[ 318i M43 1999r ] Silnik dławi się gdy jest zimny

DawidK09
Bywalec forum
Posty: 1407
Rejestracja: 9 lut 13, 11:17
BMW: 318i M43
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: JJ60596

#1

Post autor: DawidK09 »

Witam!
Od jakiegoś czasu mam problem z silnikiem, a mianowicie, gdy na zimnym silniku wciskam mocniej gaz silnik wyraźnie dławi się i szarpie, z każdych obrotów. Problem całkowicie znika po rozgrzaniu.
Dodam, że nie towarzyszą temu inne rzeczy, nie ma żadnych kłopotów z odpalaniem, silnik odpala 'za raz', nie gaśnie przy wysprzęglaniu ani hamowaniu.
Co to może być? Może miał ktoś już taki problem?
Obrazek
Awatar użytkownika
Grzechu16
Bywalec forum
Posty: 521
Rejestracja: 29 lis 12, 21:37
BMW: E46 318i [m43] 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice

#2

Post autor: Grzechu16 »

Miałem niedawno. Winny był przepływomierz. Odepnij wtyczkę przepływomierza przed pierwszym odpaleniem samochodu i się przejedź - powinna być różnica, jeżeli to wina przepływomierza. W moim przypadku po przekroczeniu niebieskiego pola temperatury samochód odżywał i normalnie dało się nim jeździć. Tak mi się wydawało, że normalnie, bo po założeniu sprawnego przepływomierza uczucie kilku koni więcej pod maską. :)
DawidK09
Bywalec forum
Posty: 1407
Rejestracja: 9 lut 13, 11:17
BMW: 318i M43
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: JJ60596

#3

Post autor: DawidK09 »

Sprawdzę to i dam znać, jeśli to będzie wina przepływomierza. Dziękuję za radę :witam:
Obrazek
Awatar użytkownika
Grzechu16
Bywalec forum
Posty: 521
Rejestracja: 29 lis 12, 21:37
BMW: E46 318i [m43] 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice

#4

Post autor: Grzechu16 »

DawidK09 pisze:Sprawdzę to i dam znać, jeśli to będzie wina przepływomierza. Dziękuję za radę :witam:
Obstawiałbym przepływkę z dużym prawdopodobieństwem. Spotkałem się w kilku miejscach na forach właśnie z takim przypadkiem i również był to przepływomierz. Osobiście zdecydowałem się na oryginalną używkę, gdyż cena nowej (najtaniej na Allegro 440zł) odstrasza a co do zamienników - jest masa i to w niskich cenach, ale kierując się opiniami i dzwoniąc do jednego ze sklepów z częściami usłyszałem "mamy też zamienniki magneti marelli, ale one zazwyczaj nie działają" więc zdecydowałem się na oryginał. Póki co samochód jeździ świetnie.
DawidK09
Bywalec forum
Posty: 1407
Rejestracja: 9 lut 13, 11:17
BMW: 318i M43
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: JJ60596

#5

Post autor: DawidK09 »

I problem nie powrócił do tej pory?
Obrazek
Awatar użytkownika
Grzechu16
Bywalec forum
Posty: 521
Rejestracja: 29 lis 12, 21:37
BMW: E46 318i [m43] 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice

#6

Post autor: Grzechu16 »

DawidK09 pisze:I problem nie powrócił do tej pory?
Jeżdżę z nowym przepływomierzem dopiero dwa tygodnie, więc niewiele mogę powiedzieć. Póki co samochód idzie jak burza. Sprawdź najpierw u siebie czy to faktycznie przepływka i daj znać.
DawidK09
Bywalec forum
Posty: 1407
Rejestracja: 9 lut 13, 11:17
BMW: 318i M43
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: JJ60596

#7

Post autor: DawidK09 »

Grzechu16 pisze:Odepnij wtyczkę przepływomierza przed pierwszym odpaleniem samochodu i się przejedź - powinna być różnica
Na czym będzie polegała ta różnica?
Obrazek
wandii
Bywalec forum
Posty: 917
Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
BMW: e60 e92
Rok produkcji: 2009
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanow

#8

Post autor: wandii »

DawidK09 pisze:
Grzechu16 pisze:Odepnij wtyczkę przepływomierza przed pierwszym odpaleniem samochodu i się przejedź - powinna być różnica
Na czym będzie polegała ta różnica?
Pomyślmy... Skoro teraz muli Ci na zimnym to myślę, że różnica będzie polegać na tym, że przestanie mulić :oops:
No ale to tylko zgadywanie...
Idź odepnij ten przepływomierz a nie się głupio pytasz. Samochód Ci bez niego nie wybuchnie nie martw się.

A na komputerze nie zawsze będzie błąd przepływomierza. Mogą być też błędy mieszanki lub sond spowodowane właśnie wadliwym przepływomierzem.
DawidK09
Bywalec forum
Posty: 1407
Rejestracja: 9 lut 13, 11:17
BMW: 318i M43
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: JJ60596

#9

Post autor: DawidK09 »

No i faktycznie winny jest przepływomierz. Wczoraj go wyczyściłem i jest tylko lekka poprawa.
Więc nie pozostaje nic innego jak po prostu go wymienić :(
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”