[318i 1999 r.] Wymiana uszczelki pod głowica

danielo6666
Bywalec forum
Posty: 392
Rejestracja: 30 gru 10, 16:43
BMW: e46 318i 143KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: mielec

#1

Post autor: danielo6666 »

witajcie
koledzy mam problem padła mi uszczelka pod glowica
objawy to duże cisnienie w układzie chlodzenia (po odkreceniu korka wywala plyn chlodniczy) i praktycznie za każdym razem jak auto dluzej postoi to jest cieżko go odpalić
mechanik wyczuł delikatne puknięcia na węzu gumowym od chłodnicy i powiedzial ze 100% uszczelka pod głowicą
teraz mam do was pytanie : co nalezy wymienic przy takiej wymianie, czy trzeba planowac głowice itp.?
jakie koszty?
danielo6666
Bywalec forum
Posty: 392
Rejestracja: 30 gru 10, 16:43
BMW: e46 318i 143KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: mielec

#2

Post autor: danielo6666 »

zapomnialem dodać ze niedawno założyłem gaz sekwencje
ale te objawy występowaly juz przed zalożeniem a teraz sie nasilily :cry:
OSA BMW

#3

Post autor: OSA BMW »

Z tym planowaniem to jest roznie ja bym dal i tak do sprawdzenia na cisnienie tam odrazu sprawdza czy trzeba ja planowac.Uszczelka kosztuje jakies 50? + robocizna ile nie mam pojecia.
danielo6666
Bywalec forum
Posty: 392
Rejestracja: 30 gru 10, 16:43
BMW: e46 318i 143KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: mielec

#4

Post autor: danielo6666 »

czyli byc moze nie bedzie trzeba planować głowicy?
jak sie okaze szczelna to wystarczy ta cieńsza uszczelka pod głowice no i oczywiście nowe sruby do głowicy
a mam pytanie czy nie trzeba wymieniac uszczelniaczy zaworowych itp.?
BART WA
Bywalec forum
Posty: 73
Rejestracja: 20 mar 11, 15:18
BMW: e46 coupe M52TU B25
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#5

Post autor: BART WA »

uszczelka i robocizna (skoro o to pytasz to znaczy że sam tego nie robisz) tania nie jest więc szkoda by było wydać kasę i nie nie mieć pewności że usterka zniknie.
Na Twoim miejscu spalanowałbym (tylko nie jakoś ekstremalnie - ten zabiego sam w sobie odczuwalnie osiągów nie poprawi) głowice, jeśli jest taka możliwość to "pobielił" część bloku stykającą się z nią. Nie oparłbym się tez sprawdzeniu szczelności i dotarciu zaworów.
Pamiętaj, że na uszczelce się nie oszczędza polecam Gotze - pozatym jeśli robisz to sam to wiedz że bez klucza dynamometrycznego się nie obejdzie - nie zapomnij o kolejności dokręcania szpilek!
To jest cała recepta na sukces
PS tak jak już wspominałem to w BMW siedzę krótko i nie wiem czy szpilki głowicy trzeba za każdym razem zakładać nowe wiec sprawdź to!
danielo6666
Bywalec forum
Posty: 392
Rejestracja: 30 gru 10, 16:43
BMW: e46 318i 143KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: mielec

#6

Post autor: danielo6666 »

sam napewno tego nie zrobie tylko dobry mechanik
wiem tez ze do wymiany jest uszczelka i sruby nowe
ale mechanik tez powiedział że jak robi sie to pasuje splanować głowice (przynajmniej dac do sprawdzenia na ciśnienie)
ale tez mówił o wymianie uszczelniaczy zaworowych itd.
czy to potrzebne jest?
danielo6666
Bywalec forum
Posty: 392
Rejestracja: 30 gru 10, 16:43
BMW: e46 318i 143KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: mielec

#7

Post autor: danielo6666 »

nie doczytałem wszystkiego
o co chodzi z tym dotarciem zaworów?
BART WA
Bywalec forum
Posty: 73
Rejestracja: 20 mar 11, 15:18
BMW: e46 coupe M52TU B25
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#8

Post autor: BART WA »

danielo6666 pisze:nie doczytałem wszystkiego
o co chodzi z tym dotarciem zaworów?
Szlifując i docierając zawory i ich gniazda ustawiasz je na odpowiedniej wysokości wzgledem płaszczyzny głowicy. Zabieg ten ma na celu zapewnienie szczelności zamkniętego zaworu (możesz wykonac test z naftą, żeby mieć pewność). Przy okazji sprawdź uszczelnienia i prowadnice zaworowe.
OSA BMW

#9

Post autor: OSA BMW »

Jezeli nie managaru na zawrach to nie ma co szlifowac a uszczelniacze wymiana jak najbardziej nie zaszkodzi
BART WA
Bywalec forum
Posty: 73
Rejestracja: 20 mar 11, 15:18
BMW: e46 coupe M52TU B25
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#10

Post autor: BART WA »

OSA BMW pisze:Jezeli nie managaru na zawrach to nie ma co szlifowac a uszczelniacze wymiana jak najbardziej nie zaszkodzi
Dlatego napisałem o teście z naftą - jeśli przejdzie go pomyślnie to można odpuścić, jeśli nie to wypadałoby dotrzeć - roboty przy tym dużo nie ma a i bardzo skomplikowana nie jest więc skoro głowica i tak zdjęta to czemu nie zrobić tego jak należy
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”