[ 318i 1998 r. ] Duże cisnienie w ukladzie chlodzacym.
-
- Bywalec forum
- Posty: 187
- Rejestracja: 20 lip 14, 20:42
- BMW: Bmw E46 318i
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Grojec
Witam. Pozwólcie ze się podepne ....mam taki problem z tym samym silniku co autor wątku...ucieka mi płyn gdzies w okolicach przepustnicy czuć go ewidentnie ale go nie widać co utrudnia namierzenie problemu.Czy to może być uszczelka pod głowica czy coś?jak to sprawdzić?
-
- Specjalista
- Posty: 5238
- Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
- BMW: 330ci 535d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom Wieniawa
Uszczelka to juz ostateczność. Zajrzyj do tylnego krucca, do keucca pod kolektorem ssącym. Płyn przepływa też przez kllektr ssacy - ten element co jest do niego odma przykręcony.
Zdejmij korytko filtra kabinowego, możesz dodatkowo możesz górny kolektor ssacy i posprawdzaj łączenia węży. Blisko przepustnicy jest też elektrozawór do sterowania ciepłem.
Zdejmij korytko filtra kabinowego, możesz dodatkowo możesz górny kolektor ssacy i posprawdzaj łączenia węży. Blisko przepustnicy jest też elektrozawór do sterowania ciepłem.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
-
- Przyjaciel forum
- Posty: 3248
- Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
- BMW: E90
- Rok produkcji: 2006
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: ŁÓDŹ
Rozgrzej dobrze silnik i stań na suchym miejscu albo kawał kartonu pod silnik i pozostaje czekać np przez noc a z rańca oblukaj jak coś nakapie będziesz mniej więcej wiedział gdzie szukać wycieku .
-
- Bywalec forum
- Posty: 187
- Rejestracja: 20 lip 14, 20:42
- BMW: Bmw E46 318i
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Grojec
Wiec tak zrobiłem tak jak pisaliście.. Dodatkowo podokrecałem wszystkie opaski i dalej to samo... Nic nie widać czy gdzieś cieknie...
Dodam że jak jest zimny kontrolka się zapala i po paru minutach gaśnie jak sim autko rozgrzeje.
Krucce sprawdzone itd.
Jak mogę sprawdzić uszczelkę??
Mierząc ciśnienie na tłokach?
Kurcze idą święta a tu taka sytuacja..
Doszedł ost jeszcze jeden problem coś puka mi w okolicy serwa....ale to już nie tutaj ten temat.
Proszę o rady pozdrawiam.
Dodam że jak jest zimny kontrolka się zapala i po paru minutach gaśnie jak sim autko rozgrzeje.
Krucce sprawdzone itd.
Jak mogę sprawdzić uszczelkę??
Mierząc ciśnienie na tłokach?
Kurcze idą święta a tu taka sytuacja..
Doszedł ost jeszcze jeden problem coś puka mi w okolicy serwa....ale to już nie tutaj ten temat.
Proszę o rady pozdrawiam.
-
- Bywalec forum
- Posty: 19
- Rejestracja: 29 lip 14, 12:13
- BMW: 318i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Lodz
- VIN: ay32164
Pozwólcie, że się podepnę:
Borykam się z następującym problemem:
-"ubywa" mi płynu chłodniczego. napisałem w cudzysłowiu, ponieważ nie widzę już żadnych wycieków.
Ale zacznę od początku:
około 2 miesiące temu wymieniłem termostat (nie ja lecz mechanik), po jakimś czasie zauważyłem, że po solidnym rozgrzaniu silnika (około 25 minut jazdy przez miasto) zaczyna mrugać lampka od niskiego stanu płynu chłodniczego. Wyciek zlokalizowany był w zbiorniczku wyrównawczym, który został wymieniony 3 dni temu. Sprawdzam poziom płynu każdego ranka i okazało się, że jest on co raz niższy. Brak jakichkolwiek plam pod autem, dywaniki w środku suche, nie dymi na biało, silnik pracuje normalnie, temperatura w normie. Przed momentem na zimnym silniku odkręciłem zaworek odpowietrzający po czym poziom płynu wrócił do stanu pierwotnego, czyli według mnie prawidłowego. Co może być tego przyczyną? Mechanik źle odpowietrzył? A może z jakiejś innej przyczyny układ zapowietrza się samoczynnie? Czy pęknięcie starego zbiorniczka mogło być spowodowane złym odpowietrzeniem po wymianie termostatu? (zbiorniczek z naklejką z fabryki z 2000r). Proszę kolegów o porady i z góry dziękuję.
