[318i] Auto odpala i gaśnie, skaczące obroty. Pomocy.!!

Aneczka123
Posty: 5
Rejestracja: 1 lip 16, 7:57
BMW: E46 318 i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto:

#1

Post autor: Aneczka123 »

Witam,
Od 2 msc jestem w posiadaniu BMW E46 318 i ,105 KW benzyna i do tej pory zero problemów. Niestety przed wczoraj rano odpalam auto i ono po minucie gaśnie. Obroty skaczą od 1-2 tys . Gdy próbuje wrzucić na luz lub zwolnić to tak samo silnik gaśnie. Do tego strasznie się trzęsie. Gdy dodam gazu i obroty się zwiększają to problem ustępuje, ale przy każdej zmianie biegów i zwolnieniu znowu to samo. Wczoraj został wymieniony czujnik wału ( Taki błąd wykryło na komputerze). Sytuacja się jednak nie poprawiła , nadal gaśnie i się trzęsie. Kiedy prędkość wzrasta powyżej 50 km to slychać dziwny dźwięk jakby buczenie. Brzmi to tak jakby nie miał tłumika :)Dodam jeszcze, że z wydechu strasznie śmierdzi ale nie pachnie to benzyną, raczej śmierdzi jak szambo :) . (olej był wymieniany miesiąc temu na liqui moly) . Mam nadzieje, że zrozumiale to opisałam, wiem że jest to chaotycznie napisane, ale nie wiem jak opisać ten problem :) Pomocy.!!
Ostatnio zmieniony 1 lip 16, 8:29 przez Aneczka123, łącznie zmieniany 1 raz.
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#2

Post autor: zibi_j1 »

Za mało informacji. Jaki dokładnie masz silnik? Popraw tytuł na regulaminowy (dopisz kod silnika w nawiasie który Ci wstawiłem)
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Spectron
Bywalec forum
Posty: 273
Rejestracja: 5 lip 15, 13:12
BMW: E46 318i N42B20
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Stalowa Wola

#3

Post autor: Spectron »

Silnik nie ma mocy? Kopci? Czy buczenie wzrasta wraz z obrotami? Sama wymiana mogła nic nie dać, wiesz, że wymieniono część na dobrą nową? Najlepiej na orginał żeby nie było problemów. Jak gaśnie to świecą się jakieś kontrolki?
Aneczka123
Posty: 5
Rejestracja: 1 lip 16, 7:57
BMW: E46 318 i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto:

#4

Post autor: Aneczka123 »

Silnik ma mniej mocy niż wcześniej. Zapomniałam dodac, że od razu po zmianie oleju padła mi cewka ( wyczytało na komputerze, że brak mocy na 3 cylindrze) wymienilam. wszystko grało, auto jeżdzilo cicho, gładko . Tak buczenie wzrasta z obrotami . Jak zgaśnie to świecą się te kontrolki, które sie zapalają po włączeniu zaplonu. Wczoraj odkreciłam vanosy i jest na nich jakiś "pyłek" czarny

bład jaki wyskoczyl na kompie to 2731

EDIT BY ZIBI: Nie piszemy posta pod postem
Spectron
Bywalec forum
Posty: 273
Rejestracja: 5 lip 15, 13:12
BMW: E46 318i N42B20
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Stalowa Wola

#5

Post autor: Spectron »

To masz problem z rozrządem, łańcuch jest luźny? Skoro dobrałaś się do samoregularów to powinnaś wiedzieć. Te kontorlki to dalej czujnik położenia wału, możliwe że olej Ci tam podcieka np z jakiegoś węża przy kolektorze ssącym. Pyłek w vanosach? Jak to wszystko jest w oleju silnikowym. Sprawdz sobie filtr oleju i pompe oleju, musisz mieć odpowiednie ciśnienie żeby to dobrze działało. Przedewszystkim sprawdz czujniki, podjedz na diagnostyke niech Ci ktoś sprawdzi czy masz na nich napięcie. Być może któryś nie ma napięcia i tak sie dzieje.
Aneczka123
Posty: 5
Rejestracja: 1 lip 16, 7:57
BMW: E46 318 i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto:

#6

Post autor: Aneczka123 »

ObrazekCzujniki byly pozmieniane i dalej pokazuje bląd czujnika dolotowego.Łancuch rozrzadu nie jest luzny. Na vanosach jest bardziej jakby brud (nagar oleju ) (załączam zdjęcie - tak gdzie pokazuje strzałka jest własnie ten brud , na takiej kratkowanej czesci) . Filtr oleju był wymieniony dwa razy razem z olejem . Czemu dwa razy? Bo najpierw był wlany jeden olej i zmienieony filtr , tak zeby przeczyscic silnik, potem go zlałam i wlałam nowy olej (liqui moly) i nowy filtr.
Spectron
Bywalec forum
Posty: 273
Rejestracja: 5 lip 15, 13:12
BMW: E46 318i N42B20
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Stalowa Wola

#7

Post autor: Spectron »

To są elektrozawory znajdujące się na przodzie silnika? A czujniki są obok i wyglądają troche inaczej :) Elektrozawory dobrze zeby były czyste i za to odpowiada olej. A używałaś płukanki? Vanosy to inaczej samoregularoy znajądujące się pod pokrywą zaworów ( tam gdzie lejesz olej), wygląda to jak koło zębate z roweru i na tym układa się łańcuch.
Aneczka123
Posty: 5
Rejestracja: 1 lip 16, 7:57
BMW: E46 318 i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto:

#8

Post autor: Aneczka123 »

Tak robilam plukanke zanim wlalam pierwszy olej. Sorki za pomylke z tymi vanosami, zle chyba zrozumialam co jest czym :)
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#9

Post autor: Miłosz »

Skąd jesteś , jakim kompem łączyłaś się , zwykły tester diagnostyczny ?
Mój --- > lexus is 220d
Awatar użytkownika
samot69
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 7 paź 15, 16:50
BMW: E46 320CI
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Dziekanów Polski
VIN: JX72662

#10

Post autor: samot69 »

Witam! Proponuje sprawdzić najpierw wszystkio przewody gumowe przede wszystkim te grube pod kontem pęknięć ,szczelności dopiero potem brać się za wydawanie pieniędzy na części.
Pozdrawiam. :pijemy:
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”