318i (M43) problem z układem paliwowym?

radek777
Posty: 3
Rejestracja: 7 cze 15, 23:20
BMW: E46 1.8i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#1

Post autor: radek777 »

Witam,

mam następujący problem: po nocy gdy odpalam auto, silnik uruchamia się "na dotyk". Jak powoli dodaje gazu (nawet na postoju) po około 2 tys. obrotów zaczyna przerywać i bardzo powoli wkręca się na obroty. Natomiast po 1-2 min. po ruszeniu gdy niby jest już wszystko ok, jak przeciągnę auto do 4-5 tys obrotów na każdym biegu, to od biegu 3 (przy około 4 tys.) ponownie zaczyna przerywać. Podobna sytuacja jest w trasie. Jadąc 60 km/h (około 2 tys obrotów) wszystko jest ok, ale gry zredukuje do 3 i zacznę przyspieszać to przez pierwsze 20-30 s. jest ok a potem znów szarpanie i brak mocy. Auto zachowuje się tak jakby nie dostawało odpowiedniej ilości paliwa. Wymieniłem świece i przewody, filtr paliwa, wywaliłem zawalony katalizator, sprawdziłem przepływomierz i ciśnienie na pompie paliwa i listwie, niestety nadal bez zmian. Po podłączeniu do kompa wyskakuje błąd układu paliwowego i sondy lambda. Macie jakieś propozycje dalszych poszukiwań przyczyn?
Awatar użytkownika
gczarkowski1
Bywalec forum
Posty: 261
Rejestracja: 29 sie 10, 11:34
BMW: e46-1,9m43-LPG SEDAN e46-1,9m43-LPG KOMBI
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Teresin

#2

Post autor: gczarkowski1 »

Której sondy ?
Jeżeli ta pierwsza to może być przyczyna takiego zachowania
Możesz jeszcze sprawdzić ciśnienie na pompce
Jak sprawdzałeś przepływkę ?
Ostatnio zmieniony 27 cze 15, 14:08 przez gczarkowski1, łącznie zmieniany 1 raz.
radek777
Posty: 3
Rejestracja: 7 cze 15, 23:20
BMW: E46 1.8i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#3

Post autor: radek777 »

Ciśnienie na pompie 3,9 bara a na listwie 2,6 bara. Błąd pierwszej sondy.
Awatar użytkownika
gczarkowski1
Bywalec forum
Posty: 261
Rejestracja: 29 sie 10, 11:34
BMW: e46-1,9m43-LPG SEDAN e46-1,9m43-LPG KOMBI
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Teresin

#4

Post autor: gczarkowski1 »

radek777 pisze:Ciśnienie na pompie 3,9 bara a na listwie 2,6 bara. Błąd pierwszej sondy.
Ciśnienie ok
isolato

#5

Post autor: isolato »

Pierwsza sonda regulacyjna - ma wpływ na skład mieszanki. Wymień i powinno być ok :good:
grzegorz84
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 13 kwie 15, 19:27
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#6

Post autor: grzegorz84 »

Witam mam problem z sondą lambda i PROSZĘ O POMOC mianowicie: po odpaleniu zimnego auta (BMW e46 m43 1.9 105KM.) załącza się pompka powietrza wtórnego i wszystko jet ok. w inpa sondy w tym momencie pokazują 100%. kiedy po lekkim rozgrzaniu auta pompka powietrza wtórnego się wyłącza i sondy pokazują ok 25% czyli nie pracują. pierwsza sonda przed katem zaczyna pracować dopiero jak silnik się porządnie rozgrzeje. druga sonda zaś jeszcze później. dopóki sonda nie zacznie pracować obroty spadają poniżej normy.

i moje pytanie po jakim czasie sonda powinna pracować na 100%???
gdzieś czytałem że sonda zaczyna pracować po ok 20-30 sekundach. u mnie zaczyna pracować po kilku ładnych minutach.
DODAM ŻE NA KOMPIE NIE MA BŁĘDÓW. Czyżby grzałka nie działała???
hdi
Bywalec forum
Posty: 151
Rejestracja: 2 mar 14, 8:59
BMW: skasowane e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Bc

#7

Post autor: hdi »

to jak masz kompa to zobacz czy sonda oscyluje(napięcie), ja u siebie jak miałem walniętą grzałkę to na zimnym napięcie stało na 0.46v. mi z walniętą grzałką spalał 9l/100km a po naprawie sondy 7l/100km
grzegorz84
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 13 kwie 15, 19:27
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#8

Post autor: grzegorz84 »

napięcie oscyluje dopiero po kilku minutach czyli jak silnik się mocno nagrzeje
czyli raczej sonda do wymiany bo pali mi ok 12-13 gazu
DZIĘKUJĘ kolego za odp.
grzegorz84
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 13 kwie 15, 19:27
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#9

Post autor: grzegorz84 »

hdi powiedz mi jeszcze czy coś ci się działo jak miałeś uszkodzoną grzałkę po za wzrostem spalania?
hdi
Bywalec forum
Posty: 151
Rejestracja: 2 mar 14, 8:59
BMW: skasowane e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Bc

#10

Post autor: hdi »

tylko dużo palił i nic więcej
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”