[318i] kontrolka oleju, duze ubytki
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 4 wrz 16, 20:22
- BMW: e46
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: 3city
Witam, od dwoch miesiecy jestem posiadaczem e46 2003r, 2.0 benzyna (z instalacja gazowa stag).
Auto regularnie przejezdza codziennie ok 80km, po jakims czasie od kupna zaczela swiecic sie kontrolka poziomu oleju (pomaranczowa).
Dolalem litr 5w30 i problem ustal.. na dwa tygodnie. Olalem temat myslac, ze to problem czujnika poziomu oleju.
2-3 tygodnie pozniej sprawdzilem stan oleju - bagnet suchy, na powierzchni troche bialej mazi. Kupilem kolejny litr, dolalem.
Poziom na bagnecie oscylujacy lekko ponad minimum, kontrolka nadal sie swieci - tzn. swieci - zapala sie po przejechaniu kilku km.
Auto nie kopci, nie widac wyciekow pod autem, po dluzszej jezdzie czuc delikatnie na zewnatrz zapach spalonego oleju.
Przed dolaniem kolejnego litra oleju samochod zaraz po odpaleniu czesto dusil sie, co skutkowalo gasnieciem. Po dolewce problem znikl, ale to zaden interes dolewac litr oleju co 2 miesiace, poza tym chcialbym doprowadzic ta sprawe do konca
Moze ktos z Was mial podobny problem lub wie/doradzi mi od czego powinienem zaczac diagnostyke problemu, zanim oddam go do mechanika ?
Pozdrawiam
Auto regularnie przejezdza codziennie ok 80km, po jakims czasie od kupna zaczela swiecic sie kontrolka poziomu oleju (pomaranczowa).
Dolalem litr 5w30 i problem ustal.. na dwa tygodnie. Olalem temat myslac, ze to problem czujnika poziomu oleju.
2-3 tygodnie pozniej sprawdzilem stan oleju - bagnet suchy, na powierzchni troche bialej mazi. Kupilem kolejny litr, dolalem.
Poziom na bagnecie oscylujacy lekko ponad minimum, kontrolka nadal sie swieci - tzn. swieci - zapala sie po przejechaniu kilku km.
Auto nie kopci, nie widac wyciekow pod autem, po dluzszej jezdzie czuc delikatnie na zewnatrz zapach spalonego oleju.
Przed dolaniem kolejnego litra oleju samochod zaraz po odpaleniu czesto dusil sie, co skutkowalo gasnieciem. Po dolewce problem znikl, ale to zaden interes dolewac litr oleju co 2 miesiace, poza tym chcialbym doprowadzic ta sprawe do konca
Moze ktos z Was mial podobny problem lub wie/doradzi mi od czego powinienem zaczac diagnostyke problemu, zanim oddam go do mechanika ?
Pozdrawiam
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 4 wrz 16, 20:22
- BMW: e46
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: 3city
Nie olewam, dolewam ale nie sadzilem, ze zdazy wychlapac tyle w 2 tygodnie.
Co do odmy - pomimo wielu tematow i sposobow na forum - istnieje jakis sposob, ktory jednoznacznie potwierdzi, ze odma klania sie do wymiany ?
Co do odmy - pomimo wielu tematow i sposobow na forum - istnieje jakis sposob, ktory jednoznacznie potwierdzi, ze odma klania sie do wymiany ?
- Badboy-PL
- Bywalec forum
- Posty: 106
- Rejestracja: 30 lip 16, 8:21
- BMW: BMW E46 318I
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Bergen op zoom Holandia
No ja nie mam zamiaru olewac tej pomaranczowej kontrolki z ktora sam sie zaprzyjaznilem. Bo ja tez mialem wielkie ubytki oleju zwlaszcza na odcinku 1500km 3 litry dolewki. A okazalo sie ze mi puscila uszczelka pod nim. Ewentualnie rozwiazanie znajdziesz tu
http://e46forum.pl/viewtopic.php?t=20337
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
-
- Bywalec forum
- Posty: 27
- Rejestracja: 3 maja 16, 19:21
- BMW: e46 318i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto:
sprawdz sobie odmę z początku na pewno, ja tak zrobiłem i wiem że to odma nie była. Z kim rozmawiam itp każdy sugeruje mi że do wymiany mam bardzo częste zużyte w tym silniku uszczelniacze zaworowe . Ja jak dolewam oleju to do kontrolki starcza mi tak na 600-700km i dymi mi z tłumika tylko jak chwilkę postoję i ruszę. U ciebie jak z tym ? bo to jest też ważne i sprawdz sobie tez czy ci plynu chlodzacego nie ubywa bo wtedy mozesz miec problem z uszczelka pod glowica... ja bede w moim przypadku w tym miesacu albo nastepnym zabieral sie za robote wymiany tych uszczelniaczy i dam znac czy osiaglem oczekiwany efekt
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 4 wrz 16, 20:22
- BMW: e46
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: 3city
Przed chwila odkrecilem korek wlewu oleju na odpalonym silniku - dmucha dosyc mocno i chlapie olejem. Ponadto silnik zaczal pracowac glosniej.
