[318d 2002r] Problem z hamulcem postojowym!
-
- Bywalec forum
- Posty: 151
- Rejestracja: 9 mar 11, 11:12
- BMW: e46 318d
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto:
Witam Panowie jakis czas temu wymieniłem komplet nowych tarcz klocków i szczek ... <ok 5 miesięcy > dis jednak zauważyłem przy zaganianiu recznego ze cos jest nie tak... wiec podciągnąłem na max włączyłem 1 i powoli ruszałem ... auto - a dokładnie tył auta przysiadał krzywo tylko z lewej strony z prawej tak jakby nie trzyłamo,,,;/ co to moze bys ? macie jakis pomysł..;>?
Ostatnio zmieniony 24 cze 12, 8:55 przez romanikxxl, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawa tytułu!
Powód: Poprawa tytułu!
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Opcji jest kilka:
*pękła linka
*spadła sprężynka/przerdzewiała
*wypadło zabezpieczenie okładzin
*wytarte okładziny
*źle wyregulowany hamulec postojowy (w bębnie lub przy "łapie")
*wżery w bębnie lub rant
*korozja bębna
Po prostu jeżeli nie rozbierzesz bębna to się nie dowiesz...
Regulować możesz bez rozbierania. Wystarczy koło odkręcić.
*pękła linka
*spadła sprężynka/przerdzewiała
*wypadło zabezpieczenie okładzin
*wytarte okładziny
*źle wyregulowany hamulec postojowy (w bębnie lub przy "łapie")
*wżery w bębnie lub rant
*korozja bębna
Po prostu jeżeli nie rozbierzesz bębna to się nie dowiesz...
Regulować możesz bez rozbierania. Wystarczy koło odkręcić.
- Maniek
- Bywalec forum
- Posty: 2406
- Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
- BMW: M57N
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto:
- VIN: PK14005
- Lokalizacja: celu do zlikwidowania
Regulować możesz też w kabinie. Zdejmij mieszek ręcznego i będziesz miał dwie linki. Adekwatnie, prawa linka -prawe koło. Lewa - lewe.
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.
How hard can it be ?
OCEŃ MOJE BMW
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.
How hard can it be ?
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
=MARC pisze:*źle wyregulowany hamulec postojowy (w bębnie lub przy "łapie")
O to samo mi chodziło tylko inaczej się wysłowiłemManiekTDS pisze:Regulować możesz też w kabinie. Zdejmij mieszek ręcznego i będziesz miał dwie linki. Adekwatnie, prawa linka -prawe koło. Lewa - lewe.
- Maniek
- Bywalec forum
- Posty: 2406
- Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
- BMW: M57N
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto:
- VIN: PK14005
- Lokalizacja: celu do zlikwidowania
MARC pisze:O to samo mi chodziło tylko inaczej się wysłowiłem
Wybacz, nieogarnąłem slangu
EDIT : Znaczy, że avarat robi należytą robotę
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.
How hard can it be ?
OCEŃ MOJE BMW
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.
How hard can it be ?
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Czasem sam go nie ogarniamManiekTDS pisze:MARC pisze:O to samo mi chodziło tylko inaczej się wysłowiłem
Wybacz, nieogarnąłem slangu
Ile razy widzę Twój awatar to kończę się ze śmiechu...
-
- Specjalista
- Posty: 313
- Rejestracja: 2 lut 11, 10:38
- BMW: E46 320D 2001 M47
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Przemyśl
Pozwolę sobie coś jeszcze wtrącić do tematu regulacji ręcznego. Wg. mądrej książki "sam naprawiam" Regulację ręcznego trzeba wykonać w następujących krokach:
- poluzować całkowicie linki przy dźwigni w kabinie
- przy każdym kole kręcić regulatorem do momentu, aż koło będzie zablokowane, a później odkręcić o pól obrotu regulatora(koło powinno kręcić się swobodnie)
- dopiero na końcu regulować w kabinie tak, aby po zaciągnięciu na 2 pierwsze ząbki nie było reakcji na kolach, dopiero 3 ząbek może już lekko łapać, a 4-6 blokada całkowita.
Jeśli auto przysiada Ci nierówno tzn jedna strona ręcznego trzyma, a druga nie, i to właśnie ta co nie hamuje dobrze przysiada bardziej. Najlepiej rozkręcić hamulec, wyczyścić rozpierak szczęk(będzie na pewno zapieczony) sprawdzić stan zabezpieczeń i sprężyn, nasmarować regulator i przeprowadzić regulację jak opisałem wyżej.
Sam przerabiałem niedawno problem nieodbijającego ręcznego, kolega-mechanik zdiagnozował linkę, a ja kupiłem komplet sprężynek(bo nie wiedziałem co tam spotkam) i przeczyściłem i poprawnie wyregulowałem ręczny. Linki okazały się w super stanie, a jedynie rozpieraki zostały zapieczone. Teraz ręczny łapie równo, odbija i nie ma już tego cofnięcia się auta o 10cm po zaciągnięciu ręcznego pod górką.
I tak na końcu rada, jak będziesz ściągał tarczo-bębny, to pamiętaj o skręceniu regulatora ręcznego, bo inaczej nie dostaniesz się do środka.
- poluzować całkowicie linki przy dźwigni w kabinie
- przy każdym kole kręcić regulatorem do momentu, aż koło będzie zablokowane, a później odkręcić o pól obrotu regulatora(koło powinno kręcić się swobodnie)
- dopiero na końcu regulować w kabinie tak, aby po zaciągnięciu na 2 pierwsze ząbki nie było reakcji na kolach, dopiero 3 ząbek może już lekko łapać, a 4-6 blokada całkowita.
Jeśli auto przysiada Ci nierówno tzn jedna strona ręcznego trzyma, a druga nie, i to właśnie ta co nie hamuje dobrze przysiada bardziej. Najlepiej rozkręcić hamulec, wyczyścić rozpierak szczęk(będzie na pewno zapieczony) sprawdzić stan zabezpieczeń i sprężyn, nasmarować regulator i przeprowadzić regulację jak opisałem wyżej.
Sam przerabiałem niedawno problem nieodbijającego ręcznego, kolega-mechanik zdiagnozował linkę, a ja kupiłem komplet sprężynek(bo nie wiedziałem co tam spotkam) i przeczyściłem i poprawnie wyregulowałem ręczny. Linki okazały się w super stanie, a jedynie rozpieraki zostały zapieczone. Teraz ręczny łapie równo, odbija i nie ma już tego cofnięcia się auta o 10cm po zaciągnięciu ręcznego pod górką.
I tak na końcu rada, jak będziesz ściągał tarczo-bębny, to pamiętaj o skręceniu regulatora ręcznego, bo inaczej nie dostaniesz się do środka.
-
- Bywalec forum
- Posty: 3626
- Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
- BMW: E91 325d
- Rok produkcji: 2008
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
- VIN: a546854
- Lokalizacja: Lubin
Dokładnie! Regulację ręcznego przeprowadza się zębatką przy kole a przy dźwigni reguluje się luz na linkach.
Romanikxxl
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 3 Odpowiedzi
- 2654 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: pawkurow
-
- 8 Odpowiedzi
- 3371 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariryb
-
- 6 Odpowiedzi
- 1236 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 14 Odpowiedzi
- 5636 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GraKo
-
- 5 Odpowiedzi
- 1879 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Samniewiemkto
-
- 1 Odpowiedzi
- 1118 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 18 Odpowiedzi
- 4159 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Przemas91M
-
- 6 Odpowiedzi
- 1711 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: juśka
-
- 8 Odpowiedzi
- 2158 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: 4rutemisu