[318i m43] Czujnik położenia wałka rozrządu - problem

paleta
Bywalec forum
Posty: 399
Rejestracja: 31 mar 12, 22:41
BMW: 316
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Siedlce

#11

Post autor: paleta »

"lift" czujnika nie ma tutaj znaczenia. Różnią sie tylko delikatnie kształtem tego magnesu który chowa się w silniku ;)
Awatar użytkownika
Grzechu16
Bywalec forum
Posty: 521
Rejestracja: 29 lis 12, 21:37
BMW: E46 318i [m43] 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice

#12

Post autor: Grzechu16 »

paleta pisze:"lift" czujnika nie ma tutaj znaczenia. Różnią sie tylko delikatnie kształtem tego magnesu który chowa się w silniku ;)
Po głowie chodzi mi jeszcze jedynie nieprawidłowe ustawienie tarczki, która jest przykręcona do koła zębatego wałka rozrządu, z której z tego co pamiętam czujnik bierze niejako sygnał. Nic się nie zmieniło w kwestii czujnika po wymianie uszczelki pod głowicą (przy okazji rozkręcania w/w koła zębatego), po której tarczka została ustawiona tak samo jak była (z tego co pamiętam jakiejś regulacji tam chyba nie było). No nie wiem, wydaje mi się, że moja wiedza w tym temacie się skończyła i jak znajomy mechanik wróci z urlopu zawiozę do niego samochód w celu skontrolowania rozrządu. Swoją drogą, jeżeli rozrząd byłby przestawiony byłyby pewnie jakieś inne negatywne objawy, a w moim przypadku silnik pracuje ok.
Awatar użytkownika
Grzechu16
Bywalec forum
Posty: 521
Rejestracja: 29 lis 12, 21:37
BMW: E46 318i [m43] 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice

#13

Post autor: Grzechu16 »

Oddałem samochód do znajomego mechanika w celu sprawdzenia rozrządu. Oprócz oczywistych spraw jak przestawiony rozrząd czy źle ustawiona tarczka, z której sygnał bierze czujnik położenia wałka kolega powiedział, że powodem może być ten wyciągnięty łańcuch rozrządu. (samochód ma około 220tyś km przebiegu według licznika i odczytów różnych parametrów w programie INPA ale kto wie ile ma na prawdę) Jeżeli faktycznie takie cyrki powodowałby łańcuch i zaszła by potrzeba wymiany ile kosztuje taki zestaw rozrządu? Czy wystarczy wymienić sam łańcuch, czy konieczna jest wymiana również ślizgów i napinacza? Spotkaliście się w ogóle z takim przypadkiem nadmiernie naciągniętego łańcucha?
Pozdrawiam.
paleta
Bywalec forum
Posty: 399
Rejestracja: 31 mar 12, 22:41
BMW: 316
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Siedlce

#14

Post autor: paleta »

nie wiem ile kosztuje łańcuch ale napinacz i ślizgi na Twoim miejscu wymieniłbym bez zastanawiania. Nie jest to jakiś wielki koszt a awaria napinacza może mieć opłakane skutki ;) Tym bardziej jak już będziesz miał rozpięty rozrząd.
Awatar użytkownika
Grzechu16
Bywalec forum
Posty: 521
Rejestracja: 29 lis 12, 21:37
BMW: E46 318i [m43] 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice

#15

Post autor: Grzechu16 »

Samochód odebrany, po roku mogę powiedzieć, że odpala i trzyma obroty tak jak powinien. Wałek rozrządu był obrócony o 180 stopni. Jakiś szwab musiał coś dłubać i spartaczyć. Temat można zamknąć. Przy okazji mam do sprzedania używane, sprawne, oryginalne czujniki położenia wałka rozrządu o numerach 12147518628 i 1438082b. Wiecie może od jakiego silnika jest ten drugi czujnik?
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#16

Post autor: mariryb »

Czy jak nie ma błędu w Inpie to moze zle działać ten czujnik?

Czy stosowany czujnik w m43 można zmierzyć normalnym miernikiem (rezystancje 1-2 i 1-3 pin) ? Czytałem kilka tematów o tym, napotkałem się jedne mozna natomiast inne (czujnik halla) nie - tylko oscyloskopem. A jak z tym czujnikiem ?
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”