- Michuj90
- Bywalec forum
- Posty: 31
- Rejestracja: 3 wrz 16, 18:21
- BMW: m43 118km
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: kraków/Białystok
Witam.
Wiem,ze temat tyczy sie innego silnika ale mam pytanie. Puszcza mi olej na laczeniu podstawki filtra oleju z blokiem silnika.Po nocy stania w garazu zostaje plamka 3x3cm .Majster wymienil uszczelke podstawy filtra oleju. Przejezdzilem moze z 100km i znow widze,ze w tym laczeniu pojawia sie olej a na podlodze plamka jesszcze wieksza niz przed naprawa.Jade do majstra spowrotem. Tym razem stwierdzil,ze cala podstawka jest do wymiany i zalozyl inna - używke. Jak tlumaczyl tamta mogla od goraca sie odksztalcic (!?) Dal znowu nowa uszczelke. Wyczyscilem miejsce skad olej puszczalo,odpalam silnik i widze,ze znow powoli sie zbiera w tym zaglebieniu (miedzy blokiem a podstawka filtra). Powoli juz trace cierpliwosc.... Czy zdarzylo sie komus zeby ta podstawka faktycznie sie odksztalcila? przeciez to na szybe mozna polozyc i mniej wiecej widac jak sie licuje ? Wymieniajac uszczelke podstawy filtra oleju nr 6 wymienia sie takze 2x oringi na schemacie nr 5??? Majster mowi,ze tego nie zrobil. Czy daje sie silikon albo jakis inny specyfik na ta uszczelke? Na bagnecie oleju raczej nie ubywa ale narazie robie symboliczne przebiegi- od 1 wymiany uszczekli moze z 400km. Silnik 1.9 118km. wrzucam schemat http://www.qservices.pl/allegro/123del.jpg ... Z gory dzieki za opinie.
Wiem,ze temat tyczy sie innego silnika ale mam pytanie. Puszcza mi olej na laczeniu podstawki filtra oleju z blokiem silnika.Po nocy stania w garazu zostaje plamka 3x3cm .Majster wymienil uszczelke podstawy filtra oleju. Przejezdzilem moze z 100km i znow widze,ze w tym laczeniu pojawia sie olej a na podlodze plamka jesszcze wieksza niz przed naprawa.Jade do majstra spowrotem. Tym razem stwierdzil,ze cala podstawka jest do wymiany i zalozyl inna - używke. Jak tlumaczyl tamta mogla od goraca sie odksztalcic (!?) Dal znowu nowa uszczelke. Wyczyscilem miejsce skad olej puszczalo,odpalam silnik i widze,ze znow powoli sie zbiera w tym zaglebieniu (miedzy blokiem a podstawka filtra). Powoli juz trace cierpliwosc.... Czy zdarzylo sie komus zeby ta podstawka faktycznie sie odksztalcila? przeciez to na szybe mozna polozyc i mniej wiecej widac jak sie licuje ? Wymieniajac uszczelke podstawy filtra oleju nr 6 wymienia sie takze 2x oringi na schemacie nr 5??? Majster mowi,ze tego nie zrobil. Czy daje sie silikon albo jakis inny specyfik na ta uszczelke? Na bagnecie oleju raczej nie ubywa ale narazie robie symboliczne przebiegi- od 1 wymiany uszczekli moze z 400km. Silnik 1.9 118km. wrzucam schemat http://www.qservices.pl/allegro/123del.jpg ... Z gory dzieki za opinie.
- Badboy-PL
- Bywalec forum
- Posty: 106
- Rejestracja: 30 lip 16, 8:21
- BMW: BMW E46 318I
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Bergen op zoom Holandia
Ja sam wczoraj wymienialem uszczelki w podstawie filtra oleju i nic nie cieknie a mam silnik n42b20 wiec watpie aby cos sie odksztalcio.Michuj90 pisze:Witam.
