[318i M43] klepanie z okolicy silnika

noSound87
Bywalec forum
Posty: 258
Rejestracja: 16 wrz 13, 14:06
BMW: E46 318i M43
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#21

Post autor: noSound87 »

tzn. ja na chwilę obecną celem wyeliminowania nieszczelności przed zmianą oleju, jestem przygotowany na zmianę:

- uszczelka od podstawy fitlra oleju + 2 oringi + zaworek
- uszczelki pod pokrywą łańcucha rozrzadu + simering na wale + oring
- uszczelkę od pokrywy zaworów (i tak żeby dostać się do pokryw rozrządu trzeba odkręcić pokrywę zaworów)

więc generalnie chyba zmienię dla świętego spokoju wszystkie (poza głowicą - ta była sprawdzana przez znajomego mechanika i nie cieknie)

Cały dzień zejdzie pewnie na to wszystko ale pewność pozostaje...co do sylikonu (do uszczelki pod kapą zaworów, na łączeniu osłon rozrządu i filtra oleju) to jaki rodzaj zastosować? Jakiś sprawdzony godny produkt?
BMW by noSound
Obrazek
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#22

Post autor: MARC »

Ja używam silikonu FORDowskiego.
Obrazek
Nie wiem czy można go gdzieś kupić. W każdym bądź razie dostaje na niego dożywotnią gwarancję. Polega ona na tym iż w razie przepuszczenia nie z mojej winy przyjeżdża szpec który robi to za mnie :D
Bądź w razie gdyby zastygł w tubce to dają mi za to 2szt.

Pracuję na nim i nigdy mnie nie zawiódł.
noSound87
Bywalec forum
Posty: 258
Rejestracja: 16 wrz 13, 14:06
BMW: E46 318i M43
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#23

Post autor: noSound87 »

To jest to?
http://ford.auto.pl/uszczelka-plynna-silikon-ford-p-334.html

To w jaki sposób się zaopatrujesz jak Ci się skończy? ;)
Cena trochę...zaporowa ;)
BMW by noSound
Obrazek
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#24

Post autor: MARC »

Tak to jest to...
Kupuję hurtowo i jak widzę że się kończy to dzwonię i domawiam...
Mam na miejscu kilka. W razie "W" mogę Ci odsprzedać tubkę w "dobrej" cenie.
noSound87
Bywalec forum
Posty: 258
Rejestracja: 16 wrz 13, 14:06
BMW: E46 318i M43
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#25

Post autor: noSound87 »

ok dziękuje za możliwość - odezwę się jak już będę w przygotowaniach do wymiany uszczelek...na chwilę obecną pogoda mi to uniemożliwia :/
BMW by noSound
Obrazek
noSound87
Bywalec forum
Posty: 258
Rejestracja: 16 wrz 13, 14:06
BMW: E46 318i M43
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#26

Post autor: noSound87 »

Panowie wracam do problemu związanego z "poklepywaniem" silnika po uruchomieniu aż do momentu solidnego rozgrzania...
================================================================
Tak jak w pierwszym poście:
Poniżej zamieszczam filmik nr 1 - jak słychać z zewnątrz auta:
http://youtu.be/zhu-OOZ-isI

A tutaj filmik ne 2 - po otwarciu maski:
http://youtu.be/imeIP9EZx0E
================================================================

A więc wczoraj w trosce o silnik wymieniłem na zimę (mrozy nieziemskie) olej na Valvoline MaxLife 10w40 (poprzednio był pewnie Mobil 10w40 - tak jak pisałem zakładając temat) i po odpaleniu klepie jeszcze...głośniej! Może to efekt pierwszego uruchomienia zanim olej rozprowadzi się po silniku? ...pochodził dobre 5min. i klepanie ustało.
Pogazowałem na jałowym na różnych obrotach - myślę sobie, że będzie ok. Po 1-godzinnej przerwie odpalam i...klepie - już mi ręce opadają co to może być :(
Klepie klepie klepie i przestaje i tak w kółko jak na w/w filmikach :(
BMW by noSound
Obrazek
piotreek
Bywalec forum
Posty: 163
Rejestracja: 14 paź 12, 23:04
BMW: e46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRK

#27

Post autor: piotreek »

ewidentnie z silnika stuka?? bo stukanie/klekotanie tez daje tzw zawor odpowietrzenia zbiornika na lewym nadkolu nr bmw 13901705497, moze go sprawdzic z tego co pamietam wtyczka jest od gory wiec dostep latwy.

Obrazek
noSound87
Bywalec forum
Posty: 258
Rejestracja: 16 wrz 13, 14:06
BMW: E46 318i M43
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#28

Post autor: noSound87 »

Ale w momencie gdy nadchodzi stukanie (oglądałeś filmiki ?) to jak dam gazu to słyszę jak stuk przyspiesza proporcjonalnie do obrotów silnika.
Po rozgrzaniu ustaje...wygląda to tak jakby olej nie dochodził do któregoś z popychaczy hydraulicznych :/ Skoro wymiana oleju nie pomogła...to czeka mnie wymiana popychaczy?
BMW by noSound
Obrazek
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#29

Post autor: WKRENTEK77 »

Zmień olej na syntetyk i klepanie zniknie u mnie było identycznie ten sam odgłos z silnika zmieniłem na 5w40 i cisza.No chyba że masz jakieś większe nieszczelności to po syntetyku mogą być jeszcze większe ale ja stawiam na olej,którym go zalałeś jest za gęsty gdzieś wyczytałem że półsyntetyk to nic innego jak minerał z większą ilością tych różnych dodatków .Ja już też zadawałem sobie to samo pytanie związane z popychaczami :D
noSound87
Bywalec forum
Posty: 258
Rejestracja: 16 wrz 13, 14:06
BMW: E46 318i M43
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#30

Post autor: noSound87 »

No właśnie niemal po każdym uruchomieniu kapie mi olej z dołu...więc obawiam się lania teraz (przed usunięciem nieszczelności) 5w40 czy 5w30
Chciałem zadbać o silniczek na zimę i zalałem go dobrym 10w40 (wybrałem Valvoline MaxLife)...więc wydałem kupę kasy na filtr, olej w nadziei żeby klepanie nie rozwaliło czego przez te mrozy :/
BMW by noSound
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”