[318i] kontrolka oleju, duze ubytki

pkruszynski
Posty: 8
Rejestracja: 4 wrz 16, 20:22
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: 3city

#1

Post autor: pkruszynski »

Witam, od dwoch miesiecy jestem posiadaczem e46 2003r, 2.0 benzyna (z instalacja gazowa stag).
Auto regularnie przejezdza codziennie ok 80km, po jakims czasie od kupna zaczela swiecic sie kontrolka poziomu oleju (pomaranczowa).
Dolalem litr 5w30 i problem ustal.. na dwa tygodnie. Olalem temat myslac, ze to problem czujnika poziomu oleju.
2-3 tygodnie pozniej sprawdzilem stan oleju - bagnet suchy, na powierzchni troche bialej mazi. Kupilem kolejny litr, dolalem.
Poziom na bagnecie oscylujacy lekko ponad minimum, kontrolka nadal sie swieci - tzn. swieci - zapala sie po przejechaniu kilku km.
Auto nie kopci, nie widac wyciekow pod autem, po dluzszej jezdzie czuc delikatnie na zewnatrz zapach spalonego oleju.
Przed dolaniem kolejnego litra oleju samochod zaraz po odpaleniu czesto dusil sie, co skutkowalo gasnieciem. Po dolewce problem znikl, ale to zaden interes dolewac litr oleju co 2 miesiace, poza tym chcialbym doprowadzic ta sprawe do konca ;)
Moze ktos z Was mial podobny problem lub wie/doradzi mi od czego powinienem zaczac diagnostyke problemu, zanim oddam go do mechanika ?
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Badboy-PL
Bywalec forum
Posty: 106
Rejestracja: 30 lip 16, 8:21
BMW: BMW E46 318I
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Bergen op zoom Holandia

#2

Post autor: Badboy-PL »

Odma lub uszczelniacze zaworow.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7216
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#3

Post autor: scghost »

Badboy-PL pisze: Odma lub uszczelniacze zaworow.
+1

nie olewaj kontrolki, chyba ze juz zbierasz na nowy silnik
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
pkruszynski
Posty: 8
Rejestracja: 4 wrz 16, 20:22
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: 3city

#4

Post autor: pkruszynski »

Nie olewam, dolewam ;) ale nie sadzilem, ze zdazy wychlapac tyle w 2 tygodnie.
Co do odmy - pomimo wielu tematow i sposobow na forum - istnieje jakis sposob, ktory jednoznacznie potwierdzi, ze odma klania sie do wymiany ?
Awatar użytkownika
Badboy-PL
Bywalec forum
Posty: 106
Rejestracja: 30 lip 16, 8:21
BMW: BMW E46 318I
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Bergen op zoom Holandia

#5

Post autor: Badboy-PL »

scghost pisze:
Badboy-PL pisze: Odma lub uszczelniacze zaworow.
+1

nie olewaj kontrolki, chyba ze juz zbierasz na nowy silnik
No ja nie mam zamiaru olewac tej pomaranczowej kontrolki z ktora sam sie zaprzyjaznilem. Bo ja tez mialem wielkie ubytki oleju zwlaszcza na odcinku 1500km 3 litry dolewki. A okazalo sie ze mi puscila uszczelka pod nim. Ewentualnie rozwiazanie znajdziesz tu

http://e46forum.pl/viewtopic.php?t=20337

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
nike93
Bywalec forum
Posty: 27
Rejestracja: 3 maja 16, 19:21
BMW: e46 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto:

#6

Post autor: nike93 »

sprawdz sobie odmę z początku na pewno, ja tak zrobiłem i wiem że to odma nie była. Z kim rozmawiam itp każdy sugeruje mi że do wymiany mam bardzo częste zużyte w tym silniku uszczelniacze zaworowe . Ja jak dolewam oleju to do kontrolki starcza mi tak na 600-700km i dymi mi z tłumika tylko jak chwilkę postoję i ruszę. U ciebie jak z tym ? bo to jest też ważne :) i sprawdz sobie tez czy ci plynu chlodzacego nie ubywa bo wtedy mozesz miec problem z uszczelka pod glowica... ja bede w moim przypadku w tym miesacu albo nastepnym zabieral sie za robote wymiany tych uszczelniaczy i dam znac czy osiaglem oczekiwany efekt :)
Obrazek
pkruszynski
Posty: 8
Rejestracja: 4 wrz 16, 20:22
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: 3city

#7

Post autor: pkruszynski »

Przed chwila odkrecilem korek wlewu oleju na odpalonym silniku - dmucha dosyc mocno i chlapie olejem. Ponadto silnik zaczal pracowac glosniej.
Awatar użytkownika
Michuj90
Bywalec forum
Posty: 31
Rejestracja: 3 wrz 16, 18:21
BMW: m43 118km
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: kraków/Białystok

#8

Post autor: Michuj90 »

