[318i M43] klepanie z okolicy silnika

WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#11

Post autor: WKRENTEK77 »

Też tak sądze na 99% to disa, to bardziej grzechotanie jak słychać .
noSound87
Bywalec forum
Posty: 258
Rejestracja: 16 wrz 13, 14:06
BMW: E46 318i M43
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#12

Post autor: noSound87 »

zerknąłem na allegro jak wygląda ten cały "DISA" i całkiem możliwe że o to chodzi...tylko dziwne czemu on tak grzechocze?
W takim wypadku się to wymienia? Czy można coś samemu pokombinować? Czy mogę z tym jeździć ;)

Z tego co widzę to ceny astronomiczne, a to głupi kawał plastiku z klapką w środku...która zapewne tak "grzechocze".
Czy ktoś już podejmował się naprawy tego ustrojstwa bez wymiany na innego DISA? Czy będę pierwszy i stworzę jakoś foto-poradę?

Popatrzcie np. na tą aukcję:
http://allegro.pl/zespol-regulacyjny-disa-bmw-e36-e46-m43-przepustni-i3567464935.html

Skoro niby grzechocze te plastikowe kółeczko, to możliwe że da się w jakiś sposób naprawić to samemu. Może "oczka" trzymające te ustrojstwo są wyrobione...i trzeba np. uzupełnić ubytki czymś itp.

Używka używką i tak wyrobić się musi...nowych DISA nie ma (chyba że w ASO pewnie po 1000zł)...więc czyżby to kolejna bolączka silników M43?
Już coraz mniej zadowolony jestem z wyboru tego silnika :)
BMW by noSound
Obrazek
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#13

Post autor: mariryb »

To jest właśnie to. Jest to też znany problem. Z disa są dwa problemy. Albo tak grzechocze - niby można z tym żyć, albo pęka membrama w niej i nie działa - wtedy jest cały czas otwarta i jest trochę słabszy dół silnika. Trudno kupić dobra używana.

Nie słyszałem żeby dało sie ja zreperować.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
noSound87
Bywalec forum
Posty: 258
Rejestracja: 16 wrz 13, 14:06
BMW: E46 318i M43
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#14

Post autor: noSound87 »

No mi ewidentnie grzechocze :/ Więc na wiosnę będę musiał pogłówkować...a jak na coś "wpadnę" to może podzielę się jakąś poradą.

Klepie...grzechota...co za silnik w tym BMW. Szkoda słów...ale wszystko do zrobienia...mam nadzieje.
Ciekawe co będzie po wymianie oleju z 10w40 na 5w30...mam nadzieje, że nie wybuchnie ;)
BMW by noSound
Obrazek
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#15

Post autor: mariryb »

Disa możesz narazie sie nie martwić. Najpierw uporaj sie z wyciekami, zmień olej na syntetyk, ja stosuje 5w40. Zobaczymy po wymianie czy przestanie stukać. Nie wiem czy dobrze pamiętam ale chyba pisałeś o wycieku przy podstawie oleju. To robiąc to wymień uszczelkę, oringi i zaworek.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
noSound87
Bywalec forum
Posty: 258
Rejestracja: 16 wrz 13, 14:06
BMW: E46 318i M43
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#16

Post autor: noSound87 »

mariryb pisze:Disa możesz narazie sie nie martwić. Najpierw uporaj sie z wyciekami, zmień olej na syntetyk, ja stosuje 5w40. Zobaczymy po wymianie czy przestanie stukać. Nie wiem czy dobrze pamiętam ale chyba pisałeś o wycieku przy podstawie oleju. To robiąc to wymień uszczelkę, oringi i zaworek.
Dokładnie...DISA ląduje na ostatnie zlecenie.
Na chwilę obecną tak naprawdę muszę najpierw zlokalizować wyciek...obstawiam to, co dzieje się najczęściej z M43 (na podstawie informacji z forum):

- simering na wale napędowym
- uszczelka pokrywy rozrządu
- uszczelka i oringi podstawy oleju

Ogólnie dół silnika jest mega brudny, sprawdzam stan oleju na zimnym...i jest zawsze między min./max. ...wiec ubytki znikome.

Czy mogę bez problemu wziąć Karcher i spryskać cały dół silnika pod ciśnieniem, celem jego umycia? Chciałbym to jakoś wyczyścić aby niepotrzebnie nie wymieniać wszystkich uszczelek...tylko tam gdzie cieknie.

mariryb jaki zaworek się wymienia przy podstawie filtra oleju? W Twojej poradzie czytam tylko o 2x oringu nr 5 i uszczelce nr 6
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL31&mospid=47631&btnr=11_1568&hg=11&fg=30
BMW by noSound
Obrazek
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#17

Post autor: mariryb »

Chodzi o część nr 4, tą na którą zakłada się oringi.
Obrazek


Ja myłem bez karchera. Na wszelki wypadek zdjąłem paski, popsikałem specyfikiem do mycia silników a później szmata, dodatkowo zasłoniłem alternator (tak w razie W)
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
noSound87
Bywalec forum
Posty: 258
Rejestracja: 16 wrz 13, 14:06
BMW: E46 318i M43
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#18

Post autor: noSound87 »

też się troche boje myć karcherem...kupię jakiś preparat do mycia silników i wspomogę się pędzlem + ewentualnie benzyną ekstrakcyjną
Czyli mimo oringów zaworek też kupić...mhm.
BMW by noSound
Obrazek
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#19

Post autor: mariryb »

Ja u siebie nie wymieniałem bo nie miałem z nim problemów. Ale ktoś z użytkowników M43 (nie pamiętam już kto) pisał kiedyś, ze miał problem z klekotaniem na zimnym i winny był zaworek.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#20

Post autor: WKRENTEK77 »

Kup zaworek nie zaszkodzi wymienić ja zamówiłem w serwisie BMW zaworek i oringi oddzielnie koszt śmieszny coś koło 30 zł a przy odbiorze okazało się że zaworek już jest razem z oringami a co do oleju skoro piszesz że masz zasyfiony silnik to już ryzyko przechodzić na fullsyntetyk bo możesz mieć kolejne wydatki związane z uszczelnieniem silnika (wybuchnąć nie wybuchnie ale będzie znaczył teren :D )a no i tą uszczelkę od podstawy też kup bo stara napewno będzie do śmieci nie zaszkodzi podczas składania delikatnie ją maznąć sylikonem tak dla pewności :)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”