Wiem,ze temat tyczy sie innego silnika ale mam pytanie. Puszcza mi olej na laczeniu podstawki filtra oleju z blokiem silnika.Po nocy stania w garazu zostaje plamka 3x3cm .Majster wymienil uszczelke podstawy filtra oleju. Przejezdzilem moze z 100km i znow widze,ze w tym laczeniu pojawia sie olej a na podlodze plamka jesszcze wieksza niz przed naprawa.Jade do majstra spowrotem. Tym razem stwierdzil,ze cala podstawka jest do wymiany i zalozyl inna - używke. Jak tlumaczyl tamta mogla od goraca sie odksztalcic (!?) Dal znowu nowa uszczelke. Wyczyscilem miejsce skad olej puszczalo,odpalam silnik i widze,ze znow powoli sie zbiera w tym zaglebieniu (miedzy blokiem a podstawka filtra). Powoli juz trace cierpliwosc.... Czy zdarzylo sie komus zeby ta podstawka faktycznie sie odksztalcila? przeciez to na szybe mozna polozyc i mniej wiecej widac jak sie licuje ? Wymieniajac uszczelke podstawy filtra oleju nr 6 wymienia sie takze 2x oringi na schemacie nr 5??? Majster mowi,ze tego nie zrobil. Czy daje sie silikon albo jakis inny specyfik na ta uszczelke? Na bagnecie oleju raczej nie ubywa ale narazie robie symboliczne przebiegi- od 1 wymiany uszczekli moze z 400km. Silnik 1.9 118km. wrzucam schemat http://www.qservices.pl/allegro/123del.jpg ... Z gory dzieki za opinie.
Ostatnio zmieniony 4 wrz 16, 22:20 przez Badboy-PL, łącznie zmieniany 1 raz.
- harus
- Bywalec forum
- Posty: 139
- Rejestracja: 13 kwie 14, 22:02
- BMW: E46 316i N42
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- Lokalizacja: SJZ
Tu jest mowa o podstawie filtra oleju a nie paliwa. Swoją drogą, gdzie niby wymieniałeś uszczelkę podstawy filtra paliwa? Pierwsze słyszę. Ogólnie chodzi o inny silnik niż twój n42Badboy-PL pisze:Ja sam wczoraj wymienialem uszczelki w podstawie filtra paliwa i nic nie cieknie a mam silnik n42b20 wiec watpie aby cos sie odksztalcio.Michuj90 pisze:Witam.
Wiem,ze temat tyczy sie innego silnika ale mam pytanie. Puszcza mi olej na laczeniu podstawki filtra oleju z blokiem silnika.Po nocy stania w garazu zostaje plamka 3x3cm .Majster wymienil uszczelke podstawy filtra oleju. Przejezdzilem moze z 100km i znow widze,ze w tym laczeniu pojawia sie olej a na podlodze plamka jesszcze wieksza niz przed naprawa.Jade do majstra spowrotem. Tym razem stwierdzil,ze cala podstawka jest do wymiany i zalozyl inna - używke. Jak tlumaczyl tamta mogla od goraca sie odksztalcic (!?) Dal znowu nowa uszczelke. Wyczyscilem miejsce skad olej puszczalo,odpalam silnik i widze,ze znow powoli sie zbiera w tym zaglebieniu (miedzy blokiem a podstawka filtra). Powoli juz trace cierpliwosc.... Czy zdarzylo sie komus zeby ta podstawka faktycznie sie odksztalcila? przeciez to na szybe mozna polozyc i mniej wiecej widac jak sie licuje ? Wymieniajac uszczelke podstawy filtra oleju nr 6 wymienia sie takze 2x oringi na schemacie nr 5??? Majster mowi,ze tego nie zrobil. Czy daje sie silikon albo jakis inny specyfik na ta uszczelke? Na bagnecie oleju raczej nie ubywa ale narazie robie symboliczne przebiegi- od 1 wymiany uszczekli moze z 400km. Silnik 1.9 118km. wrzucam schemat http://www.qservices.pl/allegro/123del.jpg ... Z gory dzieki za opinie.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 2 Odpowiedzi
- 3450 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jarando
-
- 12 Odpowiedzi
- 6249 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariusz1987to
-
- 60 Odpowiedzi
- 13271 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Peluspel
-
- 5 Odpowiedzi
- 2145 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Adaśko
-
- 10 Odpowiedzi
- 4524 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Err
-
- 8 Odpowiedzi
- 3831 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: PiotrK
-
- 5 Odpowiedzi
- 2855 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: KucaQ
-
- 30 Odpowiedzi
- 11088 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Seba97e46
-
- 3 Odpowiedzi
- 1267 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 9 Odpowiedzi
- 3095 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: WKRENTEK77