318d przegrzewający się płyn
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 11 sie 22, 16:18
- BMW: e46 318d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdańsk
Dzień dobry,
Przeszukałem setki wpisów na różnych forach polskich i anglojęzycznych ale wciąż nie mogę znaleźć rozwiązania na swój problem.
Silnik m47n 318d 2004r podczas jazdy w korku/ dłuższym postoju ciecz w samochodzie potrafi osiągać temperature ponad 105 stopni. Podczas jazdy temperatura waha się pomiędzy 89/93 stopnie w zależności od tego jak ciepło jest na dworze. W układzie zostało wymienione praktycznie wszystko, 2 lata temu weszła nowa pompa wody, w ostatnich paru miesiącach termostat (mam tylko jeden), parę węży, nagrzewnica, pompka i zawór od nagrzewnicy, zbiornik i chłodnica (nawet dwa razy) i jej wentylator, czyli jakby nie patrzeć full zestaw. Układ wielokrotnie płukałem i wymieniałem płyn, odpowietrzałem zawsze według różnych tutoriali ale problem zawsze pozostaje taki sam. Podczas odpowietrzania auto nagrzewam z otwartym korkiem i włączonym ogrzewaniem do 89 stopni. Płyn w zbiorniczku często podnosi się i zaczyna wylewać po czym opada i strumień wody w zbiorniczku wyrównawczym widocznie maleje. Dzisiaj próba odpowietrzania trwała 1,5h w tym czasie auto było na górce, wypchało masę bąbelków i powtórka z tematu: wyrzuciło z 0,5l płynu, poziom spadł wraz ze strumieniem wody. W tym czasie auto nagrzało się do 103 stopni i temperatura raczej ciągle rosła. Co dziwniejsze wentylator nie kręcił się wcale (wentylator elektryczny przed silnikiem, bez żaluzji). Dodam że wentylator sprawdzałem w inpie i kręci się normalnie, tak samo jest gdy włączam klimę i dodaje gazu, wentylator reaguje, działa i przyspiesza. Wcześniej sprawdzałem układ na obecność co2 i nic nie wykazał po 15 min. Dodam też, że autko nie dymi, ani pod korkiem oleju nie pojawiają się żadne niepokojące zabarwienia, olej jest wymieniany często i zawsze jest czysty.
Walcze z tym już parę miesięcy, zaczynam się coraz bardziej niepokoić bo ostatnio temperatura dobiła 116 stopni i wskazówka ruszyła się za środek. Może jest jakiś magik z teorią, na którą jeszcze nie wpadłem? Może to jakiś problem z czujnikiem temperatury płynu (tylko pytanie czy wtedy by pokazywał normalnie temperaturę w ukrytym menu)? Może powinienem go odpowietrzać i 4h żeby problem zniknął? Może jakiś inny bulbulator powoduje takie zachowanie? Czy ktoś kiedyś spotkał się z takim problemem? Czy może omijam coś bardzo łatwego w naprawie? Może wystarczy wentylator podłączyć na guzik w kabinie i zapomnieć o sprawie? Nie no serio, byłbym bardzo wdzięczny za jakąkolwiek pomoc.
Pozdrawiam serdecznie!
Przeszukałem setki wpisów na różnych forach polskich i anglojęzycznych ale wciąż nie mogę znaleźć rozwiązania na swój problem.
Silnik m47n 318d 2004r podczas jazdy w korku/ dłuższym postoju ciecz w samochodzie potrafi osiągać temperature ponad 105 stopni. Podczas jazdy temperatura waha się pomiędzy 89/93 stopnie w zależności od tego jak ciepło jest na dworze. W układzie zostało wymienione praktycznie wszystko, 2 lata temu weszła nowa pompa wody, w ostatnich paru miesiącach termostat (mam tylko jeden), parę węży, nagrzewnica, pompka i zawór od nagrzewnicy, zbiornik i chłodnica (nawet dwa razy) i jej wentylator, czyli jakby nie patrzeć full zestaw. Układ wielokrotnie płukałem i wymieniałem płyn, odpowietrzałem zawsze według różnych tutoriali ale problem zawsze pozostaje taki sam. Podczas odpowietrzania auto nagrzewam z otwartym korkiem i włączonym ogrzewaniem do 89 stopni. Płyn w zbiorniczku często podnosi się i zaczyna wylewać po czym opada i strumień wody w zbiorniczku wyrównawczym widocznie maleje. Dzisiaj próba odpowietrzania trwała 1,5h w tym czasie auto było na górce, wypchało masę bąbelków i powtórka z tematu: wyrzuciło z 0,5l płynu, poziom spadł wraz ze strumieniem wody. W tym czasie auto nagrzało się do 103 stopni i temperatura raczej ciągle rosła. Co dziwniejsze wentylator nie kręcił się wcale (wentylator elektryczny przed silnikiem, bez żaluzji). Dodam że wentylator sprawdzałem w inpie i kręci się normalnie, tak samo jest gdy włączam klimę i dodaje gazu, wentylator reaguje, działa i przyspiesza. Wcześniej sprawdzałem układ na obecność co2 i nic nie wykazał po 15 min. Dodam też, że autko nie dymi, ani pod korkiem oleju nie pojawiają się żadne niepokojące zabarwienia, olej jest wymieniany często i zawsze jest czysty.
