[ 318d ] Podkręcać czy nie i dlaczego nie?
- saku82pl
- Bywalec forum
- Posty: 826
- Rejestracja: 19/07/13, 22:20
- BMW: 320D+
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdańsk
- Kontakt:
Re: [ 318d ] Podkręcać czy nie i dlaczego nie?
Turbo kupiłeś już przerobione czy dałeś komuś do roboty? Może sam się tym zajmujesz? Jakie dokładnie turbo?
- rafał18
- Partner forum
- Posty: 1731
- Rejestracja: 05/04/14, 17:58
- BMW: e46 touring 2.0d
- Rok produkcji: 99
- Państwo: Islandia
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: kef
- Kontakt:
Re: [ 318d ] Podkręcać czy nie i dlaczego nie?
Kupiłem juz zrobioną od Marcina z Bydgoszczy/Reptowa. Jest to seria gtb 1752v i byla jeszcze druga identyczna turbina GT xxxx tez w e90 i mitsubishi - jest ich mniej a dokładnych numerów nie pamiętam. W każdym razie geometria jest ta sama.saku82pl pisze:Turbo kupiłeś już przerobione czy dałeś komuś do roboty? Może sam się tym zajmujesz? Jakie dokładnie turbo?
Ja obecnie zajmuje sie grzebaniem w programach diagnostycznych i staram sie wbić na rynek chip tuningu. Od czasu do czasu pomogę ziomkowi przy jakims swapie i namiętnie maczam palce w m47. Oczywiście wszystko w czasie wolnym od normalnej pracy

- rafał18
- Partner forum
- Posty: 1731
- Rejestracja: 05/04/14, 17:58
- BMW: e46 touring 2.0d
- Rok produkcji: 99
- Państwo: Islandia
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: kef
- Kontakt:
Re: [ 318d ] Podkręcać czy nie i dlaczego nie?
Przepraszam za post pod postem ale telefon... Chyba zrozumieciesirek pisze:Janek z TC dobrze ogarnia swoją robotę więc kitu Ci nie wciśnie ale 213Km to dużo z tego motoru i wszystko zależy od tego jak go będziesz traktował po programie po za tym ten z wykresu to chyba hybryda GTB i na pewno nie seria reszty gratów typu wydech.
1. Kim jest Janek i gdzie działa?
2. Co masz na myśli pisząc ze hybryda? Seryjne turbo gtb bez zmiany wirnika czy innych elementów jest w stanie pociągnąć te okolo 220KM bez większych problemów
- rafał18
- Partner forum
- Posty: 1731
- Rejestracja: 05/04/14, 17:58
- BMW: e46 touring 2.0d
- Rok produkcji: 99
- Państwo: Islandia
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: kef
- Kontakt:
Re: [ 318d ] Podkręcać czy nie i dlaczego nie?
Wydaje mi się ze Jankowi pisze softy cały TC... Ale nie o tym temat 
Chyba sie udało grzebnąć te + - 200KM. Auto jedzie super i jestem mega zadowolony. Z tym ze w Islandii nie ma działającej hamowni żeby to potwierdzić kwitem :/

Chyba sie udało grzebnąć te + - 200KM. Auto jedzie super i jestem mega zadowolony. Z tym ze w Islandii nie ma działającej hamowni żeby to potwierdzić kwitem :/
-
- Bywalec forum
- Posty: 456
- Rejestracja: 06/05/12, 23:06
- BMW: E91
- Rok produkcji: 2007
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Siedlce
- Kontakt:
Re: [ 318d ] Podkręcać czy nie i dlaczego nie?
Rafal, ale Ty startowales ze zwyklej serii m47 136km?
- rafał18
- Partner forum
- Posty: 1731
- Rejestracja: 05/04/14, 17:58
- BMW: e46 touring 2.0d
- Rok produkcji: 99
- Państwo: Islandia
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: kef
- Kontakt:
Re: [ 318d ] Podkręcać czy nie i dlaczego nie?
TakKEMN1 pisze:Rafal, ale Ty startowales ze zwyklej serii m47 136km?
- rafał18
- Partner forum
- Posty: 1731
- Rejestracja: 05/04/14, 17:58
- BMW: e46 touring 2.0d
- Rok produkcji: 99
- Państwo: Islandia
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: kef
- Kontakt:
[ 318d ] Podkręcać czy nie i dlaczego nie?
Może KEMN1 cos opisze...?
-
- Weteran
- Posty: 5880
- Rejestracja: 01/02/14, 13:22
- BMW: e46 318d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: Warszawa
- Kontakt:
[ 318d ] Podkręcać czy nie i dlaczego nie?
Ja tylko powiem że planujemy spotkanie na szczycie i będzie u mnie zgrywana mapka 

BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie
)
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483


https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5047
- Rejestracja: 24/03/14, 16:36
- BMW: Sprzedane 318d+
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- Tlen: do oddychania ropa do śmigania
- VIN: PK82840
- Kontakt:
[ 318d ] Podkręcać czy nie i dlaczego nie?
No to i ja coś napiszę o swoim 318d. (m47n 116km touring z 2003roku)
Seria kto miał lub ma to wie jak jedzie, jest mułowaty. Chip robiony przez użytkownika Naszego forum - trandolf-a. Ponieważ robiony na odległość, trzeba było wgrywać 4 pliki (poprawiane na bieżąco na podstawie wykresu z hamowni jak i parametrów z jazdy). Modyfikacje:
-Dezaktywacja EGR.
-wgrany nowy, zmodyfikowany program.
- wycięte katalizatory, wspawane rury.
- wycięty wydech końcowy, wspawany sportowy zwykły przelot.



Z pierwszego wykresu wypluło 141 km i 342 nm momentu, ale wgrane zostały poprawki góry i auto zostało zestrojone do mojej jazdy.. (cykl miejski itp..)
Samochód jedzie o wiele lepiej, różnica jest naprawdę duża. Obecnie myślę że te 150 km jest, ale potwierdzi to dopiero dokument z hamowni na którą bardzo ciężko jest się dostać. Filmy jakieś z przejazdów są u mnie w galerii, resztę uzupełnię po hamowaniu auta, pozdro!
Seria kto miał lub ma to wie jak jedzie, jest mułowaty. Chip robiony przez użytkownika Naszego forum - trandolf-a. Ponieważ robiony na odległość, trzeba było wgrywać 4 pliki (poprawiane na bieżąco na podstawie wykresu z hamowni jak i parametrów z jazdy). Modyfikacje:
-Dezaktywacja EGR.
-wgrany nowy, zmodyfikowany program.
- wycięte katalizatory, wspawane rury.
- wycięty wydech końcowy, wspawany sportowy zwykły przelot.



Z pierwszego wykresu wypluło 141 km i 342 nm momentu, ale wgrane zostały poprawki góry i auto zostało zestrojone do mojej jazdy.. (cykl miejski itp..)
Samochód jedzie o wiele lepiej, różnica jest naprawdę duża. Obecnie myślę że te 150 km jest, ale potwierdzi to dopiero dokument z hamowni na którą bardzo ciężko jest się dostać. Filmy jakieś z przejazdów są u mnie w galerii, resztę uzupełnię po hamowaniu auta, pozdro!
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
-
- Bywalec forum
- Posty: 456
- Rejestracja: 06/05/12, 23:06
- BMW: E91
- Rok produkcji: 2007
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Siedlce
- Kontakt:
[ 318d ] Podkręcać czy nie i dlaczego nie?
Oczywiscie, dorzuce 3 grosze swojej opowiesci ;] (ktorą chyba wiekszosc zna juz z mojej galerii):rafał18 pisze:Może KEMN1 cos opisze...?
Auto:
318d 116km 265 Nm, silnik M47 na pompie vp44, 2002r.
włożone wtryski z wersji 320d 136km(była to jedyna mechaniczna różnica wpływająca na moc miedzy 318d i 320d),
wyczyszczony filterek elektrozaworu turbo,
zaslepiony EGR,
nowe przewody podcisnienia,
nowa kompletna odma,
wyczyszcony kolektor dolotowy,
filtr powietrza pipercross,
przelotowy tłumik koncowy rm motors
Wynik, +35KM, +85Nm:

Tak jak pisalem, na gorze pofalowanie kreski spowodowane jest tym, ze byl to max co dalo sie wycisnac z mojej pompy, rozmawialismy czy isc dalej, ale dla mnie roznica jest bardzo odczuwalna i jestem zadowolony z tego co udalo sie osiagnac. I nie zalezalo mi na tych 5km wiecej. Dymienia z tylu nie widze, zadnych drgan, takze jest dobrze. Spalanie ani nie spadlo, ani nie wzroslo, no moze jest wyzsze, bo ostatnio lubie poczuc jak auto sie odpycha.
Dla porownania wrzuce swiezy wykres fabrycznego 320d 136km z zregenerowana pompa vp44. Jak widac wyniki sa prawie identyczne, co potwierdzilo tylko moje wczesniejsze dochodzenie o roznicach mechanicznych miedzy 318d, a 320d:

Pozdro i mozemy dyskutowac dalej!

-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 8 Odpowiedzi
- 2401 Odsłony
-
Ostatni post autor: marcepan
-
- 18 Odpowiedzi
- 3161 Odsłony
-
Ostatni post autor: pabloo123
-
- 1 Odpowiedzi
- 1221 Odsłony
-
Ostatni post autor: Samniewiemkto
-
- 3 Odpowiedzi
- 1302 Odsłony
-
Ostatni post autor: pabloo123
-
- 10 Odpowiedzi
- 2360 Odsłony
-
Ostatni post autor: maniek21112