318d cr 2003r Czy wyciąć kata środkowego?

Wszystko co dotyczy układu hamulcowego, zawieszenia, układu kierowniczego i napędowego, skrzyni biegów
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#11

Post autor: Dobrodziej_1983 »

sirek pisze:
Dobrodziej_1983 pisze:Tego kotleta też odgrzeję, bo ciągle kusi mnie wycinka katalizatora-ów. Ze względu na lepszy przepływ spalin. Więc jeśli jest ktoś chętny do podzielenia się doświadczeniami to zapraszam :wink:
Ja w sojej byłej 330 Cd miałem wydech 2,75 cale tylko na dwóch tłumikach przelotowych. Robiony był spcejalnie w MG motorsport. Zaczynał mruczć po ok 3000obr i był słyszalny na ulicy ale bez przesady także wycinaj na pewno polepszysz osiągi . 8)
Ale wyciąć jednego czy dwa? Najgorsze jest to ze podejrzewam tego pierwszego a gościu chce mi uciąć drugiego :shock: buczy i czuje ze układ jest przytkany, nie wiem co robić :O:
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#12

Post autor: Dobrodziej_1983 »

sirek pisze:Wytnij pierwszy i wstaw rurę , jak będzie buczeć nadal wytniesz drugi a pierwszy wspawasz z powrotem. 8)
Może to śmieszne, ale sama rura nie zaszkodzi turbinie? Mogę spokojnie zastępować katy rurami czy coś się wstawia w ich miejsce?
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#13

Post autor: piotrek1474 »

Wycinasz kata, wstawiasz rurkę i śmigasz. Turbinie nic nie będzie ten sam zabieg robiłem w swoim Golfie TDI. Katalizator jest po to by auto spełniało normy spalinowe wycięcie go i wstawienie rurki polepszy wydostawania się spalin na zewnątrz ale przy ewentualnej kontroli policji i pomiarze norm spalin może się okazać że auto nie mieści sie w normach i zabiorą dowód. Często też zamiast rurki montuje sie strumienice ale słyszałem ze w Dieslach jest niezalecana.
Obrazek
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#14

Post autor: Dobrodziej_1983 »

piotrek1474 pisze:Wycinasz kata, wstawiasz rurkę i śmigasz. Turbinie nic nie będzie ten sam zabieg robiłem w swoim Golfie TDI. Katalizator jest po to by auto spełniało normy spalinowe wycięcie go i wstawienie rurki polepszy wydostawania się spalin na zewnątrz ale przy ewentualnej kontroli policji i pomiarze norm spalin może się okazać że auto nie mieści sie w normach i zabiorą dowód. Często też zamiast rurki montuje sie strumienice ale słyszałem ze w Dieslach jest niezalecana.
Dzięki Piotrze, co do emisji spalin to rozmawiałem z diagnostą. Powiedział mi że (przynajmniej w BMW) jest tak, że nawet po wycięciu katalizatorów emisja spalin mieści się w normie. Tym więc się nie martwię, bo jak egr jest sprawny (a jest), to wsio będzie ok na przeglądach. Tyle co mnie trapi to właśnie oddziaływanie na turbinę, bo czytałem gdzieś że przepływ spalin zwalnia w pierwszym kacie i co za tym idzie zmniejsza się ciśnienie jakie na turbo działa. Nie wiem czy wycinając i wstawiając tylko przelot (rurę), zwiększone ciśnienie spalin nie uszkodzi mi turbiny. Czytałem że wymieniony układ wydechowy potrafi zajechać turbo, podobno były takie przypadki przez źle obliczone parametry przepływu spalin. Możliwe że to przypadki ekstremalne, jednak nie ruszę z tym puki ktoś doświadczony w temacie mnie nie przekona jakimś argumentem. Możliwe że i ja zostanę odebrany jako ciężki przypadek :pardon: , ale taki już jestem i będę wdzięczny za pomoc. :help:
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#15

Post autor: piotrek1474 »

Pierwsze słyszę aby wyrzucenie kata miało jakiś wpływ na turbo.
Obrazek
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#16

Post autor: Dobrodziej_1983 »

piotrek1474 pisze:Pierwsze słyszę aby wyrzucenie kata miało jakiś wpływ na turbo.
Może to były jakieś głupoty, co jak co i tak je wywalę i jak będzie coś nie tak to je wrzucę z powrotem i tyle. Ale w razie jakiś mądrości to temat otwarty :crazy:
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#17

Post autor: piotrek1474 »

Wytniesz kata to jeszcze na nim zarobisz. 200 zł to dobra cena.
Obrazek
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#18

Post autor: Dobrodziej_1983 »

piotrek1474 pisze:Wytniesz kata to jeszcze na nim zarobisz. 200 zł to dobra cena.
No w sumie to macie racje. Dzięki za pomoc w podjęciu decyzji chłopaki.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Podwozie”