[318d 2002r] Problem z hamulcem postojowym!

pabloo123
Bywalec forum
Posty: 151
Rejestracja: 9 mar 11, 11:12
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto:

#1

Post autor: pabloo123 »

Witam Panowie jakis czas temu wymieniłem komplet nowych tarcz klocków i szczek ... <ok 5 miesięcy > dis jednak zauważyłem przy zaganianiu recznego ze cos jest nie tak... wiec podciągnąłem na max włączyłem 1 i powoli ruszałem ... auto - a dokładnie tył auta przysiadał krzywo tylko z lewej strony z prawej tak jakby nie trzyłamo,,,;/ co to moze bys ? macie jakis pomysł..;>?
Ostatnio zmieniony 24 cze 12, 8:55 przez romanikxxl, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawa tytułu!
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#2

Post autor: MARC »

Opcji jest kilka:
*pękła linka
*spadła sprężynka/przerdzewiała
*wypadło zabezpieczenie okładzin
*wytarte okładziny
*źle wyregulowany hamulec postojowy (w bębnie lub przy "łapie")
*wżery w bębnie lub rant
*korozja bębna

Po prostu jeżeli nie rozbierzesz bębna to się nie dowiesz...
Regulować możesz bez rozbierania. Wystarczy koło odkręcić.
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#3

Post autor: Maniek »

Regulować możesz też w kabinie. Zdejmij mieszek ręcznego i będziesz miał dwie linki. Adekwatnie, prawa linka -prawe koło. Lewa - lewe.

:)
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#4

Post autor: MARC »

MARC pisze:*źle wyregulowany hamulec postojowy (w bębnie lub przy "łapie")
=
ManiekTDS pisze:Regulować możesz też w kabinie. Zdejmij mieszek ręcznego i będziesz miał dwie linki. Adekwatnie, prawa linka -prawe koło. Lewa - lewe.

:)
O to samo mi chodziło tylko inaczej się wysłowiłem :D
pabloo123
Bywalec forum
Posty: 151
Rejestracja: 9 mar 11, 11:12
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto:

#5

Post autor: pabloo123 »

ok wróce do domu to sprawdze :) dzieki
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#6

Post autor: Maniek »

MARC pisze:O to samo mi chodziło tylko inaczej się wysłowiłem :D

Wybacz, nieogarnąłem slangu :D :roll:


EDIT : Znaczy, że avarat robi należytą robotę :lol: :lol: :lol:
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#7

Post autor: MARC »

ManiekTDS pisze:
MARC pisze:O to samo mi chodziło tylko inaczej się wysłowiłem :D

Wybacz, nieogarnąłem slangu :D :roll:
Czasem sam go nie ogarniam :D

Ile razy widzę Twój awatar to kończę się ze śmiechu... :D :lol: :ROFL:
trandolf
Specjalista
Posty: 313
Rejestracja: 2 lut 11, 10:38
BMW: E46 320D 2001 M47
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Przemyśl

#8

Post autor: trandolf »

Pozwolę sobie coś jeszcze wtrącić do tematu regulacji ręcznego. Wg. mądrej książki "sam naprawiam" :D Regulację ręcznego trzeba wykonać w następujących krokach:
- poluzować całkowicie linki przy dźwigni w kabinie
- przy każdym kole kręcić regulatorem do momentu, aż koło będzie zablokowane, a później odkręcić o pól obrotu regulatora(koło powinno kręcić się swobodnie)
- dopiero na końcu regulować w kabinie tak, aby po zaciągnięciu na 2 pierwsze ząbki nie było reakcji na kolach, dopiero 3 ząbek może już lekko łapać, a 4-6 blokada całkowita.
Jeśli auto przysiada Ci nierówno tzn jedna strona ręcznego trzyma, a druga nie, i to właśnie ta co nie hamuje dobrze przysiada bardziej. Najlepiej rozkręcić hamulec, wyczyścić rozpierak szczęk(będzie na pewno zapieczony) sprawdzić stan zabezpieczeń i sprężyn, nasmarować regulator i przeprowadzić regulację jak opisałem wyżej.
Sam przerabiałem niedawno problem nieodbijającego ręcznego, kolega-mechanik zdiagnozował linkę, a ja kupiłem komplet sprężynek(bo nie wiedziałem co tam spotkam) i przeczyściłem i poprawnie wyregulowałem ręczny. Linki okazały się w super stanie, a jedynie rozpieraki zostały zapieczone. Teraz ręczny łapie równo, odbija i nie ma już tego cofnięcia się auta o 10cm po zaciągnięciu ręcznego pod górką.
I tak na końcu rada, jak będziesz ściągał tarczo-bębny, to pamiętaj o skręceniu regulatora ręcznego, bo inaczej nie dostaniesz się do środka.
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#9

Post autor: romanikxxl »

Dokładnie! Regulację ręcznego przeprowadza się zębatką przy kole a przy dźwigni reguluje się luz na linkach.
Romanikxxl
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ hamulcowy”