318i 143KM czy 320i 170KM

Lukasz70
Posty: 8
Rejestracja: 30 cze 15, 19:03
BMW: Szukam
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:

#1

Post autor: Lukasz70 »

Witam!Zastanawiam sie nad zakupem E46 polift z silnikiem 318i lub 320i benzyna. Który z tych silników jest najmniej awaryjny? Pozdrawiam
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#2

Post autor: Miłosz »

2.
Mój --- > lexus is 220d
T0mekk1
Bywalec forum
Posty: 157
Rejestracja: 10 mar 15, 16:57
BMW: E46 318i M43
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznan
VIN: JJ15967
Lokalizacja: Poznań

#3

Post autor: T0mekk1 »

2 :good:
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#4

Post autor: zibi_j1 »

2 nawet sie nie zastanawiaj.
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
isolato

#5

Post autor: isolato »

zdecydowanie mniej awaryjny jest 320i :good:
318i to będzie n42/n46, czyli delikatnie mówiąc kibel
konrados94
Bywalec forum
Posty: 311
Rejestracja: 28 cze 14, 10:17
BMW: 325i EU3
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: RZE

#6

Post autor: konrados94 »

tak jak napisał isolato n42 i n46 to niezbyt udane silniki no i r4 :P a kupując 320i masz m54 czyli r6- to też mocny argument ^^
NCS Expert, INPA, potrzebujesz pomocy z samochodem- pisz, chętnie pomogę :beer:
Obrazek
cruzier
Bywalec forum
Posty: 52
Rejestracja: 14 kwie 13, 13:29
BMW: e46 318i N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Czestochowa

#7

Post autor: cruzier »

Miałem 320i 170 PS M54B22 Obecnie mam 318i 143 PS N42B20.
Gdyby postawili przede mną takie same samochody z tym samym wyposażeniem ale z w/w silnikami. Wziąłbym R6. Jednak pamiętaj kolego.

1. Silnik N42 to nie kibel jak ktoś napisał wcześniej, a motor który ok 2 litrów spala mniej i jest tańszy w serwisowaniu. - dlatego proszę z szacunkiem do N42 :)
2. Lepiej wziąć autko które jest słabsze i w lepszym stanie, niż padło 2,2 litra.
3. Silniki R6 częściej dostają po pupie - konkretniej ich dyfer, gdyż są mocniejsze i mogą więcej uciągnąć np. przyczepkę, częściej pali się gumę takimi furami :D
4. Nie kupuj auta w którym hak holowniczy jest mega wysłużony.
5. Nie ma okazji w BMW - rozważnie podchodź do ofert od handlarzy. Zobacz po ile dany model przykładowo chodzi na mobile.de lub autoscout24.de.

to takie moje uwagi - człowieka, który jeździł R6 a teraz R4 :)

pozdrawiam
E46 320i M54B22 '04 --->A4 B7 2.0 TDI BPW '06 --->E46 318i N42B20 '03
SPRZEDAM swoje e46
BxBatman
Bywalec forum
Posty: 522
Rejestracja: 27 kwie 15, 22:11
BMW: 318i N42B20A
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:

#8

Post autor: BxBatman »

jak trafisz na zadbane n42 a nie bombe to jest to dobry wybor moim zdaniem bo jesli jest wyleczone z typowych dla siebie wad to nic cie nie zaskoczy


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#9

Post autor: Miłosz »

tez mam i r4 i r6 i musiałbym się z "małym" na rozumy pozmieniać żebym to ja użytkował n42.
Mój --- > lexus is 220d
kuchar
Weteran
Posty: 662
Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#10

Post autor: kuchar »

Tak na prawde nie ma co porównywać tych silników bo kulturą pracy, przyjemnością z jazdy, niezawodnością zdrowe M54 zmiażdży zdrowe N42 ale...

Mój tata użytkował E46 318Ti czyli compact z 2.0 R4 143KM n42b20a. Przejechał jakies 25kkm. Silnik spisywał się lepiej niż dobrze. Oleju nie pił ani grama (niektórzy mają z tym problem ale skoro ten nie pił w ogóle to znaczy, ze nie mają tendencji do brania oliwy więc jak pije to musi być coś nie tak lub po prostu po sporym przebiegu, zmęczony), pracował cicho i równo. Czasami zaklekotał przy uruchamianiu. Błędów od valvetronica czy vanosa zero. Spalanie na poziomie 9-10l tylko i wyłącznie w mieście (zimą w duże mrozy 11l). Osiągi niezłe, fajna charakterystyka na wyższych obrotach wyraźny kop a także przyjemny dźwięk jak się go zakręciło wysoko.

Tak czy inaczej większość użytkowników (co wazne używanych i często ze sporym przebiegiem nawet gdy o tym nie wiedzą) ma problemy z tymi silnikami. Padają czujniki, zamarzać potrafi odma, jest tam pompa vacum, z które lubi ciec olej (a jest od strony podszybia...), czasem problemy z valvetronikiem no i przede wszystkim trzeba zwrócić uwage na rozrząd i zmienić kpl. lub ślizgacz i napinacz - na forum było to kilka razy, trzeba poszukać.

Mimo wszystko moim zdaniem nie warto kupować E46 z tym silnikiem chyba, ze mamy na prawde super egzemplarz z dobrym wyposażeniem i pewny z dobrych rąk, zadbany etc. i tylko wtedy, gdy zadowolą nas osiągi tego silnika...

...bo R6 2.2 170KM już będzie wyraźnie (nawet bardzo wyraźnie) mocniejszy i bez dwóch zdań lepszy pod każdym względem do tego popieści ucho świetnym brzmieniem R6. Tak na prawde poza kilkoma duperelami, które w zadbanym egzemplarzu mogą w ogóle nie dotyczyć to te silniki nie mają wad. Nie znaczy to, że można kupić i mieć wszystko w D bo trzeba zadbać o kilka spraw.

Ojciec sprzedał tego 318Ti nawet troche żałując i przesiadł się właśnie na 2.2 R6 z tym, że w Bmw E39. Do piątki ten silnik to totalne minimum ale nie jeździ gorzej od 318Ti, nawet chyba lepiej i ma mocniejszy dół. Spalanie 1,5-2l większe ale w E46 różnica miedzy 2.0 R4 a 2.2 R6 wyniesie przy normalnej jeździe 1-2l.

Pozdrawiam
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”