318i awaria silnika
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 29 kwie 19, 23:10
- BMW: 318i e46
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Sulejówek
Witam. Z serii nie mam dalej pomysłów ale pokolei. Silnik m42b20
Postanowiłem wymienić filtr powietrza ale jakiś był kiepsko wykonany i przy montażu przepływki ona niewskoczyła i przy dokrecaniu wyrwało filtr. Samochód stracił wysokie obroty.więc kupiłem nową pdzepływkę boscha nowy filtr i zamontowałem. Pojawił siè wtedy problem z wypadaniem zapłonów więc długo niemyśląc wymieniłem świece i cewki. Wypadanie zapłonów znikneło natpmiast silnik nie ma mocy.
Po odpaleniu chodzi nierówno jak jest zimny. Po wrzuceniu biegu i dodaniu gazu samochód dławi się i nie ma siły potem.powyżej 2500 obrów zaczyna jechać ale.nie jest wstanie rozkręcić pow 4000obrotów. Jak próbuję go przegazować i potrzymać na obrotach po chwili w silniku pojawiają się dziwne stuki.
Po odpięciu czujnika od valve poprawia się o tyle że da się gdzieś podjechać ale. Dalej nie ma wyższych obrotów. Komputer nie pokazuje błędów jedynie co to były wypadania i od przepływki kiedy stara była włożona. Zdejmowałem pokrywę zaworów i silniczek od vanosów pracuje. Po odpięciu czujnika ustawia zawory w ppzycji otwartej a po podpięciu spowrotem reguluje.
Jakieś pomysły?
Postanowiłem wymienić filtr powietrza ale jakiś był kiepsko wykonany i przy montażu przepływki ona niewskoczyła i przy dokrecaniu wyrwało filtr. Samochód stracił wysokie obroty.więc kupiłem nową pdzepływkę boscha nowy filtr i zamontowałem. Pojawił siè wtedy problem z wypadaniem zapłonów więc długo niemyśląc wymieniłem świece i cewki. Wypadanie zapłonów znikneło natpmiast silnik nie ma mocy.
Po odpaleniu chodzi nierówno jak jest zimny. Po wrzuceniu biegu i dodaniu gazu samochód dławi się i nie ma siły potem.powyżej 2500 obrów zaczyna jechać ale.nie jest wstanie rozkręcić pow 4000obrotów. Jak próbuję go przegazować i potrzymać na obrotach po chwili w silniku pojawiają się dziwne stuki.
Po odpięciu czujnika od valve poprawia się o tyle że da się gdzieś podjechać ale. Dalej nie ma wyższych obrotów. Komputer nie pokazuje błędów jedynie co to były wypadania i od przepływki kiedy stara była włożona. Zdejmowałem pokrywę zaworów i silniczek od vanosów pracuje. Po odpięciu czujnika ustawia zawory w ppzycji otwartej a po podpięciu spowrotem reguluje.
Jakieś pomysły?
-
- Bywalec forum
- Posty: 584
- Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
- BMW: E46 318i n42
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Toruń
- Lokalizacja: Toruń
pewnie nic na siłę, wszystko młotkiem
Ogółem jeśli problemy zaczęły się od dolotu to sprawdź czy podłączyłem przepływke i wąż idący do przepustnicy dobrze. Czasem lewe powietrze może powodować podobne problemy. A najpierw to może nagrzeje silnik i otwórz Korek wlewu oleju. Daj znać czy jest jakaś reakcja
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 29 kwie 19, 23:10
- BMW: 318i e46
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Sulejówek
Mniej więcej. Filtr był jakiejś firmy krzak i przepływka nie chciała wejść. A że robiłem to 1 raz to uznałem że dokręcę. Teraz mam filtr boscha i wiem że powinno wejść bez takich akcji.
Przyznam że dołożyłem nieco zapomniałem odmę podpiąć. To wyrównało obroty i co do pytania o korek oleju to po odkręceniu ( po założeniu odmy) zgasł.
Samochód aktualnie przy ruszaniu czasem gaśnie a jak wciśnie się pedał do ziemi to nie ma siły wyjść ponad 2tyś obrotów, dopiero po dłuższej chwili mu się udaje. Natomiast po minucie to mu nagle przechodzi, i da się względnie normalnie przyspieszać( oczywiście sporo mniej mocy) i tylko do 4tyś obrotów.
Jak po jeździe teraz krótkiej przegazować chciałem to najpierw rozrkęcił się do 5500 obr, za 2 razem do 5000 a za 3 razem do 4500 od 1000. i jakieś trzaski
-
- Bywalec forum
- Posty: 584
- Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
- BMW: E46 318i n42
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Toruń
- Lokalizacja: Toruń
Pewien użytkownik miał podobny problem. Żadnych błędów na kompie i silnik wkrecał mu się tylko do 3 tys obr. Miał zawalony wydech gdzieś przed katalizatorem. Spróbuj posłuchać na wolnych i przy dodawaniu gazu dźwięk z wydechu może będzie słychać coś podejrzanego. Jeśli nie to rozlacz wydech jak najbliżej silnika i zobacz czy wtedy się wkręcić na Maxa
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 24 Odpowiedzi
- 9495 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GUMMISS
-
- 1 Odpowiedzi
- 2259 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: waldek1978
-
- 2 Odpowiedzi
- 1106 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: glatki96
-
- 10 Odpowiedzi
- 4021 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: zimny172
-
- 3 Odpowiedzi
- 1625 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: jaszczomppoziomka
-
- 2 Odpowiedzi
- 1511 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: konrados94
-
- 6 Odpowiedzi
- 4117 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariryb
-
- 8 Odpowiedzi
- 4735 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Lersky
-
- 8 Odpowiedzi
- 8222 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Broder
-
- 3 Odpowiedzi
- 1445 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: tomek1255