[ 318i 1998 r. ] Falujące obroty na luzie 500-1000 obr.?

Czarus21
Posty: 4
Rejestracja: 19 paź 09, 21:42
BMW: e46 318i sedan
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Orle
Lokalizacja: Orle

#1

Post autor: Czarus21 »

Mam problem silnik faluje mi na luzie od 500 do 1000 na obrotomierzu wskaźnik rusza sie jak szalony(góra doł) jeśli stoję np na światłach co to może być i jak bardzo uderzy po kieszeni :) ?
koniu
Posty: 9
Rejestracja: 13 lip 09, 19:28
BMW: 318i M43
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Rzeszów

#2

Post autor: koniu »

Miałem podobny problem. U mnie konieczna była wymiana czujnika położenia przepustnicy oraz przepływomierza.
junior503
Bywalec forum
Posty: 240
Rejestracja: 3 paź 09, 11:31
BMW: E46 318i Sedan
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Konstancin-Jeziorna

#3

Post autor: junior503 »

Jak odpalisz silnik to na wolnych obrotach odepnij kostke od silniczka krokowego, wtedy powinien przejść w tryb awaryjny i obroty powinny się uspokoić.
Jeśli tak to krokowy trzeba wyczyścić
Ostatnio zmieniony 4 sty 10, 19:14 przez junior503, łącznie zmieniany 1 raz.
było e46 318i
junior503
Bywalec forum
Posty: 240
Rejestracja: 3 paź 09, 11:31
BMW: E46 318i Sedan
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Konstancin-Jeziorna

#4

Post autor: junior503 »

U mnie (318i) każdy mowil krokowy, znajomy mechanik z bmw powiedział żebym wymienił zawór podciśnienia (nr1 na rysunku) 115zł w serwisie i pomoglo.
Ale do tego jeszcze wymontowalem krokowy i przeczyściłem w środku środkiem do czyszczenia gaźników. Jest o.k

Obrazek
było e46 318i
jurus1961
Posty: 2
Rejestracja: 21 lut 10, 17:32
BMW: 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Rzepin

#5

Post autor: jurus1961 »

U mnie (318i-1998) obroty falują , ale tylko jak silnik jest ciepły .W dodatku pod pokrywą zaworów musi być podciśnienie , bo nie można otworzyć korka wlewu paliwa w czasie pracy silnika .
Silnik krokowy już wyczyściłem -i nic.
Czy wymiana zaworu podciśnienia załatwi temat ?
jurus1961
Posty: 2
Rejestracja: 21 lut 10, 17:32
BMW: 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Rzepin

#6

Post autor: jurus1961 »

U mnie (318i-1998) obroty falują , ale tylko jak silnik jest ciepły .W dodatku pod pokrywą zaworów musi być podciśnienie , bo nie można otworzyć korka wlewu oleju w czasie pracy silnika .
Silnik krokowy już wyczyściłem -i nic.
Czy wymiana zaworu podciśnienia załatwi temat ?
junior503
Bywalec forum
Posty: 240
Rejestracja: 3 paź 09, 11:31
BMW: E46 318i Sedan
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Konstancin-Jeziorna

#7

Post autor: junior503 »

U mnie ten zawór był przyczyną falujących obrotów. Silniki w bmw są smarowane na zasadzie podciśnienia, dlatego nie można odkręcić korka w głowicy.
było e46 318i
Awatar użytkownika
Greg 318
Bywalec forum
Posty: 310
Rejestracja: 5 kwie 09, 10:09
BMW: e46/318 e30/1987r
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Cork

#8

Post autor: Greg 318 »

junior503 pisze:U mnie ten zawór był przyczyną falujących obrotów. Silniki w bmw są smarowane na zasadzie podciśnienia, dlatego nie można odkręcić korka w głowicy.
a skad takie informacje ????
MaT_ds
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 3 mar 10, 20:28
BMW: e46 316Ti N42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Słupsk/Gdynia
Lokalizacja: Słupsk/Gdynia

#9

Post autor: MaT_ds »

podepne sie pod temat:
autko e46 2002r. 1.8 benzyna
Co moze byc przyczyna ze na wolnych obrotach faluja obroty ? tak miedzy 500 a 1000obr przy tym trzesie delikatanie buda oraz brak mocy przy niskich obrotach do 2000obr jak wcisne gaz w podloge jest czkawka(przyduszenie) a pozniej juz normlanie przyspiesza ( jest to dosc uciazliwe) poczytalem troche i czy moze to byc sonda lambda? czy swiece? jesli sonda lambda to jak patrzylem na kanale okazuje sie ze mam 2sondy przed katalizatorem i za. Czy jest mozliwosc sprawdzic to jakos miernikiem? ktora jest padnieta? (czy w gre wchodzi tylko podpiecie pod IMPE? ), czy jak samochod dlugo stał to mogl zlapac bledy sondy ? (jest taka mozliwosc w ogole?) i przez to jest taki problem.
Awatar użytkownika
Greg 318
Bywalec forum
Posty: 310
Rejestracja: 5 kwie 09, 10:09
BMW: e46/318 e30/1987r
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Cork

#10

Post autor: Greg 318 »

Sonde mozesz sprawdzic multimetrem ta przed katem , ta za nim nie ma wplywu na prace silnika
O ile nie swieci sie kontrolka silnika najpierw przeczysc przepustnice (nie zaszkodzi )
jak dlugo auto stalo ?? moze przyczyna jest stare paliwo??
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”