[318i M43] Sonda lambda - błąd INPA
-
- Bywalec forum
- Posty: 258
- Rejestracja: 16 wrz 13, 14:06
- BMW: E46 318i M43
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Poznań
A czy przypadkiem na screenie Analog 3 poniżej wartości lambda nie ma informacji o napięciach? Bo ja tam widzę V i chyba to będą napięcia sondy ZA i PRZED katem.
Co do screena z Analog 1, to wartość ta - load mg/As/Zyl - nie zmienia się bez względu na to czy auto jest zimne czy rozgrzane...
Sprawdzę DIS'em, ale już mi coś w głowie świta że może to być zawór DISA lub coś z odmą.
A miałbyś może jakiś pomysł co do wartości ze screena Analog 2?
pulse duty factor i.s. controler 1 ? - tam ewidentnie coś jest nie tak i wartości są "grubo" poza normą :/
Co do screena z Analog 1, to wartość ta - load mg/As/Zyl - nie zmienia się bez względu na to czy auto jest zimne czy rozgrzane...
Sprawdzę DIS'em, ale już mi coś w głowie świta że może to być zawór DISA lub coś z odmą.
A miałbyś może jakiś pomysł co do wartości ze screena Analog 2?
pulse duty factor i.s. controler 1 ? - tam ewidentnie coś jest nie tak i wartości są "grubo" poza normą :/
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Sprawdź innym programem diagnostycznym bo INPA nie do końca jest dokładna i też wprowadza w błąd.
Co do sond i V. To wartość ta powinna się wahacz, czyli sonda powinna pracować, jeżeli stoi w miejscu to nie dobrze.
Co do sond i V. To wartość ta powinna się wahacz, czyli sonda powinna pracować, jeżeli stoi w miejscu to nie dobrze.
-
- Bywalec forum
- Posty: 258
- Rejestracja: 16 wrz 13, 14:06
- BMW: E46 318i M43
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Poznań
No ale one się wahają...np. jak dodaję trochę gazu to "skacze" więc źle raczej nie jest.
Teraz wyczytałem, że pomiar pulse duty factor i.s. controler 1 może dotyczyć:
- błędnego impulsu przez wałek rozrządu (to by tłumaczyło mój problem z czujnikiem wałka - błąd 135)
- nieprawidłowa mieszanka, coś ze spalaniem stukowym...
wkurza mnie ta rozbieżność w informacji od ludzi co do pomiarów INPA...DIS to jakiś konkretną wersję? Czy ogólnie po prostu mam sobie załatwić program "DIS" i tyle?
Teraz wyczytałem, że pomiar pulse duty factor i.s. controler 1 może dotyczyć:
- błędnego impulsu przez wałek rozrządu (to by tłumaczyło mój problem z czujnikiem wałka - błąd 135)
- nieprawidłowa mieszanka, coś ze spalaniem stukowym...
wkurza mnie ta rozbieżność w informacji od ludzi co do pomiarów INPA...DIS to jakiś konkretną wersję? Czy ogólnie po prostu mam sobie załatwić program "DIS" i tyle?
-
- Bywalec forum
- Posty: 258
- Rejestracja: 16 wrz 13, 14:06
- BMW: E46 318i M43
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Poznań
Przepraszam za "bezruch" w temacie ale ostatnio mam dużo na głowie :/
Posiadam już DIS i tylko kwestia ogarnięcia pod względem merytorycznym i dopiero wtedy wstawię screeny jak to wygląda od strony wyżej wspomnianego programu diagnostycznego.
Posiadam już DIS i tylko kwestia ogarnięcia pod względem merytorycznym i dopiero wtedy wstawię screeny jak to wygląda od strony wyżej wspomnianego programu diagnostycznego.
-
- Specjalista
- Posty: 5238
- Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
- BMW: 330ci 535d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom Wieniawa
Chyba mam problem z sondą. W live - analog data, zmieniaja się napięcia, sonda pracuje ale cały czas probe heating mam na 100 %, czy zimny, zagrzany, gorący - obydwie sondy są na 100%. Pamiętam, ze kiedyś to się zmieniało. Czy to oznacza, że grzałka sondy padła?
Ogólnie mam problem z silnikiem. Błąd sondy 125 wyskakuje regularnie (tylko ten błąd). Kiedyś nie miałem go wogóle.
