318i (M43) problem z układem paliwowym?
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 7 cze 15, 23:20
- BMW: E46 1.8i
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Witam,
mam następujący problem: po nocy gdy odpalam auto, silnik uruchamia się "na dotyk". Jak powoli dodaje gazu (nawet na postoju) po około 2 tys. obrotów zaczyna przerywać i bardzo powoli wkręca się na obroty. Natomiast po 1-2 min. po ruszeniu gdy niby jest już wszystko ok, jak przeciągnę auto do 4-5 tys obrotów na każdym biegu, to od biegu 3 (przy około 4 tys.) ponownie zaczyna przerywać. Podobna sytuacja jest w trasie. Jadąc 60 km/h (około 2 tys obrotów) wszystko jest ok, ale gry zredukuje do 3 i zacznę przyspieszać to przez pierwsze 20-30 s. jest ok a potem znów szarpanie i brak mocy. Auto zachowuje się tak jakby nie dostawało odpowiedniej ilości paliwa. Wymieniłem świece i przewody, filtr paliwa, wywaliłem zawalony katalizator, sprawdziłem przepływomierz i ciśnienie na pompie paliwa i listwie, niestety nadal bez zmian. Po podłączeniu do kompa wyskakuje błąd układu paliwowego i sondy lambda. Macie jakieś propozycje dalszych poszukiwań przyczyn?
mam następujący problem: po nocy gdy odpalam auto, silnik uruchamia się "na dotyk". Jak powoli dodaje gazu (nawet na postoju) po około 2 tys. obrotów zaczyna przerywać i bardzo powoli wkręca się na obroty. Natomiast po 1-2 min. po ruszeniu gdy niby jest już wszystko ok, jak przeciągnę auto do 4-5 tys obrotów na każdym biegu, to od biegu 3 (przy około 4 tys.) ponownie zaczyna przerywać. Podobna sytuacja jest w trasie. Jadąc 60 km/h (około 2 tys obrotów) wszystko jest ok, ale gry zredukuje do 3 i zacznę przyspieszać to przez pierwsze 20-30 s. jest ok a potem znów szarpanie i brak mocy. Auto zachowuje się tak jakby nie dostawało odpowiedniej ilości paliwa. Wymieniłem świece i przewody, filtr paliwa, wywaliłem zawalony katalizator, sprawdziłem przepływomierz i ciśnienie na pompie paliwa i listwie, niestety nadal bez zmian. Po podłączeniu do kompa wyskakuje błąd układu paliwowego i sondy lambda. Macie jakieś propozycje dalszych poszukiwań przyczyn?
- gczarkowski1
- Bywalec forum
- Posty: 261
- Rejestracja: 29 sie 10, 11:34
- BMW: e46-1,9m43-LPG SEDAN e46-1,9m43-LPG KOMBI
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Teresin
Której sondy ?
Jeżeli ta pierwsza to może być przyczyna takiego zachowania
Możesz jeszcze sprawdzić ciśnienie na pompce
Jak sprawdzałeś przepływkę ?
Jeżeli ta pierwsza to może być przyczyna takiego zachowania
Możesz jeszcze sprawdzić ciśnienie na pompce
Jak sprawdzałeś przepływkę ?
Ostatnio zmieniony 27 cze 15, 14:08 przez gczarkowski1, łącznie zmieniany 1 raz.
- gczarkowski1
- Bywalec forum
- Posty: 261
- Rejestracja: 29 sie 10, 11:34
- BMW: e46-1,9m43-LPG SEDAN e46-1,9m43-LPG KOMBI
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Teresin
Ciśnienie okradek777 pisze:Ciśnienie na pompie 3,9 bara a na listwie 2,6 bara. Błąd pierwszej sondy.
Pierwsza sonda regulacyjna - ma wpływ na skład mieszanki. Wymień i powinno być ok
-
- Bywalec forum
- Posty: 30
- Rejestracja: 13 kwie 15, 19:27
- BMW: e46
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto:
Witam mam problem z sondą lambda i PROSZĘ O POMOC mianowicie: po odpaleniu zimnego auta (BMW e46 m43 1.9 105KM.) załącza się pompka powietrza wtórnego i wszystko jet ok. w inpa sondy w tym momencie pokazują 100%. kiedy po lekkim rozgrzaniu auta pompka powietrza wtórnego się wyłącza i sondy pokazują ok 25% czyli nie pracują. pierwsza sonda przed katem zaczyna pracować dopiero jak silnik się porządnie rozgrzeje. druga sonda zaś jeszcze później. dopóki sonda nie zacznie pracować obroty spadają poniżej normy.
i moje pytanie po jakim czasie sonda powinna pracować na 100%???
gdzieś czytałem że sonda zaczyna pracować po ok 20-30 sekundach. u mnie zaczyna pracować po kilku ładnych minutach.
DODAM ŻE NA KOMPIE NIE MA BŁĘDÓW. Czyżby grzałka nie działała???
i moje pytanie po jakim czasie sonda powinna pracować na 100%???
gdzieś czytałem że sonda zaczyna pracować po ok 20-30 sekundach. u mnie zaczyna pracować po kilku ładnych minutach.
DODAM ŻE NA KOMPIE NIE MA BŁĘDÓW. Czyżby grzałka nie działała???
-
- Bywalec forum
- Posty: 151
- Rejestracja: 2 mar 14, 8:59
- BMW: skasowane e46
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Bc
to jak masz kompa to zobacz czy sonda oscyluje(napięcie), ja u siebie jak miałem walniętą grzałkę to na zimnym napięcie stało na 0.46v. mi z walniętą grzałką spalał 9l/100km a po naprawie sondy 7l/100km
-
- Bywalec forum
- Posty: 30
- Rejestracja: 13 kwie 15, 19:27
- BMW: e46
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto:
napięcie oscyluje dopiero po kilku minutach czyli jak silnik się mocno nagrzeje
czyli raczej sonda do wymiany bo pali mi ok 12-13 gazu
DZIĘKUJĘ kolego za odp.
czyli raczej sonda do wymiany bo pali mi ok 12-13 gazu
DZIĘKUJĘ kolego za odp.
-
- Bywalec forum
- Posty: 30
- Rejestracja: 13 kwie 15, 19:27
- BMW: e46
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto:
hdi powiedz mi jeszcze czy coś ci się działo jak miałeś uszkodzoną grzałkę po za wzrostem spalania?
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 3 Odpowiedzi
- 2660 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 10 Odpowiedzi
- 1798 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 1 Odpowiedzi
- 891 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 14 Odpowiedzi
- 4820 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Miłosz
-
- 19 Odpowiedzi
- 5229 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kuboleoss
-
- 1 Odpowiedzi
- 1080 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 0 Odpowiedzi
- 1037 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Glock46
-
- 12 Odpowiedzi
- 2667 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Savage
-
- 10 Odpowiedzi
- 4214 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: pawelgl