[ 318d 2003 r. ] BRAK MOCY PRZY 3,5 TYS. OBROTÓW

Aissy
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 12 gru 16, 11:05
BMW: E46 318D
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Moje :)

#1

Post autor: Aissy »

Cześć.
Mam problem z moją e46 318d. Mianowicie gdy dochodzi do 3,5 tyś. obrotów czy to na 1-wszym biegu, drugim itd. odcina mi wgl. pedał gazu. Auto nie reaguje na dodawanie gazu. Silnik zaczyna dziwnie pracować jakby w podskokach, raz zdarzyła mi się chmura dymu w tylnym lusterku. Gdy obroty spadną do ok. 2 tyś. auto odzyskuje normalną pracę, a pedał gazu działa poprawnie. Dzieje się to zawsze. Strasznie mnie to męczy poza tym czuje się niezbyt bezpiecznie w swoim samochodzie (np. przy wyprzedaniu)... EGR mam odpięty (świeci się check engine). Przepływomierz działa poprawnie. Nie wiem co może być tego przyczyną... poradzicie coś?

PS.
Proszę darować sobie wpisy z info. "użyj klucza szukaj". Przeglądałem nie tylko te forum w zaczerpnięciu jakiejś wiedzy na w/w problem. Było wiele tematów z 320d gubiącymi moc przy pewnych obrotach, ale nigdzie nie znalazłem podobnego problemu jak u mnie.

Pod komputerem wyskakiwał błąd odnośnie EGR'a i coś na temat recyrkulacji spalin <--- związane z EGR.
Ostatnio zmieniony 25 wrz 17, 17:52 przez Aissy, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Skoro jest check to masz m47n euro4, dlaczego masz odpięty egr? Podepnij go, skasuj błędy i daj znać jak jeździ. Przydałby się film z przyspieszenia na 4 biegu z butem w podłodze od 1800rpm i widokiem na ciśnienie doładowania, cr i masę powietrza.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Aissy
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 12 gru 16, 11:05
BMW: E46 318D
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Moje :)

#3

Post autor: Aissy »

maniek21112 pisze:Skoro jest check to masz m47n euro4, dlaczego masz odpięty egr? Podepnij go, skasuj błędy i daj znać jak jeździ. Przydałby się film z przyspieszenia na 4 biegu z butem w podłodze od 1800rpm i widokiem na ciśnienie doładowania, cr i masę powietrza.
Nie mogę go podpiąć. Obrazek
Na zamieszczonym obrazku nie mam całego układu spalin EGR. EGR jest zaślepiony (patrz obrazek z nr.8 ). Takiego już kupiłem. Z tego co mi wiadomo to ludzie zaślepiają EGR ze wględu na lepszą wydajność silnika, dostaje lepszego kopa. Tylko nie wiem po co te zaślepianie, kombinowanie skoro wystarczy zatkać wężyk który idzie od EGR i po problemie. Po odcięciu EGR'a, zapala się CHECK ENGINE w modelach po którymś tam roczniku. Mój to 2003 i mieści się w tym zakresie. Chyba dobrze piszę jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić.
adamusiek
Moderator
Posty: 3767
Rejestracja: 6 sty 12, 14:01
BMW: E83
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#4

Post autor: adamusiek »

popraw tytuł
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Czyli nie masz chłodnicy spalin? Były takie wersje. Zrób jak było w oryginale i wtedy oceń efekt, podejrzewam, że będzie lepiej. Po tym trzeba sprawdzić parametry (które podałem wcześniej) podczas jazdy. Popraw tytuł i nie cytuj jak piszesz bezpośrednio pod postem.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Aissy
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 12 gru 16, 11:05
BMW: E46 318D
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Moje :)

#6

Post autor: Aissy »

Z tym, że nie wiem dokładnie jak to było w oryginale. Czy takie zastosowanie może wystarczyć?
Obrazek
http://allegro.pl/bmw-m47-320d-318d-e46-150-rurka-lacznik-spalin-egr-i5989400026.html
Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#7

Post autor: rafał18 »

Jedź do tunera i niech wykoduje EGR z kompa. Na hamowni zrobi ci diagnostyke pewnie za 50zl i powie jakie masz cisnienie doladowania, paliwa, sprawdzi przeplywke itp
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#8

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Aissy pisze:Z tym, że nie wiem dokładnie jak to było w oryginale. Czy takie zastosowanie może wystarczyć?
Obrazek
http://allegro.pl/bmw-m47-320d-318d-e46-150-rurka-lacznik-spalin-egr-i5989400026.html
U Ciebie fabrycznie niema chlodniczki spalin, były montowane dopiero przy oznaczeniu 320d. To zupełnie normalne. Nie każdy silnik dobrze reaguje na ,,zatkanie" EGR. Odblokuj go narazie bo robi Ci bałagan w sterowniku. Masz dwie opcje. Jedna to odblokować go mechanicznie i skasować błędy, wszystko wróci do normy. Lub wyłączyć EGR ze sterownika, wtedy nie będzie działał i nie będzie powodował żadnych problemów. Na Twoim miejscu bym wybrał opcje 2, przerabiałem w tym samym silniku w tym samym roczniku.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Aissy
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 12 gru 16, 11:05
BMW: E46 318D
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Moje :)

#9

Post autor: Aissy »

Z tego co słyszałem to nie da się wyłączyć EGR tylko go ograniczyć. Jeżeli się mylę to czy sam dam radę to zrobić?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#10

Post autor: maniek21112 »

Można zrobić jedno i drugie, ograniczenie przy pomocy ista lub dis a wyłączenie to zmiana w sofcie.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”