318i M43 - Grzeje się, walka z temperaturą

Kryszok
Posty: 5
Rejestracja: 22 lip 18, 21:07
BMW: E46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#1

Post autor: Kryszok »

Witam, przeczytałem już chyba każdy temat na forum związany ze sprawą i ręce mi opadają powoli. Jakoś z tydzień temu nagle podczas jazdy temperatura wystrzeliła, cóż w dużym skrócie, wentylator sie nie uruchamia (elektryk nie visco) sprawdzany na krótko, i działa, przy klimie działa, ale wraz z wzrostem temperatury stoi, pompa wody sprawna, układ szczelny, odpowietrzony dobrze. Na początku stawiałem na termostat, bo dolny wąż był zimny, termostat wymieniony, temperatura na postoju po wymianie termostatu dorasta do 114/115 i spada do 109 nawet czasem, przed wymianą rosła i rosła, tak jakby termostat otwierał się dopiero przy 115 (waż robi się dopiero wtedy gorący), ale wskazówka teoretycznie w pionie więc dzisiaj przejechałem się w koło komina żeby sprawdzić jak to będzie, 2 razy podniosła się i spadła w przedziale 109/115, za 3 razem znowu poszybowała, do 119 więc już zgasiłem auto. Gdzie może leżeć problem? Kupiłem niesprawny termostat? Bo z tego co wiem termostatem nie steruje żaden czujnik, a powinien otwierać się przy 105, jeśli tego nie robi to dlaczego temperatura spada po przekroczeniu 114 stopni?... I ostatnia rzecz, czujnik który steruje wentylatorem jest przy chłodnicy? czy w bloku? Bo wentylator chyba aż takiej różnicy nie powinien robić? :help:
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#2

Post autor: D3jw »

termostat behr/oem?
Kryszok
Posty: 5
Rejestracja: 22 lip 18, 21:07
BMW: E46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#3

Post autor: Kryszok »

D3jw pisze: 14 maja 19, 21:55 termostat behr/oem?
Nie wiem szczerze mówiąc, wszedłem do sklepu poprosiłem o termostat (100 dałem) i odrazu wymieniłem, wyrzuciłem pudełko całkiem możliwe, że to jakiś zamiennik. Ale raczej się otwiera no bo coś tą temperature zbija przy tych 114/115, wąż też robi się gorący
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#4

Post autor: D3jw »

powinien się otwierać przy 105 stopniach i pracować w zakresie 102 - 108 max...
żaden inny termostat niż behr, lub oryginał z ASO nie zda egzaminu w M43.. ewentualnie Wahler na upartego.
Kryszok
Posty: 5
Rejestracja: 22 lip 18, 21:07
BMW: E46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#5

Post autor: Kryszok »

D3jw pisze: 14 maja 19, 22:27 powinien się otwierać przy 105 stopniach i pracować w zakresie 102 - 108 max...
żaden inny termostat niż behr, lub oryginał z ASO nie zda egzaminu w M43.. ewentualnie Wahler na upartego.
wciągnę jutro z niego wkład chyba, i zobacze jak będzie wyglądać sytuacja na stałym obiegu tak dla potwierdzenia winowajcy, jeśli nadal będzie problem to chyba najczarniejszy scenariusz mi się widzi :unknown: kupiłem też dzisiaj czujnik temperatury (mam tylko 1, w bloku, to on steruje wentylatorem z tego co wyczytałem) ale już wiem, że wentylator nie powinien robić aż takiej różnicy.
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#6

Post autor: D3jw »

m43 ma czujnik w głowicy(nie w bloku) pod kolektorem + powinieneś mieć jeszcze jeden na wyjściu z termostatu w wężu idącym do chłodnicy i to właśnie ten drugi odpowiada za wentylator z tego co mi wiadomo
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#7

Post autor: maniek21112 »

Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Kryszok
Posty: 5
Rejestracja: 22 lip 18, 21:07
BMW: E46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#8

Post autor: Kryszok »

Panowie, powracam, sytuacja ma się tak. Wyjęty wkład z termostatu, nowy czujnik temperatury i wentylator, działają, natomiast samochód nadal potrafi się zagrzać (głównie po dłuższym postoju) z jakiegoś dziwnego powodu na postoju, gdy temperatura urośnie, a ja przytrzymam gaz, spada.... i to kurna bez termostatu :o byłem święcie przekonany, że nawet nie dojdzie do temperatury roboczej na otwartym obiegu przez cały czas a tu taki zonk, druga sprawa, rurki od klimy, ta która wychodzi z parownika i powinna być zimna, oszroniona wręcz... nie jest? Czy to może mieć związek? I czy macie jakieś jeszcze sugestie, bo ja rozkładam w tej chwili ręce i chyba odstawiam fure do warsztatu bo skończyły mi sie pomysły
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#9

Post autor: D3jw »

temperatura rośnie > dajesz gaz > spada
nic Ci to nie mówi?

kiedy wymieniałeś pompę wody?
hackunek
Bywalec forum
Posty: 674
Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K

#10

Post autor: hackunek »

nie które miały plastikowy wirnik i czasem się potraił rozpaść
może chłodnica zakamieniała co?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”