Byłem u znajomego gazownika i zaobserwował, wypadanie zapłonu - pedał w podłogę i dostaje czkawki, albo strzeli. Na benzynie jest to mniej zauważalne (inna miesznaka) ale jest. On doszedł do tego, że dzieje się to na 4 cylindrze. Odłączając po kolei każdy wtryskiwacz lpg i na 4 była róznica. Podmieniłem 2 rózne świece, bez zmieny. Wczoraj byłem tez u handlarza częściami i podmieniłem 4 przewód a później całą cewkę, było tak samo (ale to było na szybko więc tu jeszcze nie przesądzam - może jego przewód tez był trefny)
Wracając do sondy i jej grzałki. Zaobserwowałem, że rano jak wyjade z domu bo jadąc równo ekonomizer jest dalej i przy dodaniu sporo dalej się wychyla niż to było jakiś czas temu, natomiast jak już przejade z 10 km to już jest poprawnie - co by świadczyło o problemie z grzałką, tylko czy aż tyle potrzebuje do zagrzania?
Edit
Czy jakby uszkodził się jakiś przewód od grzania to byłbt jakiś błąd na kompie? Lub miernikiem mozna sprawdzić czy jest prąd do grzania doprowadzony do sondy (przy niskim zawieszeniu mogło się coś przetrzeć )
Ogólnie mam problem z silnikiem. Błąd sondy 125 wyskakuje regularnie (tylko ten błąd). Kiedyś nie miałem go wogóle.
Byłem u znajomego gazownika i zaobserwował, wypadanie zapłonu - pedał w podłogę i dostaje czkawki, albo strzeli. Na benzynie jest to mniej zauważalne (inna miesznaka) ale jest. On doszedł do tego, że dzieje się to na 4 cylindrze. Odłączając po kolei każdy wtryskiwacz lpg i na 4 była róznica. Podmieniłem 2 rózne świece, bez zmieny. Wczoraj byłem tez u handlarza częściami i podmieniłem 4 przewód a później całą cewkę, było tak samo (ale to było na szybko więc tu jeszcze nie przesądzam - może jego przewód tez był trefny)
Wracając do sondy i jej grzałki. Zaobserwowałem, że rano jak wyjade z domu bo jadąc równo ekonomizer jest dalej i przy dodaniu sporo dalej się wychyla niż to było jakiś czas temu, natomiast jak już przejade z 10 km to już jest poprawnie - co by świadczyło o problemie z grzałką, tylko czy aż tyle potrzebuje do zagrzania?
Edit
Czy jakby uszkodził się jakiś przewód od grzania to byłbt jakiś błąd na kompie? Lub miernikiem mozna sprawdzić czy jest prąd do grzania doprowadzony do sondy (przy niskim zawieszeniu mogło się coś przetrzeć )
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Nie wiem czy coś Ci to pomoże, ale poniżej wrzucam zrzuty ze swojego M43TU. Livedata INPA od zimnego silnika do 104'c.
Sonda przed i za katem jest nowa (bosch).
Przy 30'C
Przy 50'C
Przy 70'C
Przy 90'C
przy 100'C
Przy 104'C
Sonda przed i za katem jest nowa (bosch).
Przy 30'C
Przy 50'C
Przy 70'C
Przy 90'C
przy 100'C
Przy 104'C
-
- Specjalista
- Posty: 5238
- Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
- BMW: 330ci 535d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom Wieniawa
Dzięki.
Lambda probe heating - co to dokładnie znaczy? Jest to procent nagrzania sondy?
Na Twoim ostatnim screenie z nowymi sondami masz na zimnym silniku ok 30% a póżniej już cały czas 100%. Porównałem też z wykresami Twojej starej sondy (na 1 stronie tematu) i było odwrotnie - po odpaleniu 100% a póżniej mniej im bardziej ciepły silnik.
U mnie jest stale 100%, sprawdzałem na zimnym, ciepłym i gorącym (po 30km). Jak to powinno byś prawidło - pewnie tak jak masz obecnie.
Drugie pytanie do specialistów : - co oznacza parametr lambda integrator ? czy to jest rzeczywisty współczynnik lambda ? (który powinien oscylować ok 1)
U mnie działa to tak. Po uruchomieniu zimnego silnika lambda integrator stoi na 1 i napięcie sondy stoi na 0,46V (chyba tak powinno być bo sonda jeszcze nie działa). Po 2 minutach (silnik ok40-50st) zaczyna działać lambda integrator i zaczyna działać sonda (napięcie sie zmienia od 0,2-do 0,8V). Zauważyłem, że lambda integrator pokazuje na benzynie bardzo blisko 1 a na gazie poniżej 1 (0,8-0,9) - pomiar na średnio ciepłym silniku, zrobiłem kolejny pomiar po 20 km to na gazie wahał się koło 1.
Pomiary na postoju, nie robiłem podczas jazdy.
Jak powienien działać poprawnie en lambda integrator?
