[318i M43] wskazania sondy - falowanie obrotów
- mattzak
- Bywalec forum
- Posty: 14
- Rejestracja: 9 paź 13, 11:28
- BMW: e46 318i M43B19
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: PL
Witam. Mam problem z falowaniem obrotów, obroty falują na zimnym silniku pomiedzy 500-1100 obr./min gdy wskazówka temperatury jest na środku wszystko się normuję. Sprawdzone zostały wszystkie wężę itp. wszystko jest szczelne nie ma żadnych nieszczelności, odma i silniczek krokowy wymienione. Inpa pokazuje błąd 141 lambda regulation control range block. Jakie powinny być wartości sprawnych sond ? Podaje zdjęcie pomiaru przy 95 C w moim silniku. Spalanie na miejscu to jakieś 12 L przy spokojnej jeździe myślę że jednak trochę dużo jak na ten silnik.
Ostatnio zmieniony 12 sty 17, 17:12 przez mattzak, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec forum
- Posty: 295
- Rejestracja: 25 sty 14, 14:09
- BMW: E46 318i
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Bielany Wrocławskie
Witam,
sprawdź sobie ten temat (na ostatniej stronie wrzuciłem filmik z parametrami po wymianie przepływki i sondy lambda). Od tego czasu nie mam żadnych błędów ani problemów, więc zakładam, że są to prawidłowe parametry.
http://e46forum.pl/benzyna-f22/-318i-wypadanie-zap%C5%82onu-t20155-s50.html
sprawdź sobie ten temat (na ostatniej stronie wrzuciłem filmik z parametrami po wymianie przepływki i sondy lambda). Od tego czasu nie mam żadnych błędów ani problemów, więc zakładam, że są to prawidłowe parametry.
http://e46forum.pl/benzyna-f22/-318i-wypadanie-zap%C5%82onu-t20155-s50.html
- mattzak
- Bywalec forum
- Posty: 14
- Rejestracja: 9 paź 13, 11:28
- BMW: e46 318i M43B19
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: PL
Nadal nie uporałem się z falowaniem obrotów. Nagrałem film jak to wygląda. Może ma ktoś jakieś pomysły co może być problemem ? Po nagrzaniu się silnika falowanie zanika.
[youtube]TlwH2JyYYIc[/youtube]
[youtube]TlwH2JyYYIc[/youtube]
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Falowanie może mieć przyczynę w zaciąganiu lewego powietrza, ale wtedy prawdopodobnie powinno być zauważalne na zimnym i ciepłym.
Trzeba podglądnąć parametry live data.
Świece, cewki sprawdzałeś ? Może wilgoć gdzieś jest, a po nagrzaniu znika bo silnik jest gorący...
Sondy powinny pracować w przedziale 0.2V do 0.8V +/-
Mowa o tych przed katalizatorem.
Trzeba podglądnąć parametry live data.
Świece, cewki sprawdzałeś ? Może wilgoć gdzieś jest, a po nagrzaniu znika bo silnik jest gorący...
Sondy powinny pracować w przedziale 0.2V do 0.8V +/-
Mowa o tych przed katalizatorem.
- mattzak
- Bywalec forum
- Posty: 14
- Rejestracja: 9 paź 13, 11:28
- BMW: e46 318i M43B19
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: PL
Cewka, świece, przewody ok. Szukałem lewego powietrza wszędzie gdzie się da ale nie ma się czego przyczepić. To też nie przez wilgoć bo w lecie było to samo. Od kiedy kupiłem samochód mam ten problem i nie wiem już co można jeszcze sprawdzić bo przyczyna musi jakaś być. Najdziwniejsze że dzieje się to w zakresie kiedy silnik jest zimny, kiedy się nagrzeje dochodzi do normy. Lubi czasem zafalować ale nie tak jak dzieję się na zimnym.
Sondy w BMW mają taki przedział działania?MARC pisze:Falowanie może mieć przyczynę w zaciąganiu lewego powietrza, ale wtedy prawdopodobnie powinno być zauważalne na zimnym i ciepłym.
Trzeba podglądnąć parametry live data.
Świece, cewki sprawdzałeś ? Może wilgoć gdzieś jest, a po nagrzaniu znika bo silnik jest gorący...
Sondy powinny pracować w przedziale 0.2V do 0.8V +/-
Mowa o tych przed katalizatorem.
Bo w innych autach jest chyba od 0,1V do 0,9V
A co do tematu to ekspertem od BMW jeszcze nie jestem ale może trzeba wyczyścić regulator wolnych obrotów. A jak skasowałeś błąd to potem znowu się pojawił? Może sonda przed katem faktycznie do wymiany
Wysłane z mojego Lenovo TAB 2 A7-30H przy użyciu Tapatalka
- mattzak
- Bywalec forum
- Posty: 14
- Rejestracja: 9 paź 13, 11:28
- BMW: e46 318i M43B19
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: PL
Regulator był wymieniany. Sonda jednak jest ok, myślałem że może grzałka wysiadła ale po sprawdzeniu jest wporządku. Ten felerny wąż który zawsze się przeciera w tych silnikach od odmy też jest szczelny. Jedyne wyjście jakie pozostaje to chyba wymiana wszystkich uszczelek od kolektora ssącego ale z tym to trzeba poczekać na lepszą pogodę.
A regulator wymieniłeś na używany? Bo nowy ori chyba fortune kosztuje. Moze trzeba go wyczyścić?
Masz u siebie tylko benzyne czy lpg też?
Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka
Masz u siebie tylko benzyne czy lpg też?
Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 4 Odpowiedzi
- 2513 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: tomar65
-
- 3 Odpowiedzi
- 2455 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: adi3d
-
- 10 Odpowiedzi
- 3449 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Titansilber46
-
- 4 Odpowiedzi
- 3063 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: stachugeniusz
-
- 5 Odpowiedzi
- 2510 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 1 Odpowiedzi
- 861 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 1 Odpowiedzi
- 2271 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 7 Odpowiedzi
- 5992 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: KaziDojcz
-
- 7 Odpowiedzi
- 2425 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 1 Odpowiedzi
- 1162 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: adamusiek