Borykam się z następującym problemem:
-"ubywa" mi płynu chłodniczego. napisałem w cudzysłowiu, ponieważ nie widzę już żadnych wycieków.
Ale zacznę od początku:
około 2 miesiące temu wymieniłem termostat (nie ja lecz mechanik), po jakimś czasie zauważyłem, że po solidnym rozgrzaniu silnika (około 25 minut jazdy przez miasto) zaczyna mrugać lampka od niskiego stanu płynu chłodniczego. Wyciek zlokalizowany był w zbiorniczku wyrównawczym, który został wymieniony 3 dni temu. Sprawdzam poziom płynu każdego ranka i okazało się, że jest on co raz niższy. Brak jakichkolwiek plam pod autem, dywaniki w środku suche, nie dymi na biało, silnik pracuje normalnie, temperatura w normie. Przed momentem na zimnym silniku odkręciłem zaworek odpowietrzający po czym poziom płynu wrócił do stanu pierwotnego, czyli według mnie prawidłowego. Co może być tego przyczyną? Mechanik źle odpowietrzył? A może z jakiejś innej przyczyny układ zapowietrza się samoczynnie? Czy pęknięcie starego zbiorniczka mogło być spowodowane złym odpowietrzeniem po wymianie termostatu? (zbiorniczek z naklejką z fabryki z 2000r). Proszę kolegów o porady i z góry dziękuję.
-
- Przyjaciel forum
- Posty: 3248
- Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
- BMW: E90
- Rok produkcji: 2006
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: ŁÓDŹ
Podjedź gdzieś do mechanika niech zrobi test na zawartość co2 w układzie chłodzenia i w zasadzie wszystko się wyjaśni.mariusz1987to pisze:Wiec tak zrobiłem tak jak pisaliście.. Dodatkowo podokrecałem wszystkie opaski i dalej to samo... Nic nie widać czy gdzieś cieknie...
Dodam że jak jest zimny kontrolka się zapala i po paru minutach gaśnie jak sim autko rozgrzeje.
Krucce sprawdzone itd.
Jak mogę sprawdzić uszczelkę??
Mierząc ciśnienie na tłokach?
Kurcze idą święta a tu taka sytuacja..
Doszedł ost jeszcze jeden problem coś puka mi w okolicy serwa....ale to już nie tutaj ten temat.
Proszę o rady pozdrawiam.
-
- Bywalec forum
- Posty: 19
- Rejestracja: 29 lip 14, 12:13
- BMW: 318i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Lodz
- VIN: ay32164
Tak jak pisałem zbiorniczek został wymieniony. Od wymiany do układu dolałem już 0,5l płynu co po odkręceniu odpowietrznika według mnie potwierdziło, że nigdzie nie ucieka ponieważ pływak pokazuje MAX. (chyba, że działa to inaczej niż myślę).hackunek pisze:może jest jakieś powietrze, dolej i obserwuj
E46 mają wadliwe zbiorniczki (i inne plastiki też) które z czasem pękają
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 30 Odpowiedzi
- 10999 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Seba97e46
-
- 12 Odpowiedzi
- 6191 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariusz1987to
-
- 1 Odpowiedzi
- 1429 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: gracjan330
-
- 0 Odpowiedzi
- 1148 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Damian101
-
- 11 Odpowiedzi
- 5342 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: pkruszynski
-
- 4 Odpowiedzi
- 2903 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Grzechu16
-
- 3 Odpowiedzi
- 1377 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Werwolf
-
- 7 Odpowiedzi
- 1488 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: tabacznik
-
- 0 Odpowiedzi
- 1214 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariuszBMW
-
- 0 Odpowiedzi
- 672 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: noker7