318i M43 DISA

mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#31

Post autor: mariryb »

Odma ma duże znaczenie w tym silniku, jak zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej jest uszkodzony to : falują obroty, błąd mieszanki, mniejsza moc...

Czy disa wpływa na wypadanie zapłonu to nie słyszałem, ale jak jest zawór odmy uszkodzony to komp może pokazać błąd : sondy, mieszanki oraz tez błąd disy (mimo że ona może być sprawna). W druga stronę jak disa padnie (gumka pęknie;) ) to nie będzie żadnego błędu.

edit
marcin3293, zauważyłem, że pytałeś się na chacie czy różni się disa od 316i do 318i. W 316i nie w ogóle disy, jest zaślepka (to jest jedna z różnic miedzy tymi silnikami). Mam taka w garażu to w wolnej chwili mogę zrobić jej zdjęcie aby wszystko było jasne.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#32

Post autor: mariryb »

mariryb pisze: marcin3293, zauważyłem, że pytałeś się na chacie czy różni się disa od 316i do 318i. W 316i nie w ogóle disy, jest zaślepka (to jest jedna z różnic miedzy tymi silnikami). Mam taka w garażu to w wolnej chwili mogę zrobić jej zdjęcie aby wszystko było jasne.
dla jasności tak to wygląda w 316i

Obrazek

Obrazek
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
marcin3293
Bywalec forum
Posty: 98
Rejestracja: 3 sty 13, 17:36
BMW: 325i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Tarnow
VIN: fx01858

#33

Post autor: marcin3293 »

Ale ta membranka gumowa w disie za co odpowiada ??
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#34

Post autor: mariryb »

Odpowiada za otwierania/zamykanie klapki w disie, co za tym idzie skracaniem/ wydłużaniem dolotu . Zmiana długości dolotu ma wpływ na moc silnika w określonych obrotach. Jeśli gumka pęknie to disa jest cały czas otwarta.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Awatar użytkownika
Krzysiek669
Moderator
Posty: 3314
Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#35

Post autor: Krzysiek669 »

Czy uszkodzona DISA może powodować zapalenie się check'a ? Pojawia się w przy obrotach ok 3500rpm - 4000rpm.
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#36

Post autor: mariryb »

Ja miałem uszkodzona dise i nie było cheka. Na kompie też bez błędów.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Awatar użytkownika
Krzysiek669
Moderator
Posty: 3314
Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#37

Post autor: Krzysiek669 »

mariryb pisze:Ja miałem uszkodzona dise i nie było cheka. Na kompie też bez błędów.
Rozumiem, że to cz DISA jest sprawna czy nie sprawdzę dopiero po rozebraniu ? No to podejrzenie pada jeszcze na przepływkę, która mierzy na biegu jałowym 7-8kg.
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#38

Post autor: mariryb »

Tak. Dopiero po wyjęciu widać czy jest cała. Opisałem też w którymś poście ze można ją sprawdzić zatykając mała dziurke na włączonym silniku. Trzeba trzymać. Wyłączyć silnik i po 10s puścić. Jak dobra to będzie psyk..
Disa nie wpływa na skład mieszanki. Ale na długość dolotu. W świecie tuningu to ważny parametr. Wpływa to na charakterystykę silnika. Często ludzie montując np stożek dają krótsza lub dłuższa rurę łączacą. Co przenosi moc z dolnych rejestrów na górny czy na odwrót.

Wracając do disy to jak jest zła to nie na błędu mieszanki jedynie cały czas jest otwarta co powoduje trochę niższa moc na niskich obrotach. Zauważcie ze w m43 316i jest ten sam silnik co w 318i ale bez disy więc tam zawsze jest taka sama długość dolotu.
Disa to taki wymysł inżynierów aby uzyskać optymalna moc w niskich i wysokich obrotach
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
RoniN_
Bywalec forum
Posty: 28
Rejestracja: 26 kwie 13, 9:15
BMW: 316i E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: UK
Województwo: ---
Miasto: Lincoln
VIN: AK26207

#39

Post autor: RoniN_ »

mariryb pisze:Tak. Dopiero po wyjęciu widać czy jest cała. Opisałem też w którymś poście ze można ją sprawdzić zatykając mała dziurke na włączonym silniku. Trzeba trzymać. Wyłączyć silnik i po 10s puścić. Jak dobra to będzie psyk..
Disa nie wpływa na skład mieszanki. Ale na długość dolotu. W świecie tuningu to ważny parametr. Wpływa to na charakterystykę silnika. Często ludzie montując np stożek dają krótsza lub dłuższa rurę łączacą. Co przenosi moc z dolnych rejestrów na górny czy na odwrót.

Wracając do disy to jak jest zła to nie na błędu mieszanki jedynie cały czas jest otwarta co powoduje trochę niższa moc na niskich obrotach. Zauważcie ze w m43 316i jest ten sam silnik co w 318i ale bez disy więc tam zawsze jest taka sama długość dolotu.
Disa to taki wymysł inżynierów aby uzyskać optymalna moc w niskich i wysokich obrotach
Jak to w 316i m43 nie ma disy?
No to w takim razie mam problem.... :shock:
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#40

Post autor: mariryb »

Nie ma. Jest zaslepka jak na zdjęciu na górze tej strony. W316i jest stała długość dolotu. To jedna z różnic pomiędzy 318i.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”