318i M43 problemy z zimnym silnikiem

matus33
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 29 wrz 20, 15:40
BMW: 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn

#1

Post autor: matus33 »

Witam :D
Od roku jestem posiadaczem 318i M43TUB19.
Problem polega na nierównej pracy gdy silnik jest zimny, a mianowicie dzieje sie to najczęściej rano, po całej nocy stania, a zwłaszcza gdy na dworze jest wilgotno lub deszczowo. Silnik po odpaleniu wpada w wibracje, obroty lekko falują, tzn najczęsciej wynoszą około 800 obr/min ale chwilami spadają na 700 lub wzrastają do 900. Zdarza się też, że po odpaleniu silnik od razu zgaśnie jeśli nie wcisne na chwile pedału gazu. Spadków mocy nie zauważyłem. Gdy silnik złapie tylko trochę temperatury (wskazówka temp płynu wyjdzie za niebieskie pole), samochód pracuje wręcz wzorcowo równo. Samochód posiada instalację LPG, po osiągnieciu odpowiedniej temperatury przełącza sie na gaz i chodzi równiutko. Próbowałem zakręcic butle z gazem i jezdzic przez tydzień tylko na benzynie, brak poprawy, sytuacja sie powtarza.

Błędy na kompie:
-141 Lambda regulation control range block
innych błędów brak.

Świece zapłonowe nowe, NGK takie jak powinny być. Przewody zapłonowe sprawdzane, każdy ma porównywalną prawidłową rezystancję, około 2k Ohm, robiłem też test przebicia w nocy, psikając po nich wodą, nie zauważyłem żadnego przebicia. Sonda lambda przed katem wymieniona na nową, ori bosch. Przepływomierz wymieniony na nowy ori bosch, brak różnicy. Czujniki temperatury sprawne (w głowicy oraz przy chłodnicy), termostat sprawny. Olej 5W40 wymieniany regularnie co 10k km, płukanka silnika robiona przy wymianie oleju. Robiłem pomiar kompresji na zimnym silniku: dwa pierwsze cylindry lekko ponad 12 bar, trzeci i czwarty cylinder po 11,5 bara. Szukałem lewego powietrza psikając plakiem po przewodach ale nic nie znalazłem. Korekty na cylindrach sprawdzane w inpie, tylko na 1wszym cylindrze jest wyższa korekta, około 2-3.

Zastanawiam się czy to nie jest jakis problem z ssaniem? Jakie powinny byc wolne obroty po odpaleniu zimnego silnika? U mnie przy odpalaniu samochód łapie 1000-1500 obrotów i od razu spadają one na około 800-900, i wtedy występują wibracje silnika, cos jak wypadanie zapłonu na jednym cylindrze, chociaz brak takich błedów na komputerze. Obroty lekko falują i przestają gdy wskazówka temperatury opuści niebieskie pole. Dodam też ze na zimnym silniku przez około minute słychać dość głośną pracę pompy powietrza wtórnego, jednak problem z nierówną pracą silnika nie ustaje gdy ta pompa się wyłączy, lecz trwa jeszcze chwile zanim samochód sie rozgrzeje. Gdy odpalam rano zimny samochód, i praktycznie od razu zaczynam jechać, nic nie przerywa, jedynie czasem przygasa do około 500-600 obrotów przy dojezdzaniu do skrzyzowania, po wciśnięciu sprzegła, zanim się rozgrzeje.
Na rozgrzanym silniku wolne obroty równo około 800 i ani drgnie.

Ktoś ma jakieś pomysły?
DzonPrice
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 17 wrz 18, 18:41
BMW: 318i 118KM
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Bytom

#2

Post autor: DzonPrice »

Sprawdzałeś silniczek krokowy? Poszukaj dokładniej, gdzie mógłby ciągnąć lewe powietrze. Ściągnij gumę dolotu i zobacz czy niepopękana. Możesz sprawdzić korekty paliwowe na zimnym.
matus33
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 29 wrz 20, 15:40
BMW: 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn

#3

Post autor: matus33 »