Walcze z tym już parę miesięcy, zaczynam się coraz bardziej niepokoić bo ostatnio temperatura dobiła 116 stopni i wskazówka ruszyła się za środek. Może jest jakiś magik z teorią, na którą jeszcze nie wpadłem? Może to jakiś problem z czujnikiem temperatury płynu (tylko pytanie czy wtedy by pokazywał normalnie temperaturę w ukrytym menu)? Może powinienem go odpowietrzać i 4h żeby problem zniknął? Może jakiś inny bulbulator powoduje takie zachowanie? Czy ktoś kiedyś spotkał się z takim problemem? Czy może omijam coś bardzo łatwego w naprawie? Może wystarczy wentylator podłączyć na guzik w kabinie i zapomnieć o sprawie? Nie no serio, byłbym bardzo wdzięczny za jakąkolwiek pomoc.
Pozdrawiam serdecznie!
-
- Bywalec forum
- Posty: 155
- Rejestracja: 24 wrz 16, 15:28
- BMW: e46
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: opolskie
- Miasto:
Z tego co rozumiem wentylator nie włącza się tak?
Włącznik termiczny/czujnik (jak zwał tak zwał) wentylatora wymieniany?
Włącznik termiczny/czujnik (jak zwał tak zwał) wentylatora wymieniany?
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 11 sie 22, 16:18
- BMW: e46 318d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdańsk
Z tego co się orientuję nie ma takiego czujnika, steruje nim(chyba po części) czujnik temperatury płynu, którego jeszcze nie wymieniałem. Temperaturę w ukrytym menu/inpie pokazuje dobrze.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10342
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Termostat oryginalny czy śmieciowy behr? Jak to drugie to mamy zwycięzcę, termostat tylko i wyłącznie oryginał.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 11 sie 22, 16:18
- BMW: e46 318d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdańsk
Kurcze, akurat mam zamontowany behr, czy jakieś podobne coś. Jeśli to może być problem to zaraz zamawiam oryginał. Niestety w międzyczasie powtórzyłem test na co2 i... po 30 min płyn zaczął robić się lekko zielonkawy... Wygląda na to że te wszystkie zabawy doprowadzą mnie do regeneracji głowicy. BMW nie było pałowane na zimnym (przynajmniej przez 3,5 roku jak je posiadam) także trzymajcie kciuki że to tylko uszczelka...
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10342
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Termostaty behr do nie dawna zbyt wcześnie otwierały się to teraz tak naprawili, że nie otwierają się.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 155
- Rejestracja: 24 wrz 16, 15:28
- BMW: e46
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: opolskie
- Miasto:
po 30 min ma prawo zmienić kolor, kiedys w VW dopiero 3 termostat byl sprawny...Dziadu pisze: ↑11 sie 22, 20:18 Kurcze, akurat mam zamontowany behr, czy jakieś podobne coś. Jeśli to może być problem to zaraz zamawiam oryginał. Niestety w międzyczasie powtórzyłem test na co2 i... po 30 min płyn zaczął robić się lekko zielonkawy... Wygląda na to że te wszystkie zabawy doprowadzą mnie do regeneracji głowicy. BMW nie było pałowane na zimnym (przynajmniej przez 3,5 roku jak je posiadam) także trzymajcie kciuki że to tylko uszczelka...
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10342
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Tu żaden nie będzie sprawny poza oryginałem, dlatego są dostępne od ręki w najbardziej znanych hurtowniach motoryzacyjnych.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 23 Odpowiedzi
- 6189 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 3 Odpowiedzi
- 1902 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: hackunek
-
- 1 Odpowiedzi
- 516 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Przemqtm
-
- 9 Odpowiedzi
- 2993 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: e46driver
-
- 23 Odpowiedzi
- 7029 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Azii666
-
- 1 Odpowiedzi
- 633 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 2 Odpowiedzi
- 5892 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Adam1003
-
- 11 Odpowiedzi
- 5536 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: SmartCheetah
-
- 12 Odpowiedzi
- 3173 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Czarnyy
-
- 12 Odpowiedzi
- 3413 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Rudeboy