[ 318d 2003 r. ] BRAK MOCY PRZY 3,5 TYS. OBROTÓW
-
- Bywalec forum
- Posty: 30
- Rejestracja: 12 gru 16, 11:05
- BMW: E46 318D
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Moje :)
Cześć.
Mam problem z moją e46 318d. Mianowicie gdy dochodzi do 3,5 tyś. obrotów czy to na 1-wszym biegu, drugim itd. odcina mi wgl. pedał gazu. Auto nie reaguje na dodawanie gazu. Silnik zaczyna dziwnie pracować jakby w podskokach, raz zdarzyła mi się chmura dymu w tylnym lusterku. Gdy obroty spadną do ok. 2 tyś. auto odzyskuje normalną pracę, a pedał gazu działa poprawnie. Dzieje się to zawsze. Strasznie mnie to męczy poza tym czuje się niezbyt bezpiecznie w swoim samochodzie (np. przy wyprzedaniu)... EGR mam odpięty (świeci się check engine). Przepływomierz działa poprawnie. Nie wiem co może być tego przyczyną... poradzicie coś?
PS.
Proszę darować sobie wpisy z info. "użyj klucza szukaj". Przeglądałem nie tylko te forum w zaczerpnięciu jakiejś wiedzy na w/w problem. Było wiele tematów z 320d gubiącymi moc przy pewnych obrotach, ale nigdzie nie znalazłem podobnego problemu jak u mnie.
Pod komputerem wyskakiwał błąd odnośnie EGR'a i coś na temat recyrkulacji spalin <--- związane z EGR.
Mam problem z moją e46 318d. Mianowicie gdy dochodzi do 3,5 tyś. obrotów czy to na 1-wszym biegu, drugim itd. odcina mi wgl. pedał gazu. Auto nie reaguje na dodawanie gazu. Silnik zaczyna dziwnie pracować jakby w podskokach, raz zdarzyła mi się chmura dymu w tylnym lusterku. Gdy obroty spadną do ok. 2 tyś. auto odzyskuje normalną pracę, a pedał gazu działa poprawnie. Dzieje się to zawsze. Strasznie mnie to męczy poza tym czuje się niezbyt bezpiecznie w swoim samochodzie (np. przy wyprzedaniu)... EGR mam odpięty (świeci się check engine). Przepływomierz działa poprawnie. Nie wiem co może być tego przyczyną... poradzicie coś?
PS.
Proszę darować sobie wpisy z info. "użyj klucza szukaj". Przeglądałem nie tylko te forum w zaczerpnięciu jakiejś wiedzy na w/w problem. Było wiele tematów z 320d gubiącymi moc przy pewnych obrotach, ale nigdzie nie znalazłem podobnego problemu jak u mnie.
Pod komputerem wyskakiwał błąd odnośnie EGR'a i coś na temat recyrkulacji spalin <--- związane z EGR.
Ostatnio zmieniony 25 wrz 17, 17:52 przez Aissy, łącznie zmieniany 1 raz.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10342
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Skoro jest check to masz m47n euro4, dlaczego masz odpięty egr? Podepnij go, skasuj błędy i daj znać jak jeździ. Przydałby się film z przyspieszenia na 4 biegu z butem w podłodze od 1800rpm i widokiem na ciśnienie doładowania, cr i masę powietrza.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 30
- Rejestracja: 12 gru 16, 11:05
- BMW: E46 318D
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Moje :)
Nie mogę go podpiąć.maniek21112 pisze:Skoro jest check to masz m47n euro4, dlaczego masz odpięty egr? Podepnij go, skasuj błędy i daj znać jak jeździ. Przydałby się film z przyspieszenia na 4 biegu z butem w podłodze od 1800rpm i widokiem na ciśnienie doładowania, cr i masę powietrza.
Na zamieszczonym obrazku nie mam całego układu spalin EGR. EGR jest zaślepiony (patrz obrazek z nr.8 ). Takiego już kupiłem. Z tego co mi wiadomo to ludzie zaślepiają EGR ze wględu na lepszą wydajność silnika, dostaje lepszego kopa. Tylko nie wiem po co te zaślepianie, kombinowanie skoro wystarczy zatkać wężyk który idzie od EGR i po problemie. Po odcięciu EGR'a, zapala się CHECK ENGINE w modelach po którymś tam roczniku. Mój to 2003 i mieści się w tym zakresie. Chyba dobrze piszę jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10342
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Czyli nie masz chłodnicy spalin? Były takie wersje. Zrób jak było w oryginale i wtedy oceń efekt, podejrzewam, że będzie lepiej. Po tym trzeba sprawdzić parametry (które podałem wcześniej) podczas jazdy. Popraw tytuł i nie cytuj jak piszesz bezpośrednio pod postem.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 30
- Rejestracja: 12 gru 16, 11:05
- BMW: E46 318D
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Moje :)
Z tym, że nie wiem dokładnie jak to było w oryginale. Czy takie zastosowanie może wystarczyć?
http://allegro.pl/bmw-m47-320d-318d-e46-150-rurka-lacznik-spalin-egr-i5989400026.html
http://allegro.pl/bmw-m47-320d-318d-e46-150-rurka-lacznik-spalin-egr-i5989400026.html
- rafał18
- Partner forum
- Posty: 1731
- Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
- BMW: e46 touring 2.0d
- Rok produkcji: 99
- Państwo: Islandia
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: kef
Jedź do tunera i niech wykoduje EGR z kompa. Na hamowni zrobi ci diagnostyke pewnie za 50zl i powie jakie masz cisnienie doladowania, paliwa, sprawdzi przeplywke itp
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
U Ciebie fabrycznie niema chlodniczki spalin, były montowane dopiero przy oznaczeniu 320d. To zupełnie normalne. Nie każdy silnik dobrze reaguje na ,,zatkanie" EGR. Odblokuj go narazie bo robi Ci bałagan w sterowniku. Masz dwie opcje. Jedna to odblokować go mechanicznie i skasować błędy, wszystko wróci do normy. Lub wyłączyć EGR ze sterownika, wtedy nie będzie działał i nie będzie powodował żadnych problemów. Na Twoim miejscu bym wybrał opcje 2, przerabiałem w tym samym silniku w tym samym roczniku.Aissy pisze:Z tym, że nie wiem dokładnie jak to było w oryginale. Czy takie zastosowanie może wystarczyć?
http://allegro.pl/bmw-m47-320d-318d-e46-150-rurka-lacznik-spalin-egr-i5989400026.html
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10342
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Można zrobić jedno i drugie, ograniczenie przy pomocy ista lub dis a wyłączenie to zmiana w sofcie.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 1 Odpowiedzi
- 889 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Kacperro
-
- 0 Odpowiedzi
- 1210 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: arc
-
- 16 Odpowiedzi
- 12239 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: 4rutemisu
-
- 4 Odpowiedzi
- 2461 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Rudeboy
-
- 2 Odpowiedzi
- 1524 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 2 Odpowiedzi
- 2599 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Breyton
-
- 28 Odpowiedzi
- 13312 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: black500
-
- 0 Odpowiedzi
- 1219 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: lubeck10
-
- 1 Odpowiedzi
- 337 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: BAKszaK