Silniczek krokowy czyszczony, wydaje sie ok. Do wyczyszczenia została jeszcze przepustnica, chociaz nie wydaje sie brudna. Planuje jeszcze wymienić odmę, chociaz przewody jak i sama odma wyglądają dobrze. Wydaje mi sie ze jest to związane jakoś z elektryką / elektroniką auta, ponieważ problem nasila się w deszczowe dni. Gdy na dworze jest zimno ale sucho, problem nierównej pracy jest mniejszy. Gdy jest zimno i deszczowo, samochód odpala i od razu gaśnie jeśli nie wcisne gazu. Natomiast w letnie ciepłe dni problem nie wystepuje prawie wogóle lub jest znikomy. Mecze sie z tym od dłuzszego czasu, mam wrażenie ze sprawdziłem juz wszystko, i nic nie pomaga...
Awatar użytkownika
michal1400
Bywalec forum
Posty: 278
Rejestracja: 14 lip 16, 2:35
BMW: BMW E46 318Ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Olkusz/Kraków
VIN: JX38472

#4

Post autor: michal1400 »

matus33 pisze: 30 wrz 20, 9:17 -141 Lambda regulation control range block
Błąd 141 w M43 może powodować milion rzeczy...
Ja miałem go kilkukrotnie i za każdym razem było to co innego XD

Polecam iść po kolei.
  • Sprawdzić czy nie ciągnie gdzieś lewego powietrza
  • Sprawdzić przewód odmy. Najlepiej do tego celu zdemontować sobie podszybie gdzie znajduje się filtr kabinowy, przewód znajduje się pod nim, idzie z skrzyni korbowej do odmy która jest pod kolektorem.
  • Wyczyścić silniczek krokowy.
Generalnie w moim przypadku zazwyczaj silnik ciągnął skądś lewe powietrze, albo z gumy za przepływomierzem, albo z przewodu odmy, albo silniczek krokowy był uszkodzony.
Jeśli masz możliwość to spróbuj podmienić silniczek krokowy.
Dunkej
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 1 paź 20, 7:33
BMW: e46 316i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Wier

#5

Post autor: Dunkej »

To samo miałem na gazie szedł czasami zafalował a na benzynie sie dlawil. Pierwsza sonda walnieta.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Pokaż pracę sond, objaw pasuje właśnie do tej którą wymieniłeś. Nowa nie zawsze oznacza, że jest sprawna, trzeba to sprawdzić.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
matus33
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 29 wrz 20, 15:40
BMW: 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn

#7

Post autor: matus33 »

Ok, postaram sie nagrać prace sond lambda. Jak to zrobic? Nagrac osobno prace na zimnym silniku i osobno na cieplym? Wolne obroty czy przegazowka?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Tak, najpierw zimny, wolne obroty 30 sekund, dodaj gazu i znowu 30 sekund na wolnych, to samo na ciepłym.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
matus33
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 29 wrz 20, 15:40
BMW: 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn

#9

Post autor: matus33 »

W ostatnim czasie wymieniłem odmę wraz z jej gumowymi przewodami, oraz wyczyściłem przepustnicę i kolektor dolotowy specjalnym środkiem do tego przeznaczonym z Liqui Moly. Problem został znacząco ograniczony, ale jednak delikatne falowanie obrotów i przygasanie na zimnym silniku cały czas występuje. Dodatkowo co jakis czas zaświeca się zółta kontrolka check engine, a w inpie następujące błędy:
141 Lambda regulation control range block
171 Pruefung Kraftstoff-Versorgungssystem

Po wykasowaniu błędów check engine gaśnie, jednak wraca po przejechaniu 200-500km z tymi samymi błędami.
Przepływomierz ktory obecnie mam to ori Bosch, kiedys podmieniałem na nowy też ori Boscha i nie było różnicy. Ktoś ma jakies pomysły?

Dodatkowo wrzucam do analizy nagrania z inpy, na ciepłym silniku:








Jesli jest taka potrzeba postaram sie jeszcze raz dokładnie wszystko nagrac, osobno z zimnym i ciepłym silnikiem.

Dodam jeszcze tylko, ze wydaje mi sie ze troche tłucze sie klapka od disy, którą zamierzam niedługo wykręcic i sprawdzić. Nie jest to jakies głośne tłuczenie tylko cos w rodzaju grzechotania, a dzwiek ten zdecydowanie pochodzi z okolicy disy. Czy niesprawna disa moze powodowac takie problemy?
matus33
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 29 wrz 20, 15:40
BMW: 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn

#10

Post autor: matus33 »

Zastanawiam się czy wartość air mass jest u mnie prawidłowa czy może przepływomierz nawala? Na ostatnim filmiku widać, że dla obrotów około 820/min air mass wynosi 7,60 kgh. Czy nie jest to zbyt mało? Ktoś wie jaka powinna być prawidłowa wartość air mass w m43tub19 dla wolnych obrotów, na rozgrzanym silniku?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”