318i m43 rwanie na jałowym przy gwałtownym gazowaniu

fetor
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 29 kwie 20, 11:57
BMW: e46 318i m43b19
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
VIN: jj15619

#1

Post autor: fetor »

Cześć,
samochód dzisiaj zauważyłem zaczął zrywać przy dodawaniu gazu, w różnych momentach. Na postoju, na biegu jałowym chodzi normalnie, natomiast przy delikatnym gazowaniu i puszczaniu pedału wydech-nie wiem jak to nazwać- "strzela", "pierdzi". Przy mocnym uderzeniu w pedał gazu - na jałowym - silnik zrywa i po chwili dopiero pracuje normalnie.
Co ciekawe po jakimś czasie beta przestała zrywać przy jeździe, natomiast na postoju po uderzeniu w gaz, nadal silnik zrywa i dopiero się wkręca. Wydech wciąż dziwnie hałasuje. Auto ma chyba też słabszą moc.

A teraz ważnych informacji - błędów inpa brak, ale są dziwne wartości - wrzucam zdj:
https://iv.pl/image/GtnxGpO

https://iv.pl/image/GtnxH5I

https://iv.pl/image/GtnxeL2
Jutro powinienem wrzucić screeny z wszystkimi wartościami z inpy

Z tego co czytałem po forach dosyć częste wartości w m43 i najczęściej wskazują na sonde lambdę przed katem i czujnik położenia wałka.
Wiem gdzie szukać czujnik położenia wałka, ale jak go sprawdzić? Czy możliwe, zeby poprzez zabrudzenie źle działał?
Co do sondy regulacyjnej, to widziałem przy wymienianiu oleju w skrzyni, że jest zgięta jakby ktoś w coś uderzył nią, ale wydawało mi się, że uszkodzona została tylko obudowa. Czy odłączenie jej da jakiś efekt sprawdzający? Jak powinien się zachować silnik gdy ją odłącze, a będzie sprawna, a jak gdyby była niesprawna?

Z dodatkowym informacji przez ostatni rok z ważniejszych rzeczy wymieniłem odmę, kable, świece, filtr paliwa i podłączyłem - niedługo przed tą usterką odłączony czujnik stukowy. Samochód ten robi tzw kangury(dzisiaj się dowiedziałem co to i zwróciłem uwagę, że tak mój samochód robi) - ma to związek z powyższą usterką, czy raczej zapchany KAT.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Rób screen'y a nie takie krzywe i wybiórcze zdjęcia. Co do sondy masz odpowiednią zakładkę z odczytem napięcia i grzania, nagraj to (programem do tego) po rozgrzaniu na wolnych obrotach przez 20 sekund, dodaj gazu i znowu 20 sekund na wolnych. Pokaż też później masę powietrza bez odbiorników prądu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
fetor
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 29 kwie 20, 11:57
BMW: e46 318i m43b19
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
VIN: jj15619

#3

Post autor: fetor »

maniek21112 pisze: 15 cze 20, 9:25 Rób screen'y a nie takie krzywe i wybiórcze zdjęcia. Co do sondy masz odpowiednią zakładkę z odczytem napięcia i grzania, nagraj to (programem do tego) po rozgrzaniu na wolnych obrotach przez 20 sekund, dodaj gazu i znowu 20 sekund na wolnych. Pokaż też później masę powietrza bez odbiorników prądu.
Wrzucam screeny wszystkich okien na postoju:
https://iv.pl/image/GtCRqlz
https://iv.pl/image/GtCRpgf
https://iv.pl/image/GtCRQSX
https://iv.pl/image/GtCRYys
https://iv.pl/image/GtCRiZw
https://iv.pl/image/GtCRtBS
https://iv.pl/image/GtCRImd
https://iv.pl/image/GtCRZQy
https://iv.pl/image/GtCRWeO
https://iv.pl/image/GtCRxg2

+film po rozgrzaniu silnika, nie jest opisany, ale w kazdym oknie zrobiłem pare sekund na ok 800obr, potem chwila przerwy i powoli trzymałem 2000obr, potem chwila przerwy i szybciej wbite i trzymane ok 3500obr. Przy bardzo mocnym uderzeniu w gaz odłącza inpe.

