[ 318i 1998 r. ] Duże cisnienie w ukladzie chlodzacym.

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
hackunek
Bywalec forum
Posty: 674
Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K

#11

Post autor: hackunek »

Ja u siebie wymieniłem element nr 5, po odkręceniu altka, pokrywki filtra i chyba mocowania alternatora
kolektora nie ruszałem
mariusz1987to
Bywalec forum
Posty: 187
Rejestracja: 20 lip 14, 20:42
BMW: Bmw E46 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Grojec

#12

Post autor: mariusz1987to »

Witam. Pozwólcie ze się podepne ....mam taki problem z tym samym silniku co autor wątku...ucieka mi płyn gdzies w okolicach przepustnicy czuć go ewidentnie ale go nie widać co utrudnia namierzenie problemu.Czy to może być uszczelka pod głowica czy coś?jak to sprawdzić?
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#13

Post autor: mariryb »

Uszczelka to juz ostateczność. Zajrzyj do tylnego krucca, do keucca pod kolektorem ssącym. Płyn przepływa też przez kllektr ssacy - ten element co jest do niego odma przykręcony.

Zdejmij korytko filtra kabinowego, możesz dodatkowo możesz górny kolektor ssacy i posprawdzaj łączenia węży. Blisko przepustnicy jest też elektrozawór do sterowania ciepłem.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#14

Post autor: WKRENTEK77 »

Rozgrzej dobrze silnik i stań na suchym miejscu albo kawał kartonu pod silnik i pozostaje czekać np przez noc a z rańca oblukaj jak coś nakapie będziesz mniej więcej wiedział gdzie szukać wycieku .
mariusz1987to
Bywalec forum
Posty: 187
Rejestracja: 20 lip 14, 20:42
BMW: Bmw E46 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Grojec

#15

Post autor: mariusz1987to »

Wiec tak zrobiłem tak jak pisaliście.. Dodatkowo podokrecałem wszystkie opaski i dalej to samo... Nic nie widać czy gdzieś cieknie...
Dodam że jak jest zimny kontrolka się zapala i po paru minutach gaśnie jak sim autko rozgrzeje.
Krucce sprawdzone itd.
Jak mogę sprawdzić uszczelkę??
Mierząc ciśnienie na tłokach?
Kurcze idą święta a tu taka sytuacja..
Doszedł ost jeszcze jeden problem coś puka mi w okolicy serwa....ale to już nie tutaj ten temat.
Proszę o rady pozdrawiam.
master8998
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 29 lip 14, 12:13
BMW: 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Lodz
VIN: ay32164

#16

Post autor: master8998 »

Pozwólcie, że się podepnę:

Borykam się z następującym problemem:
-"ubywa" mi płynu chłodniczego. napisałem w cudzysłowiu, ponieważ nie widzę już żadnych wycieków.
Ale zacznę od początku:
około 2 miesiące temu wymieniłem termostat (nie ja lecz mechanik), po jakimś czasie zauważyłem, że po solidnym rozgrzaniu silnika (około 25 minut jazdy przez miasto) zaczyna mrugać lampka od niskiego stanu płynu chłodniczego. Wyciek zlokalizowany był w zbiorniczku wyrównawczym, który został wymieniony 3 dni temu. Sprawdzam poziom płynu każdego ranka i okazało się, że jest on co raz niższy. Brak jakichkolwiek plam pod autem, dywaniki w środku suche, nie dymi na biało, silnik pracuje normalnie, temperatura w normie. Przed momentem na zimnym silniku odkręciłem zaworek odpowietrzający po czym poziom płynu wrócił do stanu pierwotnego, czyli według mnie prawidłowego. Co może być tego przyczyną? Mechanik źle odpowietrzył? A może z jakiejś innej przyczyny układ zapowietrza się samoczynnie? Czy pęknięcie starego zbiorniczka mogło być spowodowane złym odpowietrzeniem po wymianie termostatu? (zbiorniczek z naklejką z fabryki z 2000r). Proszę kolegów o porady i z góry dziękuję.
hackunek
Bywalec forum
Posty: 674
Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K

#17

Post autor: hackunek »

może jest jakieś powietrze, dolej i obserwuj
E46 mają wadliwe zbiorniczki (i inne plastiki też) które z czasem pękają
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#18

Post autor: WKRENTEK77 »

mariusz1987to pisze:Wiec tak zrobiłem tak jak pisaliście.. Dodatkowo podokrecałem wszystkie opaski i dalej to samo... Nic nie widać czy gdzieś cieknie...
Dodam że jak jest zimny kontrolka się zapala i po paru minutach gaśnie jak sim autko rozgrzeje.
Krucce sprawdzone itd.
Jak mogę sprawdzić uszczelkę??
Mierząc ciśnienie na tłokach?
Kurcze idą święta a tu taka sytuacja..
Doszedł ost jeszcze jeden problem coś puka mi w okolicy serwa....ale to już nie tutaj ten temat.
Proszę o rady pozdrawiam.
Podjedź gdzieś do mechanika niech zrobi test na zawartość co2 w układzie chłodzenia i w zasadzie wszystko się wyjaśni.
master8998
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 29 lip 14, 12:13
BMW: 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Lodz
VIN: ay32164

#19

Post autor: master8998 »

hackunek pisze:może jest jakieś powietrze, dolej i obserwuj
E46 mają wadliwe zbiorniczki (i inne plastiki też) które z czasem pękają
Tak jak pisałem zbiorniczek został wymieniony. Od wymiany do układu dolałem już 0,5l płynu co po odkręceniu odpowietrznika według mnie potwierdziło, że nigdzie nie ucieka ponieważ pływak pokazuje MAX. (chyba, że działa to inaczej niż myślę).
hackunek
Bywalec forum
Posty: 674
Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K

#20

Post autor: hackunek »

jeśli odkręcisz odpowietrznik na zgaszonym silniku, to wpuścisz powietrze do układu i poziom w zbiorniczku się podniesie
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”