[318i M43] wskazania sondy - falowanie obrotów

Awatar użytkownika
mattzak
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 9 paź 13, 11:28
BMW: e46 318i M43B19
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: PL

#1

Post autor: mattzak »

Witam. Mam problem z falowaniem obrotów, obroty falują na zimnym silniku pomiedzy 500-1100 obr./min gdy wskazówka temperatury jest na środku wszystko się normuję. Sprawdzone zostały wszystkie wężę itp. wszystko jest szczelne nie ma żadnych nieszczelności, odma i silniczek krokowy wymienione. Inpa pokazuje błąd 141 lambda regulation control range block. Jakie powinny być wartości sprawnych sond ? Podaje zdjęcie pomiaru przy 95 C w moim silniku. Spalanie na miejscu to jakieś 12 L przy spokojnej jeździe myślę że jednak trochę dużo jak na ten silnik.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 12 sty 17, 17:12 przez mattzak, łącznie zmieniany 1 raz.
kruszka
Bywalec forum
Posty: 295
Rejestracja: 25 sty 14, 14:09
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Bielany Wrocławskie

#2

Post autor: kruszka »

Witam,

sprawdź sobie ten temat (na ostatniej stronie wrzuciłem filmik z parametrami po wymianie przepływki i sondy lambda). Od tego czasu nie mam żadnych błędów ani problemów, więc zakładam, że są to prawidłowe parametry.

http://e46forum.pl/benzyna-f22/-318i-wypadanie-zap%C5%82onu-t20155-s50.html
Awatar użytkownika
mattzak
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 9 paź 13, 11:28
BMW: e46 318i M43B19
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: PL

#3

Post autor: mattzak »

Nadal nie uporałem się z falowaniem obrotów. Nagrałem film jak to wygląda. Może ma ktoś jakieś pomysły co może być problemem ? Po nagrzaniu się silnika falowanie zanika.

[youtube]TlwH2JyYYIc[/youtube]
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#4

Post autor: MARC »

Falowanie może mieć przyczynę w zaciąganiu lewego powietrza, ale wtedy prawdopodobnie powinno być zauważalne na zimnym i ciepłym.
Trzeba podglądnąć parametry live data.

Świece, cewki sprawdzałeś ? Może wilgoć gdzieś jest, a po nagrzaniu znika bo silnik jest gorący...

Sondy powinny pracować w przedziale 0.2V do 0.8V +/-
Mowa o tych przed katalizatorem.
Awatar użytkownika
mattzak
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 9 paź 13, 11:28
BMW: e46 318i M43B19
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: PL

#5

Post autor: mattzak »

Cewka, świece, przewody ok. Szukałem lewego powietrza wszędzie gdzie się da ale nie ma się czego przyczepić. To też nie przez wilgoć bo w lecie było to samo. Od kiedy kupiłem samochód mam ten problem i nie wiem już co można jeszcze sprawdzić bo przyczyna musi jakaś być. Najdziwniejsze że dzieje się to w zakresie kiedy silnik jest zimny, kiedy się nagrzeje dochodzi do normy. Lubi czasem zafalować ale nie tak jak dzieję się na zimnym.
LeszekLK

#6

Post autor: LeszekLK »

MARC pisze:Falowanie może mieć przyczynę w zaciąganiu lewego powietrza, ale wtedy prawdopodobnie powinno być zauważalne na zimnym i ciepłym.
Trzeba podglądnąć parametry live data.

Świece, cewki sprawdzałeś ? Może wilgoć gdzieś jest, a po nagrzaniu znika bo silnik jest gorący...

Sondy powinny pracować w przedziale 0.2V do 0.8V +/-
Mowa o tych przed katalizatorem.
Sondy w BMW mają taki przedział działania?
Bo w innych autach jest chyba od 0,1V do 0,9V


A co do tematu to ekspertem od BMW jeszcze nie jestem ale może trzeba wyczyścić regulator wolnych obrotów. A jak skasowałeś błąd to potem znowu się pojawił? Może sonda przed katem faktycznie do wymiany




Wysłane z mojego Lenovo TAB 2 A7-30H przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
mattzak
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 9 paź 13, 11:28
BMW: e46 318i M43B19
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: PL

#7

Post autor: mattzak »

Regulator był wymieniany. Sonda jednak jest ok, myślałem że może grzałka wysiadła ale po sprawdzeniu jest wporządku. Ten felerny wąż który zawsze się przeciera w tych silnikach od odmy też jest szczelny. Jedyne wyjście jakie pozostaje to chyba wymiana wszystkich uszczelek od kolektora ssącego ale z tym to trzeba poczekać na lepszą pogodę.
LeszekLK

#8

Post autor: LeszekLK »

A regulator wymieniłeś na używany? Bo nowy ori chyba fortune kosztuje. Moze trzeba go wyczyścić?
Masz u siebie tylko benzyne czy lpg też?

Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
mattzak
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 9 paź 13, 11:28
BMW: e46 318i M43B19
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: PL

#9

Post autor: mattzak »

Próbowałem 3 różne i wszystkie były czyszczone. Na każdym dzieje się to samo. Tylko benzyna. Nowy kosztuję 888,18 zł :)
Awatar użytkownika
mattzak
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 9 paź 13, 11:28
BMW: e46 318i M43B19
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: PL

#10

Post autor: mattzak »

Problem rozwiązany, jeżeli ktoś będzie miał podobne problemy trzeba zrobić adaptację w inpie i wszystko wraca do normy.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”