[318i 118KM] Niedogrzany silnik = termostat?

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
Awatar użytkownika
Grzechu16
Bywalec forum
Posty: 521
Rejestracja: 29 lis 12, 21:37
BMW: E46 318i [m43] 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice

#1

Post autor: Grzechu16 »

Witam,
Mam nadzieję, że podobnego zapytania nie było na forum. Od pewnego czasu są problemy z doprowadzeniem silnika do optymalnej temperatury. Podczas nawet dłuższej jazdy czy to po mieście czy w trasie temperatura potrafi stanąć na 1/4 skali i nie wzrasta. Czasami dochodzi do połowy podziałki ale później chyba termostat puszcza i temperatura znowu opada.

Wydaje mi się, że sprawa byłaby oczywista - termostat (dobrze mówię?) gdyby nie to, że kilka razy zdarzyło mi się jadąc samochodem, że nagle wskaźnik temperatury wskakuje na max (czerwone pole). Jeden raz się zatrzymałem, bo myślałem, że faktycznie tak się zagrzał chociaż nie było to możliwe bo przejechałem około 5km przy bardzo niskiej temperaturze powietrza. Kolejne razy jak temperatura wskoczyła na max jechałem dalej i po kilku/nastu sekundach powoli zaczęła spadać aż do tej 1/4 skali albo jeszcze niżej. Czy to może wskazywać na uszkodzenie jakiejś innej części? Jakiś czujnik temp czy coś takiego? Byłem pewny, że to termostat ale teraz mam małe wątpliwości tym bardziej, że termostat kosztuje 200zł.
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#2

Post autor: romanikxxl »

Sprawdź w teście nr 7 temperaturę silnika.
http://www.maxbimmer.pl/f96/ukryte-testy-16456/
Potem będziemy myśleć dalej.
Romanikxxl
Awatar użytkownika
Grzechu16
Bywalec forum
Posty: 521
Rejestracja: 29 lis 12, 21:37
BMW: E46 318i [m43] 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice

#3

Post autor: Grzechu16 »

Nawet nie wiedziałem o takich testach, dzięki za informacje! Do rzeczy: zrobiłem właśnie po przejeździe do miasta i z powrotem test nr. 7 i wyskoczyło mi 67 stopni. Na podziałce strzałka była mniej więcej w 1/4 skali co chyba mogło by potwierdzać tą temperaturę. Pamiętam, że w poprzednim samochodzie Peugeocie 206 jak miałem do wymiany termostat temperatura cały czas dochodziła tylko do 70 stopni i stała.

Czy w takim razie można jednoznacznie stwierdzić, że to termostat czy trzeba coś jeszcze skontrolować?
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#4

Post autor: romanikxxl »

Jeżeli "do miasta" wcześniej auto prawidłowo się zagrzewało,to na pewno termostat masz do wymiany :D
Romanikxxl
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#5

Post autor: mariryb »

Możesz tez uruchomić test jak jest włączony silnik i podczas jazdy obserwować jak zachowuje się temperatura. Ale ja mam ten sam silnik i po przejechaniu ok 3km ma już 70 st. Jeżdżąc po mieście to utrzymuje się ok 84st. Mówię o obecnych warunkach pogodowych.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Awatar użytkownika
Grzechu16
Bywalec forum
Posty: 521
Rejestracja: 29 lis 12, 21:37
BMW: E46 318i [m43] 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice

#6

Post autor: Grzechu16 »

romanikxxl pisze:Jeżeli "do miasta" wcześniej auto prawidłowo się zagrzewało,to na pewno termostat masz do wymiany :D
Faktycznie głupio to napisałem. Przejechałem około 8km w dość wolnym tempie.
mariryb pisze:Możesz tez uruchomić test jak jest włączony silnik i podczas jazdy obserwować jak zachowuje się temperatura. Ale ja mam ten sam silnik i po przejechaniu ok 3km ma już 70 st. Jeżdżąc po mieście to utrzymuje się ok 84st. Mówię o obecnych warunkach pogodowych.
Czyli wystarczy uruchomić test 7.1 i normalnie odpalić samochód i powinna się cały czas wyświetlać temperatura? Jeżeli tak to dzisiaj mam do zrobienia traskę około 15km i spróbuję odpalić ten test. W takim razie mówicie, że to wina termostatu i nie ma potrzebny sprawdzania jakiegoś czujnika temperatury itp?
Dzięki za odpowiedzi, dam znać czy sprawa rozwiązana i temat będzie do zamknięcia/usunięcia!
adamusiek
Moderator
Posty: 3767
Rejestracja: 6 sty 12, 14:01
BMW: E83
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#7

Post autor: adamusiek »

temp. silnika to test 7.0
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#8

Post autor: mariryb »

Grzechu16 pisze: Czyli wystarczy uruchomić test 7.1 i normalnie odpalić samochód i powinna się cały czas wyświetlać temperatura? Jeżeli tak to dzisiaj mam do zrobienia traskę około 15km i spróbuję odpalić ten test.
Możesz uruchomić test i odpalić silnik albo odwrotnie.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
adamusiek
Moderator
Posty: 3767
Rejestracja: 6 sty 12, 14:01
BMW: E83
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#9

Post autor: adamusiek »

mariryb, na odpalonym silniku nie u każdego może zadziałać
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#10

Post autor: mariryb »

U mnie akurat działa. Jak nie zadziała to uruchom test na zapłonie i następnie silnik.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”