318i falowanie obrotów
-
- Bywalec forum
- Posty: 28
- Rejestracja: 27 sty 11, 7:26
- BMW: E46 318i LPG
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Szadek
318i falowanie obrotów
witam
wiem że tematów było mnóstwo i zbierając je można napisać książkę ale może mi pomożecie:)
auto to bmw e46 1.9 118km silnik to m43 w benzynie
problem polega na tym że gdy silnik jest ciepły obroty falują na luzie przedziale 500-800. Nie dzieje się to zawsze ale dość często. Ostatnio wymieniłem odmę na nówkę, czyszczony był krokowiec.
Może mi ktoś powiedzieć czy krokowiec jest wspólny w tym silniku z przepustnicą ponieważ nie ja go czyściłem:P
Dziś robiłem odczyt INPĄ i wykazało mi błąd 171, gdy go skasowałem to go nie było lecz gdy przygazowałem to przy ponownym odczycie pojawił się błąd ale 141. Przy błędach tych nie pali mi się żadna kontrolka silnika itp.
Dołączam plik z WORD'a do którego wrzuciłem screeny z INPY.(błędy i podgląd live)
http://wrzucacz.pl/file/7761299258611
wiem że tematów było mnóstwo i zbierając je można napisać książkę ale może mi pomożecie:)
auto to bmw e46 1.9 118km silnik to m43 w benzynie
problem polega na tym że gdy silnik jest ciepły obroty falują na luzie przedziale 500-800. Nie dzieje się to zawsze ale dość często. Ostatnio wymieniłem odmę na nówkę, czyszczony był krokowiec.
Może mi ktoś powiedzieć czy krokowiec jest wspólny w tym silniku z przepustnicą ponieważ nie ja go czyściłem:P
Dziś robiłem odczyt INPĄ i wykazało mi błąd 171, gdy go skasowałem to go nie było lecz gdy przygazowałem to przy ponownym odczycie pojawił się błąd ale 141. Przy błędach tych nie pali mi się żadna kontrolka silnika itp.
Dołączam plik z WORD'a do którego wrzuciłem screeny z INPY.(błędy i podgląd live)
http://wrzucacz.pl/file/7761299258611
-
- Bywalec forum
- Posty: 96
- Rejestracja: 11 wrz 10, 8:42
- BMW: Było E46 318i 118KM
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: podlaskie
- Miasto: Białystok
P0141,"Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 1 Czujnik 2) - usterka"
P0171,"Czujnik O2 (Bank 1) - mieszanka zbyt uboga"
Mam 2 takie same błędy i sam nie wiem co to jest. Jak u ciebie ze spalaniem ile pali (mi wychodzi że 15L/100km). Teraz będę wymieniał przepływomierz. to powiem czy jakieś błędy się skasowały.
P0171,"Czujnik O2 (Bank 1) - mieszanka zbyt uboga"
Mam 2 takie same błędy i sam nie wiem co to jest. Jak u ciebie ze spalaniem ile pali (mi wychodzi że 15L/100km). Teraz będę wymieniał przepływomierz. to powiem czy jakieś błędy się skasowały.
- 6venom6
- Bywalec forum
- Posty: 159
- Rejestracja: 6 mar 10, 3:42
- BMW: M43TU b19
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Krosno
- Gadu-Gadu: 5534249
Kody błędów inpy to nie są kody zaczynające się od P0. Inpa ma własne kody błędów. 141 nie jestem pewien ale 171 to przepływomierz. Tydzień temu miałem to samo i wywalało mi żółtą kontrolkę elektroniki silnika raz na 50-150km. Po wymianie przepływomierza jest cisza. Nie polecam tanich zamienników bo utopisz kasę. Jak coś to BOSCH; może i drogi ale na ładnych parę lat powinien być spokój. Co do 141 to być może lambda regulacyjna (ta przed katalizatorem) już do wymiany. Kończą się po około 150-170k km choć to też nie jest regułą. pozdr.
Check my SCHWARZ Ssssssnake E46: https://e46forum.pl/e46-trumna-black-hella-sportsitze-by-6venom6-2170
-
- Bywalec forum
- Posty: 3626
- Rejestracja: 17 paź 09, 1:10
- BMW: E91 325d
- Rok produkcji: 2008
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
- VIN: a546854
- Lokalizacja: Lubin
Uszkodzona sonda lambdapawelko89 pisze:P0141,"Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 1 Czujnik 2) - usterka"
P0171,"Czujnik O2 (Bank 1) - mieszanka zbyt uboga"
Mam 2 takie same błędy i sam nie wiem co to jest. Jak u ciebie ze spalaniem ile pali (mi wychodzi że 15L/100km). Teraz będę wymieniał przepływomierz. to powiem czy jakieś błędy się skasowały.

Romanikxxl
-
- Bywalec forum
- Posty: 28
- Rejestracja: 27 sty 11, 7:26
- BMW: E46 318i LPG
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Szadek
pali mi mało koło 10 w cyklu mieszanym 70% miasta 30 trasa, dziś sprawdziłem wąż od odmy i był przerwany na pół także wymieniam na nowy.(nie wiem czemu mechanik nie zauważył:/) wykręciłem też tą odmę i jak ją można sprawdzić bo ja patrzyłem i działa tak:
gdy dmucham w nią powietrze lub wciągam to jest swobodny przepływ,
gdy zatkam ją od spodu tj tam gdzie ten biały dzyndzelek to gdy wdmuchuje w nią powietrze to się lekko chowa a gdy wciągam to wysuwa się i tak puknie raz jak się wysunie chyba na max
i jeśli tak działa to jest sprawna?/
pozdrawiam
gdy dmucham w nią powietrze lub wciągam to jest swobodny przepływ,
gdy zatkam ją od spodu tj tam gdzie ten biały dzyndzelek to gdy wdmuchuje w nią powietrze to się lekko chowa a gdy wciągam to wysuwa się i tak puknie raz jak się wysunie chyba na max
i jeśli tak działa to jest sprawna?/
pozdrawiam
-
- Bywalec forum
- Posty: 65
- Rejestracja: 21 kwie 11, 11:28
- BMW: bmw e46 318
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Mlawa
- Gadu-Gadu: 5988299
witam!!
panowie mam problem ze swoją bawarką mianowicie:
- słychac takie ciche pukanie w silniku?