https://youtu.be/DSx5FoWY4mY

Samochód przestał mocno przerywać podczas jazdy i ogolnie jezdzi się lepiej, ale nadal czasem przerwie, a na obwodnicy gdzie normalne mógłbym rozpędzić się do ok 200/220 jedzie 180 i raczej juz nie przyśpiesza.
maniek21112 pisze: 15 cze 20, 9:25 Pokaż też później masę powietrza bez odbiorników prądu.
- nie za bardzo rozumiem
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Chodzi o wyłączenie klimy, świateł, grzanych stołków itp. Silnik miał być rozgrzany a miał raptem ok 75 stopni, ma być w okolicy 105. Nie trzymaj obrotów tylko 20 sekund na wolnych, dodaj trochę gazu i puść, po tym znowu 20 sekund na wolnych obrotach, tu chodzi o zakładkę z sondami.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
fetor
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 29 kwie 20, 11:57
BMW: e46 318i m43b19
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
VIN: jj15619

#5

Post autor: fetor »

czyli rozgrzany silnik, odłączone wszelkie odbiorniki prądu, zakładka sond i 20 sekund wolne i 20 wysokie i tak parę razy. najlepiej, rozumiem, wszystkie zakładki(analog values) w taki sposób sprawdzić?
Awatar użytkownika
bartrej
Bywalec forum
Posty: 134
Rejestracja: 10 wrz 18, 8:56
BMW: E46 330i SMG
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski

#6

Post autor: bartrej »

Co to za dziwne dźwięki? Z czujnikiem wałka, z mojego doświadczenia wiem, że go dusi i takie buczenie jakbyś mu filtr przytkał.
fetor
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 29 kwie 20, 11:57
BMW: e46 318i m43b19
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
VIN: jj15619

#7

Post autor: fetor »

bartrej pisze: 17 cze 20, 17:12 Co to za dziwne dźwięki? Z czujnikiem wałka, z mojego doświadczenia wiem, że go dusi i takie buczenie jakbyś mu filtr przytkał.
nie wiem czy dobrze to opisuje, ale brzmi troche jakby przepalało paliwo w układzie wydechowym. po dodaniu gazu brzmi ok, po puszczeniu pedału tak strzela i na samym końcu dosyć mocno trzęsie tłumikiem końcowym.

film z inpy wrzuce najpewniej jutro

jak zdiagnozować zapchany albo przepalony katalizator? bo coś poczytałem po forach i niektórzy mają podobne objawy przy zapchanym kacie. jest możliwe, żeby był zapchany częściowo i przez go dusiło?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Możesz jeszcze zmierzyć ciśnienie paliwa.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
fetor
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 29 kwie 20, 11:57
BMW: e46 318i m43b19
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
VIN: jj15619

#9

Post autor: fetor »

maniek21112 pisze: 17 cze 20, 21:43 Możesz jeszcze zmierzyć ciśnienie paliwa.
podejrzewam, że nie mam narzędzia do tego. ale dzisiaj wymieniłem dwa przewody odchodzące z regulatora ciśnienia paliwa, jeden z nich był sparciały i na 99% dziurawy. przeczyściłem też czujnik położenia rozrządu - nie był mocno brudny. niestety raczej różnicy nie ma.

co najśmiesznejsze już nie zdarza się takie mocne przyduszanie, pozostało tylko rwanie silnika przy uderzeniu szybkim w gaz i trzęsący się wydech, no i nieprawidłowe wartości w inpie.

zapomniałem też dodać, regenerowałem dise jakiś czas temu w tym samochodzie i dzisiaj ją obejrzałem. DISA w m43 ma dwie membrany, jedna dużą trzymającą podciśnienie i drugą, która szczerze mówiąć nie wiem do czego służy. dużą wymieniłem, natomiast małej za chiny nie można dostać, więc połatałem ją klejem elastycznym. dzisiaj patrzę i niestety mniejsza membrana jest przerwana. ani wtedy po sklejeniu jej, ani teraz, gdy jest przerwana nie poczułem różnicy - nie wiem czy to ważna informacja ta DISA.

zrobiłem też film z inpy tak jak prosiłeś - wrzucę, jak tylko znajdę laptopa.
fetor
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 29 kwie 20, 11:57
BMW: e46 318i m43b19
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
VIN: jj15619

#10

Post autor: fetor »

https://youtu.be/rZ3NicvECkw

film z inpy, na każdej stronie chwila na niskich obrotach i ok 15/20 sekund wysokie. przy analog values 1 dałem raz jeszcze szybciej i mocniej obroty, bo wtedy pokazuje się wykrzyknik przy "air mass".

na stronie z sondami, mam wrażenie, że nieważne czy wysokie czy niskie obroty, napięcie na obu sondach skacze tak samo.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”