318i M43 Głuche klepanie na wolnych obrotach

WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#11

Post autor: WKRENTEK77 »

Spróbuj ale pompa powietrza wtórnego działa tylko przy uruchomieniu zimnego silnika i po jakiejś tam chwili się wyłącza i moim zdaniem to nie ma nic wspólnego z tym turkotem z filmu . Tym bardziej że piszesz silnik był już rozgrzany.
mrlukz
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 7 mar 17, 20:22
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#12

Post autor: mrlukz »

Koledzy, na początek dzięki za poświecenie czasu i wszelkie sugestie. Odpiąłem ten wężyk. Coś tam się zmieniło, ale zupełnie nieznacznie. Natomiast... zrobiłem coś innego: https://www.youtube.com/watch?v=hyppM83fQIs i nastała błoga cisza.

Na filmiku zaginam wąż nr 6 ze schematu: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AP31-EUR-07-2000-E46-BMW-318i&diagId=11_2193
Secondary air filter (5) był wymieniany przez poprzedniego właściciela jakieś 5 miesięcy temu na oemowy.

I teraz, czy to pompa powietrza? Na filmiku silnik po przejechanych ok 3km i postoju na jałowych może ze 3 minuty. Więc jeszcze pewnie trochę brakowało do temp. roboczej.
isolato

#13

Post autor: isolato »

moze być pompa, z wiekiem łapie luzy. na odpalonym silniku spróbuj ją jeszcze ścisnąć w rękach, też powinno być ciszej. Kilka osob na forum całkiem wywaliło to ustrojstwo i sobie chwalą (ostatnio Krzysiek669)
Awatar użytkownika
Krzysiek669
Moderator
Posty: 3314
Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#14

Post autor: Krzysiek669 »

Wywal ten odkurzacz, do niczego nie jest już potrzebny, błędów nie powoduje jego brak, więcej w moim temacie.
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#15

Post autor: Jarando »

Dokładnie, wywal to ustrojstwo.
Ja przy swapie z M54B22 na M54B30 też pozbyłem się tego ssaka i z silnikiem nic złego się nie dzieje.

Wysłane z mojego SM-N910C
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
mrlukz
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 7 mar 17, 20:22
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#16

Post autor: mrlukz »

isolato pisze:moze być pompa, z wiekiem łapie luzy. na odpalonym silniku spróbuj ją jeszcze ścisnąć w rękach, też powinno być ciszej. Kilka osob na forum całkiem wywaliło to ustrojstwo i sobie chwalą (ostatnio Krzysiek669)
Niestety zero efektu. Jedyne co wyczułem to drgania na tej pompie w rytm słyszalnego popukiwania. Dodatkowo, zauważyłem że zamiast nitów mam śruby, więc pewnie poprzedni właściciel zmagał się już z tym problemem :)

Na początku myślałem żeby zmienić zawór lub/i pompę ale jak mówicie, że nikomu to niepotrzebne... :)

Edit: zaślepka kupiona, pompka wywalona, cisza nastała. Teraz tylko czasami dise (chyba) słychać. Dzięki za pomoc i polecam operację. Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”