318i awaria silnika

Veileen
Posty: 4
Rejestracja: 29 kwie 19, 23:10
BMW: 318i e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Sulejówek

#1

Post autor: Veileen »

Witam. Z serii nie mam dalej pomysłów ale pokolei. Silnik m42b20
Postanowiłem wymienić filtr powietrza ale jakiś był kiepsko wykonany i przy montażu przepływki ona niewskoczyła i przy dokrecaniu wyrwało filtr. Samochód stracił wysokie obroty.więc kupiłem nową pdzepływkę boscha nowy filtr i zamontowałem. Pojawił siè wtedy problem z wypadaniem zapłonów więc długo niemyśląc wymieniłem świece i cewki. Wypadanie zapłonów znikneło natpmiast silnik nie ma mocy.
Po odpaleniu chodzi nierówno jak jest zimny. Po wrzuceniu biegu i dodaniu gazu samochód dławi się i nie ma siły potem.powyżej 2500 obrów zaczyna jechać ale.nie jest wstanie rozkręcić pow 4000obrotów. Jak próbuję go przegazować i potrzymać na obrotach po chwili w silniku pojawiają się dziwne stuki.
Po odpięciu czujnika od valve poprawia się o tyle że da się gdzieś podjechać ale. Dalej nie ma wyższych obrotów. Komputer nie pokazuje błędów jedynie co to były wypadania i od przepływki kiedy stara była włożona. Zdejmowałem pokrywę zaworów i silniczek od vanosów pracuje. Po odpięciu czujnika ustawia zawory w ppzycji otwartej a po podpięciu spowrotem reguluje.
Jakieś pomysły? :poklon:
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#2

Post autor: scghost »

Veileen pisze: 7 maja 19, 13:26 przy montażu przepływki ona niewskoczyła i przy dokrecaniu wyrwało filtr.
wytlumacz mi jak to sie stalo %) %)
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#3

Post autor: adi3d »

scghost pisze: 7 maja 19, 14:00
Veileen pisze: 7 maja 19, 13:26 przy montażu przepływki ona niewskoczyła i przy dokrecaniu wyrwało filtr.
wytlumacz mi jak to sie stalo %) %)
pewnie nic na siłę, wszystko młotkiem ;)

Ogółem jeśli problemy zaczęły się od dolotu to sprawdź czy podłączyłem przepływke i wąż idący do przepustnicy dobrze. Czasem lewe powietrze może powodować podobne problemy. A najpierw to może nagrzeje silnik i otwórz Korek wlewu oleju. Daj znać czy jest jakaś reakcja
Veileen
Posty: 4
Rejestracja: 29 kwie 19, 23:10
BMW: 318i e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Sulejówek

#4

Post autor: Veileen »

adi3d pisze: 7 maja 19, 14:04
scghost pisze: 7 maja 19, 14:00
Veileen pisze: 7 maja 19, 13:26 przy montażu przepływki ona niewskoczyła i przy dokrecaniu wyrwało filtr.
wytlumacz mi jak to sie stalo %) %)
pewnie nic na siłę, wszystko młotkiem ;)
Mniej więcej. Filtr był jakiejś firmy krzak i przepływka nie chciała wejść. A że robiłem to 1 raz to uznałem że dokręcę. Teraz mam filtr boscha i wiem że powinno wejść bez takich akcji.

Przyznam że dołożyłem nieco zapomniałem odmę podpiąć. To wyrównało obroty i co do pytania o korek oleju to po odkręceniu ( po założeniu odmy) zgasł.
Samochód aktualnie przy ruszaniu czasem gaśnie a jak wciśnie się pedał do ziemi to nie ma siły wyjść ponad 2tyś obrotów, dopiero po dłuższej chwili mu się udaje. Natomiast po minucie to mu nagle przechodzi, i da się względnie normalnie przyspieszać( oczywiście sporo mniej mocy) i tylko do 4tyś obrotów.

Jak po jeździe teraz krótkiej przegazować chciałem to najpierw rozrkęcił się do 5500 obr, za 2 razem do 5000 a za 3 razem do 4500 od 1000. i jakieś trzaski
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#5

Post autor: adi3d »

Pewien użytkownik miał podobny problem. Żadnych błędów na kompie i silnik wkrecał mu się tylko do 3 tys obr. Miał zawalony wydech gdzieś przed katalizatorem. Spróbuj posłuchać na wolnych i przy dodawaniu gazu dźwięk z wydechu może będzie słychać coś podejrzanego. Jeśli nie to rozlacz wydech jak najbliżej silnika i zobacz czy wtedy się wkręcić na Maxa
Veileen
Posty: 4
Rejestracja: 29 kwie 19, 23:10
BMW: 318i e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Sulejówek

#6

Post autor: Veileen »

Dzięki za pomoc, diagnoza wydaje się być prawidłowa, po rozkręceniu kolektora odzyskał moc więc przyczyna zatkany katalizator.
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#7

Post autor: adi3d »

A co dokładnie zrobiłeś z tym kolektorem? Byl cały ściągany? Da się to zrobić nie wyciągając silnika?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”