drugiej strony i tą śrubę spiłowałem z rozmiaru 11 na 10 i się wykręciło.
Za zbiornikiem do przodu to nie ma problemu z przewodami tylko trzeba się pobawić trochę i po układać w swoje miejsce. Za zbiornikiem do tyłu tez poszło łatwo. Jakoś nad dyfrem przecisnąłem i włożyłem w swoje wieszaki.
Zeszło mi cały dzień. I ogólnie już bym ie chciał tego drugi raz robić.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
- GUMMISS
- Przyjaciel forum
- Posty: 4029
- Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
- BMW: 318i Touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: brodnica
- Lokalizacja: Kawki
- Płeć:
To napisz jeszcze czy ten przewód musi koniecznie być łączony, bo pisałeś że nie wiesz, a teraz już masz wszystko założone.
Bo Możemy Więcej...
L W G
L W G
-
- Specjalista
- Posty: 5238
- Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
- BMW: 330ci 535d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom Wieniawa
Nie musi. To łączenie to taki wymysł inżynierów żeby można wymienić później tylko drugą część ale i tak w praktyce nie jest to możliwe to jak jest zardzewiałe to i tak by się nie odkręciło. Śmiało możesz dać dłuższy jeden przewód.
Co do zbiornika. To jest on na jednej opasce. Jedna śruba na klucz 13. Z nią trochę się męczyłem ale jak ma się dobry klucz to pójdzie.
Co do zbiornika. To jest on na jednej opasce. Jedna śruba na klucz 13. Z nią trochę się męczyłem ale jak ma się dobry klucz to pójdzie.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Powiedz mi w którym miejscu jest łączony ten długi przewód hamulcowy (mowa o tym co ma ok. 3m) chyba lewy tył...
Tak samo chciałbym wiedzieć gdzie dokładnie łączy się druga strona ( 1m z hakiem) ??
Tak samo chciałbym wiedzieć gdzie dokładnie łączy się druga strona ( 1m z hakiem) ??
-
- Specjalista
- Posty: 5238
- Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
- BMW: 330ci 535d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom Wieniawa
Są 3 przewody :
Lewa strona
1 M10/M12-3635MM
prawa strona
3 M10/M10-3850MM
4 M10/M10-1175MM
Od początku idą razem (razem tez z przewodem paliwowym). Jak już miną zbiornik paliwa to się rozdzielają. Lewego jest bardzo krótki kawałek do przewodu gumowego, natomiast drugi idzie nad dyfrem. I jakoś nad dyfrem, no może ciut po lewo jest to łączenie - dostęp jest tam beznadziejny żeby chcieć to odkręcić, ale przewód da się przełożyć i umieścić w wieszakach.
Jak się wejdzie pod samochód i zajrzy to widać ten przewód i to łączenie.
Lewa strona
1 M10/M12-3635MM
prawa strona
3 M10/M10-3850MM
4 M10/M10-1175MM
Od początku idą razem (razem tez z przewodem paliwowym). Jak już miną zbiornik paliwa to się rozdzielają. Lewego jest bardzo krótki kawałek do przewodu gumowego, natomiast drugi idzie nad dyfrem. I jakoś nad dyfrem, no może ciut po lewo jest to łączenie - dostęp jest tam beznadziejny żeby chcieć to odkręcić, ale przewód da się przełożyć i umieścić w wieszakach.
Jak się wejdzie pod samochód i zajrzy to widać ten przewód i to łączenie.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
-
- Bywalec forum
- Posty: 525
- Rejestracja: 30 lis 11, 22:56
- BMW: Leon
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Holywood
No moja dziś przechodzi zabieg wymiany przewodów hamulcowych na tyle i okazało się iż przewody praktycznie sie sypią w łapkach . Masakra.
-
- Specjalista
- Posty: 5238
- Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
- BMW: 330ci 535d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom Wieniawa
Niestety to częsta przypadłość i przez niezbyt miłą robotę wiele osób odkłada wymianę na później -ja też.
Jeśli robisz w warsztacie to pochwal się ile to kosztuje. Wprawdzie co warsztat to inna cena, ale będzie jakaś orientacja.
Jeśli robisz w warsztacie to pochwal się ile to kosztuje. Wprawdzie co warsztat to inna cena, ale będzie jakaś orientacja.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 7 Odpowiedzi
- 8074 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 5 Odpowiedzi
- 4573 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: roque
-
- 2 Odpowiedzi
- 2173 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: bayou325
-
- 1 Odpowiedzi
- 1082 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Broder
-
- 5 Odpowiedzi
- 3129 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GUMMISS
-
- 1 Odpowiedzi
- 6252 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Broder
-
- 7 Odpowiedzi
- 9700 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Palec11
-
- 6 Odpowiedzi
- 7075 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Majcheros1
-
- 90 Odpowiedzi
- 33765 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 11 Odpowiedzi
- 13256 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Krzysiek669