[318i M43] Sonda lambda - błąd INPA

noSound87
Bywalec forum
Posty: 258
Rejestracja: 16 wrz 13, 14:06
BMW: E46 318i M43
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#1

Post autor: noSound87 »

Witam,

po wczorajszej zabawie z kompem w BMW, po wyczyszczeniu rejestru i uruchomieniu silnika, zarejestrowały mi się dwa błędy:

135 signal camshaft sensor
153 control lambda probe heating after KAT


O ile pierwszy błąd (135) jest mi doskonale znany - sama jest nazwa wskazuje - o tyle błąd 153 jest dla mnie magiczny... :/
W wolnym tłumaczeniu chodzi o jakieś sterowanie ogrzewaniem sondy lambda po katalizatorze.

W dodatku gdy w programie INPA wejdzie się w sekcję diagnozy Analog 3, to pojawia się informacja o przekroczeniu dopuszczalnej wartości:
control lambda probe heating after KAT pulse duty Factory - 100

Mam pytanie...co może być grane?
Auto zachowuje się normalnie, odpala i nie gaśnie w trakcie jazdy, nie rzuca, nie szarpie, obroty nie falują na jałowym biegu, ma moc...kompletnie nie wiem o co chodzi.
W którym dokładnie miejscu znajduje się sonda lambda "po Katalizatorze"? Jak domniemam są dwie - jedna przed KAT i druga po KAT.
Czy wszystko wskazuje na to, aby wymienić sondę?
BMW by noSound
Obrazek
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#2

Post autor: MARC »

Nie po katalizatorze, tylko za katalizatorem.
tomek89
Bywalec forum
Posty: 34
Rejestracja: 27 kwie 11, 19:01
BMW: e46 330Ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#3

Post autor: tomek89 »

noSound87 pisze:Witam,

po wczorajszej zabawie z kompem w BMW, po wyczyszczeniu rejestru i uruchomieniu silnika, zarejestrowały mi się dwa błędy:

135 signal camshaft sensor
153 control lambda probe heating after KAT


O ile pierwszy błąd (135) jest mi doskonale znany - sama jest nazwa wskazuje - o tyle błąd 153 jest dla mnie magiczny... :/
W wolnym tłumaczeniu chodzi o jakieś sterowanie ogrzewaniem sondy lambda po katalizatorze.

W dodatku gdy w programie INPA wejdzie się w sekcję diagnozy Analog 3, to pojawia się informacja o przekroczeniu dopuszczalnej wartości:
control lambda probe heating after KAT pulse duty Factory - 100

Mam pytanie...co może być grane?
Auto zachowuje się normalnie, odpala i nie gaśnie w trakcie jazdy, nie rzuca, nie szarpie, obroty nie falują na jałowym biegu, ma moc...kompletnie nie wiem o co chodzi.
W którym dokładnie miejscu znajduje się sonda lambda "po Katalizatorze"? Jak domniemam są dwie - jedna przed KAT i druga po KAT.
Czy wszystko wskazuje na to, aby wymienić sondę?
Nie wiem czy Ci to pomoże ale ja niedawno u siebie miałem taki błąd: "190 lambda probe heating downstreen sensor 1" czyli z tego co pamiętam "sonda lambda za katalizatorem bank 1". Z INPY wychodziło, że sonda w ogóle nie pracuje. Mechanik wymienił mi sondę (sonda Boscha - 240zł), po wymianie zaświecił się check engine, następnie wykasował błąd i teraz jest już wszystko ok - komputer pokazuje, że wszystkie 4 działają prawidłowo :)
noSound87
Bywalec forum
Posty: 258
Rejestracja: 16 wrz 13, 14:06
BMW: E46 318i M43
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#4

Post autor: noSound87 »

MARC pisze:Nie po katalizatorze, tylko za katalizatorem.
sugerowałem się kluczami-hasłami (after = po). Rozumiem, że chodzi o sondę za katalizatorem, czyli tą która jest bliżej wydechu końcowego?