Wyciągam wniosek, ale nie wiem czy poprawny, że niedomaga mi grzałka sondy oraz insalacja lpg jest żle wyregulowana.
Błąd 125 pojawia mi się od dawna cyklicznie, natomiast od tygodnia pojawia się też 171.
Ostatnio w shadow errors pojawia mi sie takie coś
Lambda probe heating - co to dokładnie znaczy? Jest to procent nagrzania sondy?
Na Twoim ostatnim screenie z nowymi sondami masz na zimnym silniku ok 30% a póżniej już cały czas 100%. Porównałem też z wykresami Twojej starej sondy (na 1 stronie tematu) i było odwrotnie - po odpaleniu 100% a póżniej mniej im bardziej ciepły silnik.
U mnie jest stale 100%, sprawdzałem na zimnym, ciepłym i gorącym (po 30km). Jak to powinno byś prawidło - pewnie tak jak masz obecnie.
Drugie pytanie do specialistów : - co oznacza parametr lambda integrator ? czy to jest rzeczywisty współczynnik lambda ? (który powinien oscylować ok 1)
U mnie działa to tak. Po uruchomieniu zimnego silnika lambda integrator stoi na 1 i napięcie sondy stoi na 0,46V (chyba tak powinno być bo sonda jeszcze nie działa). Po 2 minutach (silnik ok40-50st) zaczyna działać lambda integrator i zaczyna działać sonda (napięcie sie zmienia od 0,2-do 0,8V). Zauważyłem, że lambda integrator pokazuje na benzynie bardzo blisko 1 a na gazie poniżej 1 (0,8-0,9) - pomiar na średnio ciepłym silniku, zrobiłem kolejny pomiar po 20 km to na gazie wahał się koło 1.
Pomiary na postoju, nie robiłem podczas jazdy.
Jak powienien działać poprawnie en lambda integrator?
Wyciągam wniosek, ale nie wiem czy poprawny, że niedomaga mi grzałka sondy oraz insalacja lpg jest żle wyregulowana.
Błąd 125 pojawia mi się od dawna cyklicznie, natomiast od tygodnia pojawia się też 171.
Ostatnio w shadow errors pojawia mi sie takie coś
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
-
- Bywalec forum
- Posty: 258
- Rejestracja: 16 wrz 13, 14:06
- BMW: E46 318i M43
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Poznań
Oj mariryb te wykresy z 1 strony tematu są moje...
Walczę z tym i jestem w trakcie sprawdzania.
Probe heating to stopień nagrzania sondy.
Sprawdziłbym szybciej ale...pożyczyłem kable i jeszcze nie wróciły (muszę kupić nowe na allegro)
Walczę z tym i jestem w trakcie sprawdzania.
Probe heating to stopień nagrzania sondy.
Sprawdziłbym szybciej ale...pożyczyłem kable i jeszcze nie wróciły (muszę kupić nowe na allegro)
-
- Specjalista
- Posty: 5238
- Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
- BMW: 330ci 535d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom Wieniawa
To niezle sie zakręciłem z tymi screenami
Ale u każdego z nasz jest inaczej. U Ciebie jest na poczatku 100% i jak cieply coraz mniej,isolato ma nowa sondę i ma odwrotnie, za zminym trochę a pózniej 100% a u mnie cały czas 100% (pamiętam, że kiedyś było inaczej, że zmniejszało się to)
Konsultowałem sprawę tych grzałek z kolegą i podobno prawidłowo to nie procent nagrzania tylko stopień grzania, czyli powinno być na początku 100% ,a pozniej mnie.
Sam już nie wiem.
Ale u każdego z nasz jest inaczej. U Ciebie jest na poczatku 100% i jak cieply coraz mniej,isolato ma nowa sondę i ma odwrotnie, za zminym trochę a pózniej 100% a u mnie cały czas 100% (pamiętam, że kiedyś było inaczej, że zmniejszało się to)
Konsultowałem sprawę tych grzałek z kolegą i podobno prawidłowo to nie procent nagrzania tylko stopień grzania, czyli powinno być na początku 100% ,a pozniej mnie.
Sam już nie wiem.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 3 Odpowiedzi
- 2889 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: CezaryMor
-
- 5 Odpowiedzi
- 1284 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 0 Odpowiedzi
- 562 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Donanton
-
- 17 Odpowiedzi
- 10908 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 6 Odpowiedzi
- 4668 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariryb
-
- 14 Odpowiedzi
- 3120 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Lashie
-
- 0 Odpowiedzi
- 433 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kokosinho
-
- 0 Odpowiedzi
- 830 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Pajunk93
-
- 0 Odpowiedzi
- 1981 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Michal93