
318i M43 - Grzeje się, walka z temperaturą
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 22 lip 18, 9:07
- BMW: E46
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Poznań
318i M43 - Grzeje się, walka z temperaturą
Witam, przeczytałem już chyba każdy temat na forum związany ze sprawą i ręce mi opadają powoli. Jakoś z tydzień temu nagle podczas jazdy temperatura wystrzeliła, cóż w dużym skrócie, wentylator sie nie uruchamia (elektryk nie visco) sprawdzany na krótko, i działa, przy klimie działa, ale wraz z wzrostem temperatury stoi, pompa wody sprawna, układ szczelny, odpowietrzony dobrze. Na początku stawiałem na termostat, bo dolny wąż był zimny, termostat wymieniony, temperatura na postoju po wymianie termostatu dorasta do 114/115 i spada do 109 nawet czasem, przed wymianą rosła i rosła, tak jakby termostat otwierał się dopiero przy 115 (waż robi się dopiero wtedy gorący), ale wskazówka teoretycznie w pionie więc dzisiaj przejechałem się w koło komina żeby sprawdzić jak to będzie, 2 razy podniosła się i spadła w przedziale 109/115, za 3 razem znowu poszybowała, do 119 więc już zgasiłem auto. Gdzie może leżeć problem? Kupiłem niesprawny termostat? Bo z tego co wiem termostatem nie steruje żaden czujnik, a powinien otwierać się przy 105, jeśli tego nie robi to dlaczego temperatura spada po przekroczeniu 114 stopni?... I ostatnia rzecz, czujnik który steruje wentylatorem jest przy chłodnicy? czy w bloku? Bo wentylator chyba aż takiej różnicy nie powinien robić? 

-
- Posty: 5
- Rejestracja: 22 lip 18, 9:07
- BMW: E46
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Poznań
Nie wiem szczerze mówiąc, wszedłem do sklepu poprosiłem o termostat (100 dałem) i odrazu wymieniłem, wyrzuciłem pudełko całkiem możliwe, że to jakiś zamiennik. Ale raczej się otwiera no bo coś tą temperature zbija przy tych 114/115, wąż też robi się gorący
-
- Bywalec forum
- Posty: 886
- Rejestracja: 17 lut 17, 8:36
- BMW: E46 3xxi
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: LBL
powinien się otwierać przy 105 stopniach i pracować w zakresie 102 - 108 max...
żaden inny termostat niż behr, lub oryginał z ASO nie zda egzaminu w M43.. ewentualnie Wahler na upartego.
żaden inny termostat niż behr, lub oryginał z ASO nie zda egzaminu w M43.. ewentualnie Wahler na upartego.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 22 lip 18, 9:07
- BMW: E46
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Poznań
wciągnę jutro z niego wkład chyba, i zobacze jak będzie wyglądać sytuacja na stałym obiegu tak dla potwierdzenia winowajcy, jeśli nadal będzie problem to chyba najczarniejszy scenariusz mi się widzi

-
- Bywalec forum
- Posty: 886
- Rejestracja: 17 lut 17, 8:36
- BMW: E46 3xxi
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: LBL
m43 ma czujnik w głowicy(nie w bloku) pod kolektorem + powinieneś mieć jeszcze jeden na wyjściu z termostatu w wężu idącym do chłodnicy i to właśnie ten drugi odpowiada za wentylator z tego co mi wiadomo
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 9863
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Czujnik nr 11, jego wartość odczytasz na komputerze.
http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AL31-EUR-05-1998-E46-BMW-318i&diagId=11_2082
http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AL31-EUR-05-1998-E46-BMW-318i&diagId=11_2082
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 22 lip 18, 9:07
- BMW: E46
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Poznań
Panowie, powracam, sytuacja ma się tak. Wyjęty wkład z termostatu, nowy czujnik temperatury i wentylator, działają, natomiast samochód nadal potrafi się zagrzać (głównie po dłuższym postoju) z jakiegoś dziwnego powodu na postoju, gdy temperatura urośnie, a ja przytrzymam gaz, spada.... i to kurna bez termostatu
byłem święcie przekonany, że nawet nie dojdzie do temperatury roboczej na otwartym obiegu przez cały czas a tu taki zonk, druga sprawa, rurki od klimy, ta która wychodzi z parownika i powinna być zimna, oszroniona wręcz... nie jest? Czy to może mieć związek? I czy macie jakieś jeszcze sugestie, bo ja rozkładam w tej chwili ręce i chyba odstawiam fure do warsztatu bo skończyły mi sie pomysły

-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 5 Odpowiedzi
- 2259 Odsłony
-
Ostatni post autor: Seba97e46
-
- 6 Odpowiedzi
- 1241 Odsłony
-
Ostatni post autor: Grzechu16
-
- 17 Odpowiedzi
- 5122 Odsłony
-
Ostatni post autor: scghost
-
- 8 Odpowiedzi
- 2678 Odsłony
-
Ostatni post autor: kosteg
-
- 2 Odpowiedzi
- 1040 Odsłony
-
Ostatni post autor: Damian migdal