[318i M43] Sonda lambda - błąd INPA

noSound87
Bywalec forum
Posty: 258
Rejestracja: 16 wrz 13, 14:06
BMW: E46 318i M43
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#21

Post autor: noSound87 »

mariryb pisze: Ale u każdego z nasz jest inaczej. U Ciebie jest na poczatku 100% i jak cieply coraz mniej,isolato ma nowa sondę i ma odwrotnie, za zminym trochę a pózniej 100% a u mnie cały czas 100% (pamiętam, że kiedyś było inaczej, że zmniejszało się to)

Konsultowałem sprawę tych grzałek z kolegą i podobno prawidłowo to nie procent nagrzania tylko stopień grzania, czyli powinno być na początku 100% ,a pozniej mnie.

Sam już nie wiem.
Czyli tak jak napisałem wyżej :D "stopień nagrzania"
Tam na 1 stronie dałem ładnie kolorki jak to u mnie wygląda "od zimnego do ciepłego".
Wiem tylko, że jak jest już Ciepły, to chodzi na 100 druga kolumna (czy tak powinno być...tego nie wiem)
Błędy tez mam odnośnie lambdy ale to może być wina INPY i kabli (kable mam od VW viaken, i chociaż parametry i błędy widzi w BMW, błędu poduszki już nie potrafi usunąć)
...więc pozostaje mi kupić kable typowo pod BMW.
BMW by noSound
Obrazek
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#22

Post autor: mariryb »

Jesli stopień nagrzania sondy to miałbym już odrazu po włączeniu zimnego silnika sonde gorącą.

noSound87 pisze: Błędy tez mam odnośnie lambdy ale to może być wina INPY i kabli (kable mam od VW viaken, i chociaż parametry i błędy widzi w BMW, błędu poduszki już nie potrafi usunąć)
...więc pozostaje mi kupić kable typowo pod BMW.
Podłączasz pod gniazdo pod kierownicą OBD2 czy w komorze silnika ?
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
isolato

#23

Post autor: isolato »

Panowie sprawdzę jeszcze pracę sondy regulacyjnej (bo głównie ta nas interesuje) po trasie. Te pomiary, które wstawiłem były od zimnego do nagrzania auta po czym samochód od razu zgasiłem. Być może stopień grzania grzałki spadnie jak silnik pochodzi trochę dłużej. Zrobię zrzuty. Grzałka na początku musi pracować na 100% żeby nagrzać element odpowiedzialny za pomiar spalin (300'c min.). Nie wiem jednak czy te 100% powinno się utrzymywać bez przerwy...

Odnośnie jeszcze lambda-integrator 1 wyczytałem, że jest to parametr mówiący o mieszance paliwa i powietrza.
Ogólnie im bliżej 1 tym lepiej. Wynik poniżej 1 oznacza mieszankę zbyt bogatą (więcej paliwa niż powietrza). Analogicznie wynik powyżej 1 oznacza mieszankę ubogą (więcej powietrza niż paliwa).
Z moich zrzutów wynika, że mieszanka jest całkiem ok. Na zimnym była zbyt uboga, ale razem ze wzrostem nagrzania wartość zbliżała się do 1. Przy temp. roboczej wyniosło 1 :)

Mieszanka idealna (stechiometryczna) to taka, w której na każdy 1 kg spalonego paliwa, przypada 14,7 kg powietrza.
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#24

Post autor: mariryb »

isolato pisze:Panowie sprawdzę jeszcze pracę sondy regulacyjnej (bo głównie ta nas interesuje) po trasie. Te pomiary, które wstawiłem były od zimnego do nagrzania auta po czym samochód od razu zgasiłem. Być może stopień grzania grzałki spadnie jak silnik pochodzi trochę dłużej. Zrobię zrzuty. Grzałka na początku musi pracować na 100% żeby nagrzać element odpowiedzialny za pomiar spalin (300'c min.). Nie wiem jednak czy te 100% powinno się utrzymywać bez przerwy...
Weż pannę na przejażdżkę, nagrzej sondę i wrzuć screeny. Będziemy Ci bardzo wdzięczni.
isolato pisze: Odnośnie jeszcze lambda-integrator 1 wyczytałem, że jest to parametr mówiący o mieszance paliwa i powietrza.
Ogólnie im bliżej 1 tym lepiej. Wynik poniżej 1 oznacza mieszankę zbyt bogatą (więcej paliwa niż powietrza). Analogicznie wynik powyżej 1 oznacza mieszankę ubogą (więcej powietrza niż paliwa).
Z moich zrzutów wynika, że mieszanka jest całkiem ok. Na zimnym była zbyt uboga, ale razem ze wzrostem nagrzania wartość zbliżała się do 1. Przy temp. roboczej wyniosło 1 :)

