318d Dziwna pozycja wskaźnika temperatury

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
adamusiek
Moderator
Posty: 3767
Rejestracja: 6 sty 12, 14:01
BMW: E83
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#11

Post autor: adamusiek »

adamusiek pisze:weź pod uwagę, że wskazówka może nie być w pionie, a w teście będzie 90
Bazuu pisze:Czarny scenariusz zakłada, że ktoś cofnął Ci licznik i źle poskładał zegary. Podobno do korekty licznika w e46 trzeba rozbierać licznik.
Pytanie jaka jest temperatura robocza tego silnika?
o to chodziło
Bazuu pisze:Ppare mm przed pionem bez względu czy na zew jest minus 20, plus 20
wandii pisze:Możesz też spróbować zakryć chłodnicę kartonem i sprawdzić czy silnik złapie więcej niż te 75*
Ewentualnie Odpalić auto w ocieplanym garażu na postoju i sprawdzić czy się zagrzeje.
ktoś postów nie czyta :oops:
wandii
Bywalec forum
Posty: 917
Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
BMW: e60 e92
Rok produkcji: 2009
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanow

#12

Post autor: wandii »

adamusiek pisze:
Bazuu pisze:Ppare mm przed pionem bez względu czy na zew jest minus 20, plus 20
wandii pisze:Możesz też spróbować zakryć chłodnicę kartonem i sprawdzić czy silnik złapie więcej niż te 75*
Ewentualnie Odpalić auto w ocieplanym garażu na postoju i sprawdzić czy się zagrzeje.
ktoś postów nie czyta :oops:
Nie próbuj na przymus się odgryźć :lol: I tak nic nie przebije zdjęcia z testem zegarów.
Czy to -20 czy 20 powietrze dmucha w chłodnicę i wychładza silnik na dużym obiegu. Zasłonięcie jej to dobry patent na sprawdzenie termostatu
adamusiek pisze:
adamusiek pisze:weź pod uwagę, że wskazówka może nie być w pionie, a w teście będzie 90
wandii pisze:Czarny scenariusz zakłada, że ktoś cofnął Ci licznik i źle poskładał zegary. Podobno do korekty licznika w e46 trzeba rozbierać licznik.
Pytanie jaka jest temperatura robocza tego silnika?
o to chodziło
To czemu sam tego nie napisałeś?

Bazuu sprawdź te węże. Tak sobie myślę, że może masz włożony termostat który otwiera się przy 75*? To by tłumaczyło wszystkie objawy. Żadne inne rozwiązanie tu nie za bardzo pasuje.
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#13

Post autor: GUMMISS »

Na moje to termostat się otwiera w odpowiedni sposób, tylko zbyt wcześnie i dlatego taka temperaturę masz. Albo wymiana, albo sprawdzenie czy nie dostalo się cos pod bolec otwierający. Znajomy w tuategu mial w tym miejscu kamień i po usunięciu temp. wrocila do normy(500 zaoszczędzone :) )
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
adamusiek
Moderator
Posty: 3767
Rejestracja: 6 sty 12, 14:01
BMW: E83
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#14

Post autor: adamusiek »

Bazuu pisze:czy stalem pół godziny w korkach przy plus 20 stopniach na zew.
wandii pisze:Czy to -20 czy 20 powietrze dmucha w chłodnicę i wychładza silnik na dużym obiegu. Zasłonięcie jej to dobry patent na sprawdzenie termostatu
a ten dalej swoje :D no ale w sumie może masz i rację ;) pomimo temp. 20 stopni mógł być huragan, który wychładzał :ROFL:
OSA BMW

#15

Post autor: OSA BMW »

Wracając do tematu.
Czarny scenariusz zakłada, że ktoś cofnął Ci licznik i źle poskładał zegary. Podobno do korekty licznika w e46 trzeba rozbierać licznik.

Skad czerpiesz takie informacje?
Bazuu
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 8 cze 11, 9:13
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Zgierz

#16

Post autor: Bazuu »

Witam ponownie, zrobiło się ciepło wiec postanowiłem powalyczyc w kwestii zlej temperatury. Zakupiłem więc nowy termostat główny BEHR, termostatu EGR nie posiadam w swoim silniku, dziwne... Wszystko ładnie zalozone, odpowietrzone, jazda próbna 92st na tescie 7. Niestety wskazówka od temperatury dalej jest pare mm przed pionem. Zrobilem test zegarow który wykazal ze pracuje ona w calym swoim zakresie wiec raczej nic sie nie zawiesza. W czym moze byc dalej problem?
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#17

Post autor: GUMMISS »

A te parę mm to ile konkretnie? To ze pracuje w calym zakresie nie oznacza ze jest dobrze wysadzona. Może jest wlasnie o tyle przedstawiona i nie dochodzi tyle do końca skali.. tez mam przedstawiona o grubość wskazówki i ciężko wychwycić ze nie dochodzi w teście do końca skali..
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
hackunek
Bywalec forum
Posty: 674
Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K

#18

Post autor: hackunek »

temperatura prawidłowa, coś z wskazówką nie tak
Bazuu
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 8 cze 11, 9:13
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Zgierz

#19

Post autor: Bazuu »

Wskazówka około 2-3mm przed pionem. Czyli co, spróbowac odkrecic licznik wyjąć wskazowke i przesunąc o pare mm ? Da sie w ogole taki zabieg wykonać?
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#20

Post autor: GUMMISS »

Taki zabieg się wykonuje np do wymiany tarcz, lub malowania wskazówek. Prosta operacja, trzeba podważyć równo wskazówkę do gory, tylko przed zdjeciem wskazówki skrec ja do oporu w jedna stronę, bo wyjdą Ci cyrki. Wtedy wsadz ja spowrotem o te 2mm wyzej i ustaw na poczatku skali i do auta.
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”