Właśnie to mnie ciekawi najbardziej...komp pokazuje błędy po podłączeniu, a dlaczego nie świeci mi się w ogóle "check engine"?
Po czym mam poznawać, że występują błędy w aucie, jak w ogóle ta kontrolka się nie za świeci - jak robię test zegarów to świeci :roll:
BMW by noSound
Obrazek
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#5

Post autor: MARC »

Sondy za katem nie wpływają aż tak bardzo na pracę samochodu jak te przed nim.
Tylne są tzw. monitorujące skład spalin, a przed katem to regulacyjne.

Dlatego jak tylna "pada" to kontrolka Ci się nie zaświeci, mało tego często bywa tak że nawet jak przednia padnie to też nie zadziała, musiała by całkowicie paść aby się zaświecił check ale to rzadko bywa. Najczęściej padają w nich grzałki, a to tylko częściowa usterka a nie całkowita.
noSound87
Bywalec forum
Posty: 258
Rejestracja: 16 wrz 13, 14:06
BMW: E46 318i M43
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#6

Post autor: noSound87 »

Czyli nie muszę się tym przejmować, bo padniętą mam grzałkę w sondzie za katalizatorem - odpowiedzialną za pomiar spalin - jak dobrze rozumiem, nie ma to wpływu na wysokie spalanie paliwa?

Jeśli jest uszkodzone grzanie sondy (uszkodzenie częściowe), to naprawą tego jest wymiana samej "grzałki" czy i tak trzeba wymieniać całą sondę (nierozbieralny element)?
BMW by noSound
Obrazek
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#7

Post autor: MARC »

Trzeba wymienić całą sondę, nie można samej grzałki.

A to czy chcesz naprawić usterkę czy też nie to zależy od Ciebie...

Moje wypowiedzi to tylko sugestie dla Ciebie, nie widzę parametrów sondy więc nie wiem co jej defacto dolega...
noSound87
Bywalec forum
Posty: 258
Rejestracja: 16 wrz 13, 14:06
BMW: E46 318i M43
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#8

Post autor: noSound87 »

za chwilkę będę ponownie podłączać samochód do kompa, to zrobię screeny z INPY
BMW by noSound
Obrazek
noSound87
Bywalec forum
Posty: 258
Rejestracja: 16 wrz 13, 14:06
BMW: E46 318i M43
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#9

Post autor: noSound87 »

A więc tak...wykonałem 3 zrzuty z pomiaru Analog 1, Analog 2 i Analog 3 - tak na wszelki wypadek aby zachować ciągłość co do diagnostyki.
Nie wstawiałem screena z pracy cylindrów - tam wszystko jest w granicach normy i ładnie pracuje - bez względu czy silnik jest zimny czy ciepły.

Na jednym screenie (Analog 3) wstawiłem kreseczkami jak wygląda pomiar na zimnym silniku, po częściowych rozgrzaniu i po nagrzaniu ;)

Analog 1 (nie wiem co oznaczają te wartości z wykrzyknikiem...ale niepokoi mnie to)
Obrazek

Analog 2 (tutaj tak samo jak powyżej - niepokoi mnie wartość z wykrzyknikiem)
Obrazek

Analog 3 (opis zachowania się dwóch pierwszy wskaźników w zależności od nagrzania auta itp.)
Obrazek
BMW by noSound
Obrazek
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#10

Post autor: MARC »

Screen 3

Przed katem sonda działa poprawnie ponieważ grzeje jak silnik jest zimny.
Fajnie by było jakbyś podał jeszcze parametry V przed katem i za.
Chodzi o to czy zakres pracy (V) zmienia się czy stoi w miejscu.

Sonda za katem działa nieco odwrotnie.

Screen 1

Ten parametr dotyczy przepływomierza.
Pytanie jak wygląda on na rozgrzanym silniku.

DIS-em można fajnie sprawdzić sobie stan przepływki, czy jest sprawna czy nie...
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”