318i 118KM - P0170/P0340 zawsze razem

Rawcio
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 5 kwie 21, 17:50
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: ZS

#1

Post autor: Rawcio »

Hej!
Od kilku dni posiadam E46 318i 118KM z 2000 roku. Po kilku kilometrach przejechanych od zakupu wyskoczył Check Engine. Podłączając, póki co, najprostszy skaner pod OBD wyskoczyły błędy:
P0170 Fuel Trim, bank1
P0340 Camshaft position sensor A

Po wykasowaniu błędów powracają razem, choć Check zapala się trochę później - głównie przy pracy na biegu jałowym.
Z tego co zauważyłem podczas jazdy, to na zimnym silniku, po rozruchu, auto ma problem z mocą, przydławia się trochę. Jednak gdy złapie trochę temperatury problem ustaje. Gdy wyjdzie się z auta, na wysokości drzwi słychać trochę bzyczenie pompy paliwa. Nie wiem jaka jest jej charakterystyka pracy w tym modelu.
Świeżo wymieniony olej wraz ze wszystkimi filtrami oraz świece, a także kable.

Ktoś coś podpowie?

Pozdrawiam!
MichalLH14
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 4 kwie 21, 0:46
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#2

Post autor: MichalLH14 »

Z tego co znalazłem w necie to pierwszy błąd pojawia się często przy nieprawidłowo działającym przepływomierzu lub sondzie lambda, drugi błąd jest od czujnika walka rozrządu, ogólnie polecam inpe do diagnostyki i kasowania błędów
Rawcio
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 5 kwie 21, 17:50
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: ZS

#3

Post autor: Rawcio »

Właśnie zamówiłem kabelek, tak więc w środę podziałam.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Wymień czujnik położenia wałka rozrządu, niestety obecnie w grę wchodzi tylko oryginał i sprawdź szczelność dolotu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
MichalLH14
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 4 kwie 21, 0:46
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#5

Post autor: MichalLH14 »

maniek21112 pisze: 5 kwie 21, 20:48 Wymień czujnik położenia wałka rozrządu, niestety obecnie w grę wchodzi tylko oryginał i sprawdź szczelność dolotu.
A dlaczego tylko oryginał ? Ja mam Febi za 45 zł i działa od kilku miesięcy i jest okej
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#6

Post autor: scghost »

To teraz nic tylko obstawic w totka z takim szczesciem :wink:
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Rawcio
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 5 kwie 21, 17:50
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: ZS

#7

Post autor: Rawcio »

Zanim szarpnę się na 500zł postanowiłem kupić zamiennik Hella. Po wymianie błąd się nie pokazywał, auto lepiej pracuje w niższym zakresie obrotów, delikatnie poszarpuje powyżej 4krpm.
Po 50 km wyskoczył Check :D Także jutro szukam kogoś, kto sprawdzi napinacz, jak będzie ok, to kupuje oryginał i tyle.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

MichalLH14 pisze: 6 kwie 21, 14:42
maniek21112 pisze: 5 kwie 21, 20:48 Wymień czujnik położenia wałka rozrządu, niestety obecnie w grę wchodzi tylko oryginał i sprawdź szczelność dolotu.
A dlaczego tylko oryginał ? Ja mam Febi za 45 zł i działa od kilku miesięcy i jest okej
Ja właśnie po kilku miesiącach reklamowałem febi, ponieważ padł, pojawił się błąd oraz brak mocy + problem z rozruchem po rozgrzaniu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Rawcio
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 5 kwie 21, 17:50
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: ZS

#9

Post autor: Rawcio »

Aktualizacja.
Check, który wyskakuje kryje w sobie już tylko błąd P0170. Pompa paliwa dosyć głośno bzyczy gdy stanie się przy tylnich drzwiach. W związku z tym wymienię chyba jeszcze pompkę w baku.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#10

Post autor: maniek21112 »

Pokaż masę powietrza na wolnych obrotach, po pełnym rozgrzaniu (105-108 stopni) oraz bez odbiorników prądu. Ciśnienie paliwa można zmierzyć a nie wymieniać od razu pompę.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diagnostyka”