[ 318i 1998 r. ] Duże cisnienie w ukladzie chlodzacym.

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
GrzesBMW3e46

#1

Post autor: GrzesBMW3e46 »

Witam mam problem z Bmw 3 e46 318i pewnego dnia pekl mi zbiorniczek z plynem chlodniczym wymienilem zbiorniczek odpowietrzylem uklad no i pojezdzilem z 50 km i i ciagle mam duze cisnienie w ukladzie chlodniczym weze sa jak kamien nie da sie ich scisnac wymienilem uszczelke z pod glowicy (stara byla w dobrym stanie) oddalem glowice na szczelnosc okazalo sie ze jest szczelna po zlozeniu silnika dalej to samo wystepuje wiec wymienilem termostat, korek od zbiorniczka i dalej to samo juz niewiem co moze byc tego przyczyna nie ma nigdzie wycieku plynu ogrzewanie w srodku auta jest temperatura zachowuje sie normalnie skazowka na polowie. mam go na gazie od 3 miesiecy parownik jest goracy. pompa plyn podaje.wiatrak sie zalacza jest elektryczny.juz nie mam pojecia co moze byc tego przyczyna. weze sa twarde po odkreceniu korka wygania mi plyn bede wdzieczny za rozne podpowiedzi..
OSA BMW

#2

Post autor: OSA BMW »

Weze sa twarde w takim silniku, bo ten typ tak ma, bmw w tym silniku ma upust powyżej 2 barów, a to na prawdę baaardzo dużo w porównaniu do innych samochodów,druga sprawa czy odpowietrzenie ukladu przeprowadzone jest zgodnie z instrukcja?z tego co pamietam np 318i po lifcie ma sruby odpowietrzajace: u gory przy chlodnicy,przy filtrzeoleju na przewodzie i przy zbiorniczku wyrownawczym,no nie wiem czy to akurat tak jak w twojej buni
Awatar użytkownika
Greg 318
Bywalec forum
Posty: 310
Rejestracja: 5 kwie 09, 10:09
BMW: e46/318 e30/1987r
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Cork

#3

Post autor: Greg 318 »

W tych silnikach czesto peka zbiorniczek wyrownawczy co nie jest nastepstwem jakiejs usterki (np uszczelki glowicy)
Uklad pracuje na duzym cisnieniu (tak jak kolega OSA BMW pisze) a termostat otwiera sie przy 105 stopniach.
Zbiorniczek to slaby punkt ukladu tak jak kolektor plastikowy z tylu glowicy (radze wymienic)
Wazne tez zastosowanie dobrego plynu do chlodnicy
prawidlowa temperature pracy dobrze sprwdzic rowniez na kompie (jest temp silnika i temperatura na wyjciu z chlodnicy)
Sprawdzaj czasem poziom plynu (zawsze na calkiem zimnym silniku)
GrzesBMW3e46

#4

Post autor: GrzesBMW3e46 »

Panowie no nie moze tak byc ze przewody od plynu chodniczego sa az tak twarde jak kamien a po odkreceniu korka wywala najpierw powietrze ( bardzo duze duze cisnienie) a zaraz wygania z duża silą płyn ze zbiorniczka a w przewodach czuc ze tak powiem (gotowanie wody )a z tylu głowicy nie ma zadnego kolektora.odpowietrzalem dokladnie z ksiazka a mozna powiedziec ze jeszcze dokladniej. uklad chlodzenia musi dostawac lewego powietrza tylko gdzie i w jaki sposob skoro z nigdzie nie ma wycieku wszedzie sucho. jeszcze w tyg musze odlaczyc parownik podlaczyc weze tak jak byly orginalnie i pojezdzic na benzynie bo moze tak byc ze parownik jest jakis wadliwy i moze lewe powietrze dostarczac do ukladu chlodzenia.
Awatar użytkownika
Greg 318
Bywalec forum
Posty: 310
Rejestracja: 5 kwie 09, 10:09
BMW: e46/318 e30/1987r
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Cork

#5

Post autor: Greg 318 »

korka nie odkreca sie na cieplym silniku w BMW.
Silnik jesli masz oryginalny to kolektor jest siegnij za glowice od str kolekora wydechowego.
Czy plyn Ci znika zukladu?? Bo jak nie to nieszczelnosci nie ma
GrzesBMW3e46

#6

Post autor: GrzesBMW3e46 »

dolny waz chlodnicy ktorym wraca powrot plynu jest ciagle zimny dol chlodnicy tez zimny co moze byc przyczyna pompa wody sprawna wyjmowalem ja i sprawdzalem w chlodnice psiukalem powietrzem sprezonym niby powietrze przedostawalo sie przez nia co moze byc przyczyna czy chlodnica jest zamulona i nie ma obiegu
mpodhorodecki
Posty: 2
Rejestracja: 18 cze 09, 11:56
BMW: 46
Rok produkcji: 99
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: wroclaw

#7

Post autor: mpodhorodecki »

mam ten sam problem tylko ze płyn wywala mi weżykiem bezpieczenstwa wszedzie indziej jest sucho i ma 2 litrowego disla.i niewiem jak to naprawic.i moi mechanicy też nieiwedza od czego tak sie robi
andrzejt
Bywalec forum
Posty: 28
Rejestracja: 18 sty 11, 21:21
BMW: e46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Zgierz
VIN: JJ30355

#8

Post autor: andrzejt »

Problem rozwiązany,wymieniałem króciec wodny pod kolektorem ssącym i pożądnie odpowietrzyłem układ (chyba z 2 godziny odpowietrzałem). Posprawdzaj poszarp wszystkie połączenia gumowe z krućcami. U mnie wyglądał ok a jak pociądnąłem za wąż to spadł z króćca.(ułamany kawałek końcówki Części nr.5 z wężem nr.7)
Obrazek.u mnie z diagnozą trafiŁ kolega KUBOTA. Pozdrawiam.
  • Będziesz Mnie Wielbił
Obrazek
  • "Dla Ciebie to trzy zwykle litery, Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
    Czy lat dwadziescia,osiem czy dwa,To tylni napęd to cudo pcha.
    • I tu ukryty jest urok cały, Nie raz nie dwie opony pękały."
kubota
Bywalec forum
Posty: 110
Rejestracja: 20 lip 11, 23:08
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Rokietnica

#9

Post autor: kubota »

Fajnie że udało Ci się naprawic Bunie.U mnie było dokładnie to samo złapałem za wąż nr 7 na rysunku i został w ręce.Od tamtej poty wszystkie krócce wymieniłem na nowe orginały i mam spokój z układem chłodzenia.
gadula85
Posty: 3
Rejestracja: 3 kwie 11, 9:36
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Silesia

#10

Post autor: gadula85 »

kubota pisze:Fajnie że udało Ci się naprawic Bunie.U mnie było dokładnie to samo złapałem za wąż nr 7 na rysunku i został w ręce.Od tamtej poty wszystkie krócce wymieniłem na nowe orginały i mam spokój z układem chłodzenia.

Koledzy mam pytanie bo spotkało mnie to samo. Jak wygląda jego wymiana? jest jakiś patent żeby nie ściągać kolektora np poprzez wyciągnięcie alternatora i dostać się do niego czy trza się narozkręcać?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”