318i 143km Problem z odpalaniem

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#11

Post autor: maniek21112 »

Pewnie ślizgi rozrządu są w kawałkach i zatykają smok pompy oleju, zatrzesz w końcu silnik jak będziesz ignorować ciśnienie oleju.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
bmw_newbie
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 18 lis 17, 15:44
BMW: 318i
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#12

Post autor: bmw_newbie »

Mechanik zdjął pokrywę i faktycznie ślizg połamany cały, ale rozrząd nieprzestawiony. Mówi, że cały rozrząd do wymiany ale niekoniecznie to rozwiąże problem. Więc całkiem możliwe, że twoja diagnoza jest słuszna. Pytanie ile może kosztować taka wymiana ? Części plus robocizna (sam rozrząd). Skoro rozrząd nie jest walnięty to opłaca się sam ślizg wstawić ? Powiem szczerze, że zaczynają mnie boleć te koszta.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#13

Post autor: maniek21112 »

To sprzedaj jak stoi, ktoś wymieni KOMPLETNY rozrząd i może będzie zadowolony. Masz mechanika to czemu jego nie pytasz? Policzy tyle ile mu powiesz, że napisali na forum? Litości. Jak coś to niech nie zapomni o wyczyszczeniu smoka.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
bmw_newbie
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 18 lis 17, 15:44
BMW: 318i
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#14

Post autor: bmw_newbie »

maniek21112 pisze: 7 maja 20, 21:24 To sprzedaj jak stoi, ktoś wymieni KOMPLETNY rozrząd i może będzie zadowolony. Masz mechanika to czemu jego nie pytasz? Policzy tyle ile mu powiesz, że napisali na forum? Litości. Jak coś to niech nie zapomni o wyczyszczeniu smoka.
Pytanie było natury technicznej, czy skoro po wylamanym slizgu rozrzad zostal nienaruszony nie oznacza to ze spelnia swoja role i wymiana samego slizgu i napinacza powinna wystarczyć ;)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#15

Post autor: maniek21112 »

Nie, w tym silniku wszystko mocno zużywa się już po 120-150 tys. km, łańcuch wyciąga się.

Edit 2:
Przeprosiny przyjęte.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
bmw_newbie
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 18 lis 17, 15:44
BMW: 318i
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#16

Post autor: bmw_newbie »

Witam,
samochód jest świeżo po wymianie rozrządu, jednakże mechanior od razu poinformował mnie, że po wymianie zaczęły pojawiać się błędy wariatora rozrządu. Po przejażdzce autem faktycznie jakoś dziwnie chodzi trochę jakby bez mocy ale nie ma żadnych kontrolek ani nic. Wcześniej - przed wymianą błędu vanos nie było. Czy błędy vanos mogą faktycznie pojawiać się w historii bez żadnych oznak na tablicy? Oraz czy wymiana rozrządu na nowy nierozciągniety mogła uwidocznić już wcześniejszy defekt? Dziwne jest to, że błędy wcześniej nie wyskakiwały. Mechanik proponuje mi wymianę obu vanosów - na używki - czy jest się wstanie poglądowo określić czy te używki będą dobre czy dopiero wyjdzie po włożeniu ?
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#17

Post autor: adi3d »

Nie da się ocenić ich po wyglądzie. W środku wyrabiają się takie płytki które zatrzymują ciśnienie oleju. Ciężko go złożyć spowrotem więc nie polecam tam zaglądać. Rozbierałem już wymieniony który grzechotał.

Na początek sprawdź ustawienia vanosow w inpie. Jeśli Twój vanos nie grzechocze (z reguły wydechowy się psuje) i nie ma błędów to wymiana będzie strzałem w ciemno
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#18

Post autor: Lashie »

A ja bym pojechał do innego mechanika na sprawdzenie rozrządu, znajomemu tak rozrząd ustawili, ze wymienił pół silnika, po czym okazało się ze majstra pokonała technologia i złe złożył.
Komplet rozrządu, zawierał napinacz? Czy został stary? Jak ślizg połamany to nie ma opcji żeby łańcuch był w jakiejkolwiek kondycji żeby go znowu zakładać, ale to nie my powinnismy Cię poinformować tylko mechanik,
bmw_newbie
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 18 lis 17, 15:44
BMW: 318i
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#19

Post autor: bmw_newbie »

Lashie pisze: 10 cze 20, 5:22 A ja bym pojechał do innego mechanika na sprawdzenie rozrządu, znajomemu tak rozrząd ustawili, ze wymienił pół silnika, po czym okazało się ze majstra pokonała technologia i złe złożył.
Komplet rozrządu, zawierał napinacz? Czy został stary? Jak ślizg połamany to nie ma opcji żeby łańcuch był w jakiejkolwiek kondycji żeby go znowu zakładać, ale to nie my powinnismy Cię poinformować tylko mechanik,
Rozrząd został wymieniony na zestaw Febiego. Przy złej wymianie rozrządu nie pokazałoby nic na kontrolkach ? Zakład specjalizuje się w BMW więc nie podejrzewam, że źle został złożony.

adi3d pisze: 9 cze 20, 19:18 Nie da się ocenić ich po wyglądzie. W środku wyrabiają się takie płytki które zatrzymują ciśnienie oleju. Ciężko go złożyć spowrotem więc nie polecam tam zaglądać. Rozbierałem już wymieniony który grzechotał.

Na początek sprawdź ustawienia vanosow w inpie. Jeśli Twój vanos nie grzechocze (z reguły wydechowy się psuje) i nie ma błędów to wymiana będzie strzałem w ciemno
A jakich ewentualnie błędów można się spodziewać w przypadku właśnie zepsutego wariatora?

Podjadę tam dzisiaj dowiedzieć się jakie dokładnie błędy się sypią bo wczoraj tylko się nim przejechałem i jedyne co odczułem to przy rozpędzaniu na dwójce po dodaniu gazu tak troszkę go zmuliło, później jak się zagrzał już tego nie uświadczyłem ale jakoś tak bez mocy szedł. Z tego co czytałem na necie to ludziom falują obroty, albo gaśnie a u mnie tego nie zauważyłem.

Czy wyżej wymienione objawy mogą być spowodowane jakimś prozaicznym powodem w stylu, że adaptacja nie została skasowana?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#20

Post autor: maniek21112 »

bmw_newbie pisze: 10 cze 20, 7:15Z tego co czytałem na necie to ludziom falują obroty, albo gaśnie a u mnie tego nie zauważyłem.

Czy wyżej wymienione objawy mogą być spowodowane jakimś prozaicznym powodem w stylu, że adaptacja nie została skasowana?
To o czym piszesz to objawy w silnikach sześciocylindrowych (m52tu/m54) a tu jest inna para kaloszy.
Miałem przypadek w n45 (e87 116i), że mechanik wymieniał rozrząd i chyba oba vanony, po zabiegu auto po chwili od odpalenia wpadało w wibracje na wolnych obrotach, kasował czymś uniwersalnym adaptacje i vanosy to omijało, doczytał na niemieckim forum, że ktoś miał to samo i skasowanie adaptacji vanosów przy pomocy ista załatwiło temat, tak też było gdy zrobiłem to w tym egzemplarzu. Nie pamiętam już jakie były objawy podczas jazdy, ale wywalało błąd któregoś vanosa, więc pewnie mocy brakowało.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”