- po odkreceniu korka wlewu oleju dmucha powietrzem i gaśnie?
- oleju nie ubywa
- płynu chłodzącego też nie
- podczas ruszania słychać małe drgania?
- czasami obroty falują między 600 a 800
- po za tym przyspiesza normalnie, zużycie paliwa bez zmian
co się może dz góry dziękuję za odpowiedzi
panowie mam problem ze swoją bawarką mianowicie:
- słychac takie ciche pukanie w silniku?
- po odkreceniu korka wlewu oleju dmucha powietrzem i gaśnie?
- oleju nie ubywa
- płynu chłodzącego też nie
- podczas ruszania słychać małe drgania?
- czasami obroty falują między 600 a 800
- po za tym przyspiesza normalnie, zużycie paliwa bez zmian
co się może dz góry dziękuję za odpowiedzi
-
- Specjalista
- Posty: 5238
- Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
- BMW: 330ci 535d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom Wieniawa
Mój problem jest częściowo powiązany z tematem. Tak samo na benz i LPG falują obroty. Jak zimny mam problem z odpaleniem - muszę pokręcić trochę. Kilka dni temu byłem w zakładzie LPG wymieniono filtry i mam nowe świece. Przy okazji zczytano błędy z kompa (Dziwnym trafem nie pali mi się nigdy check i EML). Wyszło błąd sondy, czujnika temperatury powietrza i jeszcze błąd dis (jakoś tak). Po skasowaniu pojawiły się te same błędy (bez sondy). Dis to nie wiem co to (gazownik mi powiedział że w V-ce o jest coś przy przepustnicy a u mnie to nie wie). Z tego co wyczytałem w necie to czujnik temp pow w moim silniku jest w przepływce (jeśli się myle proszę mnie poprawić a jeśli mam racje potwierdzić
).
Ja myślę że przez problem z czujnikiem tem pow lub przeplywk, przez to jest zła mieszanka i dlatego jest błąd sondy. A wy co myślicie?
I dodam że moc jest także zaniżona (wyprzedzając pod mała górkę na 4-ce 3tyś obr są problemy...)
ps jak ktoś wie jak zrobić żeby check się palił na desce o proszę o info

Ja myślę że przez problem z czujnikiem tem pow lub przeplywk, przez to jest zła mieszanka i dlatego jest błąd sondy. A wy co myślicie?
I dodam że moc jest także zaniżona (wyprzedzając pod mała górkę na 4-ce 3tyś obr są problemy...)
ps jak ktoś wie jak zrobić żeby check się palił na desce o proszę o info
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
-
- Bywalec forum
- Posty: 52
- Rejestracja: 4 maja 11, 11:19
- BMW: 318i e46
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto: Gorzów Wielkopolski
- Gadu-Gadu: 3936921
Kolego może to być przepływomierz. Łatwo to sprawdzić. Wystarczy jechać na 4 biegu i wdusić gaz do dechy, jeżeli ekonomizer pokaże maxymalne spalanie to prawdopodobnie jest ok, jeżeli zatrzyma się w okolicach 16 litrów to może być przepływka. Inną opcją są właśnie sondy lambda. Najlepiej gdybyś znalazł mechanika, który ma sprawne i mógłby Ci je założyć żeby zobaczyć czy jest ok. Swoją drogą sondy powinny być pokazywane przez komputer.
-
- Specjalista
- Posty: 5238
- Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
- BMW: 330ci 535d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom Wieniawa
Sonde pokazało, ale po skasowaniu już jej nie było, tylko błąd czujnik temp pow i "dis". Ze sprawdzeniem z ekonomizerem nie da rady bo nie działa - trybik przeskakuje i wskazówka nie podnosi się. Można inaczej sprawdzić przepływomierz? (odłączyć go??) A czy dobrze myślę, że ten czujnik temp pow jest powiązany z przepływomierzem?
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
-
- Bywalec forum
- Posty: 65
- Rejestracja: 21 kwie 11, 11:28
- BMW: bmw e46 318
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Mlawa
- Gadu-Gadu: 5988299
witam!!
ja u siebie wymieniłem siwiece Denso i nadal jest problem falowania obrotów na zimnym silniku na bezynie. Zasi na gazie idzie świetnie nawet się nie przydusi. co moze być nie tak???
pozdrawiam i dzieki za odpowiedzi
ja u siebie wymieniłem siwiece Denso i nadal jest problem falowania obrotów na zimnym silniku na bezynie. Zasi na gazie idzie świetnie nawet się nie przydusi. co moze być nie tak???
pozdrawiam i dzieki za odpowiedzi
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 4 Odpowiedzi
- 2165 Odsłony
-
Ostatni post autor: tomar65
-
- 81 Odpowiedzi
- 44227 Odsłony
-
Ostatni post autor: rysiektr
-
- 12 Odpowiedzi
- 4426 Odsłony
-
Ostatni post autor: MARC
-
- 3 Odpowiedzi
- 2036 Odsłony
-
Ostatni post autor: adi3d
-
- 10 Odpowiedzi
- 2499 Odsłony
-
Ostatni post autor: Titansilber46