Mieszanka idealna (stechiometryczna) to taka, w której na każdy 1 kg spalonego paliwa, przypada 14,7 kg powietrza.
Tak tez myslałem że to aktualny wspólczynnik lambda λ
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
noSound87
Bywalec forum
Posty: 258
Rejestracja: 16 wrz 13, 14:06
BMW: E46 318i M43
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#25

Post autor: noSound87 »

mariryb pisze: Podłączasz pod gniazdo pod kierownicą OBD2 czy w komorze silnika ?
Pod OBD2

Co do mieszanki też mam ok :)
Ja pamiętam (ale testy odbywały się z 2-4 miesięcy temu) jak jechałem cały czas z laptopem (trasa 60km), to u siebie zauważyłem prawidłową pracę sond.
Nagrzanie się pierwszej (na zimnym), a potem tylko druga szalała. Też muszę sprawdzić jak teraz jest.
BMW by noSound
Obrazek
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#26

Post autor: mariryb »

noSound87 pisze:
mariryb pisze: Podłączasz pod gniazdo pod kierownicą OBD2 czy w komorze silnika ?
Pod OBD2

U nas przez OBD możesz tylko tylko z silnikiem sie łączyć. Pozostałe moduły przez złącze pod maską. Dopiero młodsze modele maja pełną obsługę przez OBD
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
noSound87
Bywalec forum
Posty: 258
Rejestracja: 16 wrz 13, 14:06
BMW: E46 318i M43
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#27

Post autor: noSound87 »

mariryb pisze: U nas przez OBD możesz tylko tylko z silnikiem sie łączyć. Pozostałe moduły przez złącze pod maską. Dopiero młodsze modele maja pełną obsługę przez OBD
Chcesz powiedzieć, że w takim razie podane parametry są błędne? Przecież pokazuje wszystko w sposób prawidłowy (sonda) więc nie wiem...może mam "końcówkę przedlifta"
BMW by noSound
Obrazek
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#28

Post autor: mariryb »

Nie. Pokazuje Ci poprawne parametry. Tylko że złączem OBD załatwisz tylko silnik. Tu jest OK

Natomiast pisałeś, że nie możesz błędu poduszki skasować - z tym modułem musisz połączyć się za pomocą złącza okrągłego pod maską.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
noSound87
Bywalec forum
Posty: 258
Rejestracja: 16 wrz 13, 14:06
BMW: E46 318i M43
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#29

Post autor: noSound87 »

mariryb pisze:Nie. Pokazuje Ci poprawne parametry. Tylko że złączem OBD załatwisz tylko silnik. Tu jest OK

Natomiast pisałeś, że nie możesz błędu poduszki skasować - z tym modułem musisz połączyć się za pomocą złącza okrągłego pod maską.
Ahaaaa :D Chwała Ci za to :D Dzisiaj poszukam tego złącza pod machą i sprawdzę :) Dzięki...nie pomyślałem o tym ;)
BMW by noSound
Obrazek
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#30

Post autor: mariryb »

Złącze jest obok aku. tylko musisz mieć taką przejściówkę
http://allegro.pl/adapter-obd2-obd1-bmw-20-pin-ads-przejsciowka-i4346172417.html

Złączem OBD można wszystko robić ale w poliftach.

Ps
Zboczyliśmy trochę z tamtu. W takim razie czekamy na screeny od isolato. Mam cynk, ze w czwartek maja być :)
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”