[318i 316i M43] Wymiana uszczelki podstawy filtra oleju

Miejsce na wszelkie gotowe rozwiązania, opisy, instrukcje wymiany, obsługi, konserwacji z dokumentacją zdjęciową itp.
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#1

Post autor: mariryb »

Niestety musiałem to robić drugi raz, nieoryginalny oring nie sprawdził się, właściwie to już prawie odrazu ciekło, ale już wymieniłem na ori oringi i nową uszczelkę.
Potrzebne części 2x oring (nr 5) i uszczelka nr 6
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL31&mospid=47631&btnr=11_1568&hg=11&fg=30

1 Wymyjemy pokrywę filtra powietrza, filtr powietrza i przepływomierz.

Obrazek

2 Odkręcamy śrubę trzymającą dolną obudowę filtra powietrza, ale nie trzeba jej całkowicie demontować, wystarczy trochę odchylić.

Obrazek

3 Odkręcamy 2 śruby mocujące zbiorniczek płynu wspomagania i przesuwamy go w bok. Ten zbiorniczek i obudowę filtra powietrza trzeba odsunąć aby łatwiej odkręcić dolną śrubę alternatora.

Obrazek

4 . Zdejmujemy pasek klinowy. Aby to zrobić to na śrubę w napinaczu zakładamy klucz nr 15 i bierzemy w lewo - pluzuje to nam pasek.

Obrazek

5. Odkręcamy akumulator - wypinamy czujnik od alternatora, oraz odkręcamy przewód od alternatora. Następnie odkręcamy alternator, ale tylko górną śrubę, a dolną tylko luzujemy. Odchylamy alternator, aby mieć dostęp do 4 śrub łapy wspomagania.

Obrazek

6. Odkręcamy łapę wspomagania. Wracamy alternator prawie na swoje miejsce i teraz odciągamy odkręconą łapę razem z alternatorem na prawą stronę.

Obrazek

7. Odłączamy czujnik oleju, jest z tyłu obudowy filtra oleju, odkręcamy śruby obudowy i wyjmujemy. Warto przygotować sobie jakieś naczynie bo z filtra wyleci trochę oleju, ja też przykryłem koło pasowe i waż chłodnicy szmata aby nie zabrudzić olejem.

Obrazek

Obrazek

8 Czyścimy powierchnię styku obudowy z blokeim, na zaworku wymieniamy gumowe oringi,

Obrazek

Obrazek

9. Składamy w odwrotnej kolejności. Po przykręceniu obudowy filtra możemy wymyć silnik bo jest dobry dostęp. I pewnie oleju trzeba dolać bo zawsze trochę wyleci.

Za pierwszym razem zeszło mi z 5 godzin, ale za drugim i trzecim 1,5-2 godzin.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zrób to sam”