Witam.
Wiem,ze temat tyczy sie innego silnika ale mam pytanie. Puszcza mi olej na laczeniu podstawki filtra oleju z blokiem silnika.Po nocy stania w garazu zostaje plamka 3x3cm .Majster wymienil uszczelke podstawy filtra oleju. Przejezdzilem moze z 100km i znow widze,ze w tym laczeniu pojawia sie olej a na podlodze plamka jesszcze wieksza niz przed naprawa.Jade do majstra spowrotem. Tym razem stwierdzil,ze cala podstawka jest do wymiany i zalozyl inna - używke. Jak tlumaczyl tamta mogla od goraca sie odksztalcic (!?) Dal znowu nowa uszczelke. Wyczyscilem miejsce skad olej puszczalo,odpalam silnik i widze,ze znow powoli sie zbiera w tym zaglebieniu (miedzy blokiem a podstawka filtra). Powoli juz trace cierpliwosc.... Czy zdarzylo sie komus zeby ta podstawka faktycznie sie odksztalcila? przeciez to na szybe mozna polozyc i mniej wiecej widac jak sie licuje ? Wymieniajac uszczelke podstawy filtra oleju nr 6 wymienia sie takze 2x oringi na schemacie nr 5??? Majster mowi,ze tego nie zrobil. Czy daje sie silikon albo jakis inny specyfik na ta uszczelke? Na bagnecie oleju raczej nie ubywa ale narazie robie symboliczne przebiegi- od 1 wymiany uszczekli moze z 400km. Silnik 1.9 118km. wrzucam schemat http://www.qservices.pl/allegro/123del.jpg ... Z gory dzieki za opinie.
Awatar użytkownika
Badboy-PL
Bywalec forum
Posty: 106
Rejestracja: 30 lip 16, 8:21
BMW: BMW E46 318I
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Bergen op zoom Holandia

#9

Post autor: Badboy-PL »

Michuj90 pisze:Witam.
Wiem,ze temat tyczy sie innego silnika ale mam pytanie. Puszcza mi olej na laczeniu podstawki filtra oleju z blokiem silnika.Po nocy stania w garazu zostaje plamka 3x3cm .Majster wymienil uszczelke podstawy filtra oleju. Przejezdzilem moze z 100km i znow widze,ze w tym laczeniu pojawia sie olej a na podlodze plamka jesszcze wieksza niz przed naprawa.Jade do majstra spowrotem. Tym razem stwierdzil,ze cala podstawka jest do wymiany i zalozyl inna - używke. Jak tlumaczyl tamta mogla od goraca sie odksztalcic (!?) Dal znowu nowa uszczelke. Wyczyscilem miejsce skad olej puszczalo,odpalam silnik i widze,ze znow powoli sie zbiera w tym zaglebieniu (miedzy blokiem a podstawka filtra). Powoli juz trace cierpliwosc.... Czy zdarzylo sie komus zeby ta podstawka faktycznie sie odksztalcila? przeciez to na szybe mozna polozyc i mniej wiecej widac jak sie licuje ? Wymieniajac uszczelke podstawy filtra oleju nr 6 wymienia sie takze 2x oringi na schemacie nr 5??? Majster mowi,ze tego nie zrobil. Czy daje sie silikon albo jakis inny specyfik na ta uszczelke? Na bagnecie oleju raczej nie ubywa ale narazie robie symboliczne przebiegi- od 1 wymiany uszczekli moze z 400km. Silnik 1.9 118km. wrzucam schemat http://www.qservices.pl/allegro/123del.jpg ... Z gory dzieki za opinie.
Ja sam wczoraj wymienialem uszczelki w podstawie filtra oleju i nic nie cieknie a mam silnik n42b20 wiec watpie aby cos sie odksztalcio.
Ostatnio zmieniony 4 wrz 16, 22:20 przez Badboy-PL, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
harus
Bywalec forum
Posty: 139
Rejestracja: 13 kwie 14, 22:02
BMW: E46 316i N42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
Lokalizacja: SJZ

#10

Post autor: harus »

Badboy-PL pisze:
Michuj90 pisze:Witam.
Wiem,ze temat tyczy sie innego silnika ale mam pytanie. Puszcza mi olej na laczeniu podstawki filtra oleju z blokiem silnika.Po nocy stania w garazu zostaje plamka 3x3cm .Majster wymienil uszczelke podstawy filtra oleju. Przejezdzilem moze z 100km i znow widze,ze w tym laczeniu pojawia sie olej a na podlodze plamka jesszcze wieksza niz przed naprawa.Jade do majstra spowrotem. Tym razem stwierdzil,ze cala podstawka jest do wymiany i zalozyl inna - używke. Jak tlumaczyl tamta mogla od goraca sie odksztalcic (!?) Dal znowu nowa uszczelke. Wyczyscilem miejsce skad olej puszczalo,odpalam silnik i widze,ze znow powoli sie zbiera w tym zaglebieniu (miedzy blokiem a podstawka filtra). Powoli juz trace cierpliwosc.... Czy zdarzylo sie komus zeby ta podstawka faktycznie sie odksztalcila? przeciez to na szybe mozna polozyc i mniej wiecej widac jak sie licuje ? Wymieniajac uszczelke podstawy filtra oleju nr 6 wymienia sie takze 2x oringi na schemacie nr 5??? Majster mowi,ze tego nie zrobil. Czy daje sie silikon albo jakis inny specyfik na ta uszczelke? Na bagnecie oleju raczej nie ubywa ale narazie robie symboliczne przebiegi- od 1 wymiany uszczekli moze z 400km. Silnik 1.9 118km. wrzucam schemat http://www.qservices.pl/allegro/123del.jpg ... Z gory dzieki za opinie.
Ja sam wczoraj wymienialem uszczelki w podstawie filtra paliwa i nic nie cieknie a mam silnik n42b20 wiec watpie aby cos sie odksztalcio.
Tu jest mowa o podstawie filtra oleju a nie paliwa. Swoją drogą, gdzie niby wymieniałeś uszczelkę podstawy filtra paliwa? Pierwsze słyszę. Ogólnie chodzi o inny silnik niż twój n42


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”