[ 318i 1998 r. ] Falujące obroty na luzie 500-1000 obr.?

MaT_ds
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 3 mar 10, 20:28
BMW: e46 316Ti N42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Słupsk/Gdynia
Lokalizacja: Słupsk/Gdynia

#11

Post autor: MaT_ds »

nie wiem ile stalo autko, kupilem je w zeszla sobote. Sprzedajacy mowil ze nie jezdzil nim bo 3auto w rodzinie, Paliwo powinno byc ok bo juz zatankowane na fula swiezym paliwkiem. Hmmm chyba jednak podjade na kompa i wtedy wszystko bedzie wiadomo ....
Awatar użytkownika
Greg 318
Bywalec forum
Posty: 310
Rejestracja: 5 kwie 09, 10:09
BMW: e46/318 e30/1987r
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Cork

#12

Post autor: Greg 318 »

zawsze latwiej i szybciej sprawdzic na kompie niz szukac po omacku
dorian134
Posty: 3
Rejestracja: 13 mar 10, 17:13
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Słupca

#13

Post autor: dorian134 »

Witam mam już od kilku tygodni walczę z falowaniem.Posiadam sekwencje i na gazie jest wszystko ok ale na benzynie już tragedia.Na benzynie jak odpalam co dzień rano to chodzi super dopiero jak złapie temperaturę to faluje i gaśnie:( byłem na kompie pokazał błąd tylko pierwszej sondy wymieniłem i nic to nie pomogło. Zauważyłem że jak wrzucę na luz to wskazówka od ekonomizera dochodzi do połowy i spada coś jak by z przepustnicą jeszcze jej nie sprawdzałem, ale czy to jest to dziwne bo na zimnym chodzi super a na ciepłym porażka. Jeżeli ktoś miał podobny problem to proszę o pomoc.
Pozdrawiam wszystkich szczęśliwych posiadaczy bawarek !!!
Awatar użytkownika
Greg 318
Bywalec forum
Posty: 310
Rejestracja: 5 kwie 09, 10:09
BMW: e46/318 e30/1987r
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Cork

#14

Post autor: Greg 318 »

moze parametry autoadaptacji Ci sie rozjezdzaja przez gaz , tak to wyglada - stad blad sondy
podjedz na kompa zresetuj parametry a nastepnie pojezdzij pare dni tylko na benzynie !! i zobacz co sie dzieje
dorian134
Posty: 3
Rejestracja: 13 mar 10, 17:13
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Słupca

#15

Post autor: dorian134 »

witam ponownie jeździłem na bezynce tydzień i nic poprawy byłem u elektryka i pokazuje mi błąd 141 coś z mieszanką nie tak
może wiecie o co kama z tym kodem błędu bo w necie nigdzie nie mogę znalez co na to poradzi i skąd się bierze ten 141 błąd
MaT_ds
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 3 mar 10, 20:28
BMW: e46 316Ti N42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Słupsk/Gdynia
Lokalizacja: Słupsk/Gdynia

#16

Post autor: MaT_ds »

141 P1477 EVAP: reed switch not closed, doesn't open or doesn't close
Input digital on/off
(0-12V)
Within predetermined time LDP reed
switch signal must change from high
to low or from low to high or LDP reed
switch is "low" for longer than
predetermined time

znalazlem cos takiego :]
dorian134
Posty: 3
Rejestracja: 13 mar 10, 17:13
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Słupca

#17

Post autor: dorian134 »

a po polsku ktoś coś wie o kodzie 141
prechu
Posty: 2
Rejestracja: 22 lut 10, 23:48
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Praszka

#18

Post autor: prechu »

Mam podobny problem co kolega Dorian134. Posiadam 318i, 2000 rok, LPG BRC.

Różnica polega na tym że jak jeżdżę na benzynie cały czas to silnik pracuje ok, a jak pojeżdżę na gazie, to na ciepłym silniku po odpaleniu na benzynie obroty falują miedzy 500 a 1000 obr/min i wibruje, trzęsie budą po czym przełącza się na gaz i pracuje normalnie. Na zimnym silniku odpala na benzynie i pracuje ok, przełącza się na gaz i też jest ok, ale gdy ręcznie przełączę na benzynę zaczyna się falowanie, przejadę 200m i już nie faluje. Do tego często lubi oświecić się CHECK ENGINE. Na dniach planuje podpiąć się pod kompa to będę coś więcej wiedzieć. Podejrzewam że instalacja gazowa mu coś miesza w obliczeniach.

Greg mógłbyś napisać coś więcej o tym rozjeżdżaniu się parametrów autoadaptacji ? Bo rozumiem przez to ze może być nieprawidłowo podpięta instalacja gazowa, która powoduje jakieś błędy...
--------------------------------------------------------------
P.S Odnośnie błędu kolegi 141 P1477 EVAP - to co mi sie udało wywnioskować, chociaz sie na tym nieznam

EVAP - chodzi o układ odpowietrzenia baku/ układ kontroli parowania (system redukujący parowanie paliwa w układzie zasilania)
kontaktron - http://pl.wikipedia.org/wiki/Kontaktron
LDP Leak Detection Pump - pompa służąca do wykrywania nieszczelności zbiornika paliwa

Moja próba tłumaczenia (niekoniecznie poprawna)
141 P1477 EVAP: Kontaktron nie zamknięty, nie otwiera lub nie zamyka
Wejście cyfrowe on / off
(0-12V)
W określinym czasie sygnał z kontaktronu LDP
musi się zmienić z wysokiego na niski lub z niskiego
na wysoki lub sygnał z kontaktronu LPD jest niski na dłużej (niż przewiduje ustawa)

A tu podobna historia czyli EVAP + problem z obrotami - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=67&t=110593
Może coś tym pomogę.. Pozdro
Awatar użytkownika
Greg 318
Bywalec forum
Posty: 310
Rejestracja: 5 kwie 09, 10:09
BMW: e46/318 e30/1987r
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Cork

#19

Post autor: Greg 318 »

najpierw sprawdz bledy na kompie
danythebest
Posty: 1
Rejestracja: 2 sty 10, 12:38
BMW: E46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Stypułów

#20

Post autor: danythebest »

witam!
jestem z okolic bolesławca i mam bmw z takim silnikiem i taki rocznik.mam z nią problem...:(jak odpale to potrafi zgasnąc.. czuc benzyną tak jakby nie przepalała..i faluje na obrotach(jak schodzi z wysolich to nim sie uspokoi to zafaluje klka razy...)nie wiem co już robic...na kompie pokazuje bład czujnika wałka dolnego i tego górnego też.oraz błąd przepustnicy.dodam też że oba czujniki wymieniałem na nowe a ona jak chodziła tak chodzi..wyczyściłem czły dolot wraz z przepustnicą oraz silniczkiem krokowym..nic nie dało..może tylko tyle że silnik jest jakby "żywszy" ma również tak że przyok 2,5 tys obrotów potrafi złapac chwilowego "doła" nim dalej pociągnie ale to nie zawsze tak ma.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”