318i Duże Cisnienie w układzie chłodzenia.

kamil17932
Bywalec forum
Posty: 352
Rejestracja: 7 lis 11, 21:12
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#1

Post autor: kamil17932 »

Witam dzis zrobiło sie ciepło i auto sie dogrzało , podnosząc maske zobaczyłem ze węze gorny i dolny śą strasznie twarde , (napompowane)
2 miesiace temu robiony był remont, uszczelka pod głowica + uszczelniacze , test szczelnosci + wymieniona pompa wody + korek zbiorniczka , z allegro . Układ raczej jest odpowietrzony bo leci gorące powietrze a po odkreceniu korka jest strumien powrotny na wolnych obrotach.
Juz jestem glupi w tym temacie a nie chce by mi porozrywalo weze bo nie sa tanie. Przyszło mi namysl ze moze reduktor gazu puszcza mi gaz do układu. wracajac do domu na pb weze nie były tak twarde jak na lpg , przynajmniej tak mi sie wydaje,. reduktor to ac-r01. prosze o jakas porade !?
danielo6666
Bywalec forum
Posty: 392
Rejestracja: 30 gru 10, 16:43
BMW: e46 318i 143KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: mielec

#2

Post autor: danielo6666 »

nie che ci wróżyć kolego ale może ci znowu walnęła uszczelka pod głowica
ja tak właśnie miałem po kilku miesiącach powtórnie mi padła uszczelka
i wtedy powiedziałem dość tego :no:
kamil17932
Bywalec forum
Posty: 352
Rejestracja: 7 lis 11, 21:12
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#3

Post autor: kamil17932 »

Ale po 5tys km padła by znow?
Zreszta odrazu po robocie waz był twardy .
A jak wy macie z chłodnica? U mnie jest gorąca do połowy a od dołu jest letnia , prawie chlodna. a wąz od termostatu gorący i też twardy
hackunek
Bywalec forum
Posty: 674
Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K

#4

Post autor: hackunek »

W m43 węże zawsze będą lekko twarde- ten typ tak ma :) - ale nie twarde jak kamień....powinny troszeczkę dać się ścisnąć.
Jak już chcesz mieć pewność to zrób test na obecność spalin w układzie chłodzenia i będziesz mieć pewność - koszt kilka złotych.
U mnie chłodnica dopiero robi się lekko ciepła po dłuższej jeździe- mam akurat założony nowy termostat behr-a - może u Ciebie też wymaga wymiany?
danielo6666
Bywalec forum
Posty: 392
Rejestracja: 30 gru 10, 16:43
BMW: e46 318i 143KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: mielec

#5

Post autor: danielo6666 »

kolego przejedz kilka kilometrów autem żeby się dobrze nagrzał i weż pomału odkręc korek od chłodnicy
tylko uwazaj żeby sie nie popażyć
jeżeli ci wywali płyn chłodniczy to niestety ale uszczelka pod głowica do roboty (ewentualnie głowica jest pęknięta też sięto zdaża)
temat już był poruszany odnoście odkrecania korka i jest w 100% pewne że płyn chlodniczy nie powinien wywalić
jeżeli komuś sie tak dzieje to ma problem i niech nie pisze bzdur ze tak ma być :fool: :fool:
danielo6666
Bywalec forum
Posty: 392
Rejestracja: 30 gru 10, 16:43
BMW: e46 318i 143KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: mielec

#6

Post autor: danielo6666 »

zgadzam się z kolegą wyżej że weże zawsze są troszke twardawe ale mozna je bez problemu ścisnąć
hackunek
Bywalec forum
Posty: 674
Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K

#7

Post autor: hackunek »

w m43 przy dobrze nagrzanym silniku wywali płyn chłodniczy po odkręceniu korka, nawet jak jest DOBRA uszczelka pod głowicą.
Jedynym dobrym rozwiązaniem jest test na obecność spalin- tyle
kamil17932
Bywalec forum
Posty: 352
Rejestracja: 7 lis 11, 21:12
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#8

Post autor: kamil17932 »

Jezeli zrobie test na co2 i wyjdzie ze faktycznie jest , to co mam reklamowac robote czy jak?
JAk pisalem wyzej ja robilem uszczelke dwa miesiace temu , i glowica tez byla sprawdzana i ze nie jest peknieta. wiec? termostat ma rok czasu tez wymieniany. pompa wody takze przy robocie glowicy wymieniona.
TomekC
Bywalec forum
Posty: 113
Rejestracja: 16 sie 12, 16:19
BMW: E46 318I + LPG
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: MIECHÓW

#9

Post autor: TomekC »

a może ten allegrowy korek szwankuje
hackunek
Bywalec forum
Posty: 674
Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K

#10

Post autor: hackunek »

jeśli coś wyjdzie na teście to reklamuj,
a jak korek ma niby szwankować?
Zabezpieczenie puszcza przy 2 barach, a prawidłowe ciśnienie w układzie to 1 bar +/-0,15
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”