318i m43 rozrywa wąż chłodnicy

fetor
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 29 kwie 20, 11:57
BMW: e46 318i m43b19
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
VIN: jj15619

#1

Post autor: fetor »

Cześć, ponownie nieszczęsny pacjent. Jakiś czas temu - 2 miesące około, pękł mi wąż od chłodnicy, ten górny z śrubą do odpowietrzania - myślałem szczerze mówiąc, że ze starości, bo porobiły się po prostu dziurki i ciękł płyn. Założyłem nowy wąż, zalałem płynem, odpowietrzyłem tak dobrze jak umiem :D i jeździłem, aż do teraz, gdy wąż ponownie wybuchł, tym razem nieźle się rozerwał. Po założeniu tego nowego węża zwróciłem uwagę, że jest dosyć mocno nadęty, ale nie było innych objawów - płyn nie uciekał, a przynajmniej nie zauważyłem. Teraz moje pytanie, bo oczywiście oprócz wymiany węża musiałbym poszukać przyczyny tego ciśnienia, jakie są wasze przypuszczenia? Po internecie czytałem o uszczelce pod głowicą, uszkodzonej pompie, niesprawnym korku chłodnicy i złym odpowietrzeniu.

Fakty: pompa była wymieniana ok. 3 lat temu, termostat mniej więcej też wtedy, co do uszczelki to kupiłem już testy co2, ale nie mam masła na korku, nie pali na biało i nie ubywało oleju i płynu chłodniczego, nie wiem jak sprawdzić korek i nie wiem na ile dobrze odpowietrzyłem chłodzenie, proszę napiszcie swój sposób, być może źle coś robię.

reszta układu chyba cała - zbiornik nie widać, żeby pękł, ani drugi wąż.


PS przy okazji, pukanie zawieszenia przy jeździe po małych nierównościach, czy to mogą być tuleje wahaczy? cała reszta zawieszenie wymieniona ok roku temu (amory, łącznik + gumy stabilizatora, końcówki drążków)

PS2 ile może kosztować planowanie i wymiana uszczelki pod głowicą w tym silniku?
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#2

Post autor: scghost »

ja zgaduje ze chlodnica zasyfiona i przytkana
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#3

Post autor: maniek21112 »

Co się dzieje z temperaturą (test 7.0)? Przelew jest?
To, że wymieniałeś w zeszłym roku niewiele znaczy, wystarczy założyć trw albo inny szit (febi) i taki będzie efekt, na szarpaki i wszystko wyjdzie, to co opisujesz pasuje do łączników stabilizatora.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#4

Post autor: roque »

jak masz testy na co2, to sprawdz, bo moze byc być przebicie gdzieś, płynu może nie ubywać, ale ciśnienie wzrasta bo spaliny wchodzą w układ i to ciśnienie dobijają. Dlatego pęka coś w najsłabszym miejscu. Jak dasz jakiś inny lepszy wąż zbrojony to pewnie w innym miejscu pęknie lub wyjdzie zbiorniczkiem płyn.

Znam podobne przypadki przy silnikach motocykli, gdzie to na pewno uszczelka pod głowicą lub/i pęknięty blok.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”