Ale wyciąć jednego czy dwa? Najgorsze jest to ze podejrzewam tego pierwszego a gościu chce mi uciąć drugiego buczy i czuje ze układ jest przytkany, nie wiem co robićsirek pisze:Ja w sojej byłej 330 Cd miałem wydech 2,75 cale tylko na dwóch tłumikach przelotowych. Robiony był spcejalnie w MG motorsport. Zaczynał mruczć po ok 3000obr i był słyszalny na ulicy ale bez przesady także wycinaj na pewno polepszysz osiągi .Dobrodziej_1983 pisze:Tego kotleta też odgrzeję, bo ciągle kusi mnie wycinka katalizatora-ów. Ze względu na lepszy przepływ spalin. Więc jeśli jest ktoś chętny do podzielenia się doświadczeniami to zapraszam
318d cr 2003r Czy wyciąć kata środkowego?
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Może to śmieszne, ale sama rura nie zaszkodzi turbinie? Mogę spokojnie zastępować katy rurami czy coś się wstawia w ich miejsce?sirek pisze:Wytnij pierwszy i wstaw rurę , jak będzie buczeć nadal wytniesz drugi a pierwszy wspawasz z powrotem.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
- piotrek1474
- Bywalec forum
- Posty: 1731
- Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
- BMW: 318I N42 143KM
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: ---
- Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE
Wycinasz kata, wstawiasz rurkę i śmigasz. Turbinie nic nie będzie ten sam zabieg robiłem w swoim Golfie TDI. Katalizator jest po to by auto spełniało normy spalinowe wycięcie go i wstawienie rurki polepszy wydostawania się spalin na zewnątrz ale przy ewentualnej kontroli policji i pomiarze norm spalin może się okazać że auto nie mieści sie w normach i zabiorą dowód. Często też zamiast rurki montuje sie strumienice ale słyszałem ze w Dieslach jest niezalecana.
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Dzięki Piotrze, co do emisji spalin to rozmawiałem z diagnostą. Powiedział mi że (przynajmniej w BMW) jest tak, że nawet po wycięciu katalizatorów emisja spalin mieści się w normie. Tym więc się nie martwię, bo jak egr jest sprawny (a jest), to wsio będzie ok na przeglądach. Tyle co mnie trapi to właśnie oddziaływanie na turbinę, bo czytałem gdzieś że przepływ spalin zwalnia w pierwszym kacie i co za tym idzie zmniejsza się ciśnienie jakie na turbo działa. Nie wiem czy wycinając i wstawiając tylko przelot (rurę), zwiększone ciśnienie spalin nie uszkodzi mi turbiny. Czytałem że wymieniony układ wydechowy potrafi zajechać turbo, podobno były takie przypadki przez źle obliczone parametry przepływu spalin. Możliwe że to przypadki ekstremalne, jednak nie ruszę z tym puki ktoś doświadczony w temacie mnie nie przekona jakimś argumentem. Możliwe że i ja zostanę odebrany jako ciężki przypadek , ale taki już jestem i będę wdzięczny za pomoc.piotrek1474 pisze:Wycinasz kata, wstawiasz rurkę i śmigasz. Turbinie nic nie będzie ten sam zabieg robiłem w swoim Golfie TDI. Katalizator jest po to by auto spełniało normy spalinowe wycięcie go i wstawienie rurki polepszy wydostawania się spalin na zewnątrz ale przy ewentualnej kontroli policji i pomiarze norm spalin może się okazać że auto nie mieści sie w normach i zabiorą dowód. Często też zamiast rurki montuje sie strumienice ale słyszałem ze w Dieslach jest niezalecana.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
- piotrek1474
- Bywalec forum
- Posty: 1731
- Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
- BMW: 318I N42 143KM
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: ---
- Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE
Pierwsze słyszę aby wyrzucenie kata miało jakiś wpływ na turbo.
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Może to były jakieś głupoty, co jak co i tak je wywalę i jak będzie coś nie tak to je wrzucę z powrotem i tyle. Ale w razie jakiś mądrości to temat otwartypiotrek1474 pisze:Pierwsze słyszę aby wyrzucenie kata miało jakiś wpływ na turbo.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
- piotrek1474
- Bywalec forum
- Posty: 1731
- Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
- BMW: 318I N42 143KM
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: ---
- Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE
Wytniesz kata to jeszcze na nim zarobisz. 200 zł to dobra cena.
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
No w sumie to macie racje. Dzięki za pomoc w podjęciu decyzji chłopaki.piotrek1474 pisze:Wytniesz kata to jeszcze na nim zarobisz. 200 zł to dobra cena.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 87 Odpowiedzi
- 13855 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: radek210579
-
- 1 Odpowiedzi
- 1537 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dobrodziej_1983
-
- 5 Odpowiedzi
- 4324 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Aissy
-
- 8 Odpowiedzi
- 1650 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: RogerCompot
-
- 2 Odpowiedzi
- 1729 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MrKush9227
-
- 35 Odpowiedzi
- 10045 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 2 Odpowiedzi
- 1533 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maciekz94
-
- 3 Odpowiedzi
- 10381 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: michal1400
-
- 4 Odpowiedzi
- 1766 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Weeizer