[ 318Ci N42B20A ] Nie odpala. Błędy wałka/DSC.

MarkS
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 27 cze 14, 11:52
BMW: E46 318Ci N42 2.0 143km
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Radymno

#1

Post autor: MarkS »

Witam. Mam tak jak w temacie E46 z silnikiem 2.0 143 km. Rano o 8 wróciłem z pracy i było wszystko ok. Teraz wsiadam żeby jechać w trasę i nie chce odpalić... Podłączyłem na szybko komputer żeby sprawdzić co jest i wyskoczyły mi te 3 błędy:

2 z sekcji ENGINE:
2782 CDKPH2 - Camshaft sensor outlet
277F CDKN - Crankshaft sensor
1 z DSC:
5E1A CAN DME/DDE Signal Error

Dodam, że po usunięciu i próby odpleniu na zapłonie włączą się kontrolka ABS, a po próbie odpalenia zapala się kontrolka DSC.
Ważna inormacja: tydzień temu w piątek myli mi silnik parą.
Poradzicie coś ? Zastanawiam się czy czasem czujnik położenia wału korbowego się nie zalał i pokazuje teraz to wszystko... HELP !
Ostatnio zmieniony 12 sty 16, 11:48 przez MarkS, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek
konrados94
Bywalec forum
Posty: 311
Rejestracja: 28 cze 14, 10:17
BMW: 325i EU3
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: RZE

#2

Post autor: konrados94 »

to że nie odpala, wskazuje na czujnik położenia wału korbowego, spróbuj najpierw to rozwiązać, jak odpalisz silnik to będziemy drążyć dalej. Błąd sygnału DME/DDE może wynikać z uszkodzonego czy tez przymoczonego czujnika położenia przepustnicy- u mnie była podobna sytuacja. Najlepiej jak byś miał drugi czujnik wału na podmiane, ewentualnie zostaje metoda z diodą.
Popraw nazwe tematu :)
NCS Expert, INPA, potrzebujesz pomocy z samochodem- pisz, chętnie pomogę :beer:
Obrazek
MarkS
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 27 cze 14, 11:52
BMW: E46 318Ci N42 2.0 143km
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Radymno

#3

Post autor: MarkS »

Postaram się załatwić drugi czujnik jak najszybciej. O co chodzi w sposobie z diodą ? A ten błąd CAN DME/DEE to jest błąd ABS. Ponoć chodzi o Cluster Sensor pod siedzeniem kierowcy, ale skąd to wszystko naraz ? Chyba sobie tylko polepszyłem tym myciem silnika...
Obrazek
MarkS
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 27 cze 14, 11:52
BMW: E46 318Ci N42 2.0 143km
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Radymno

#4

Post autor: MarkS »

Wiem już wszystko... Wpadłem dopiero na to teraz jak zacząłem się zastanawiać, Ci z******** fachowcy nie odłączyli akumulatora przed myciem silnika :shock: !!!!! Szkoda, że nie zauważyłem tego jak wsiadłem do auta, ale licznik i zegarek nie były wyzerowane! Najgorsze jest to, że zawsze podpisuje się oświadczenie, że nie będzie się miało roszczeń jeżeli po umyciu coś się uszkodzi...
Obrazek
konrados94
Bywalec forum
Posty: 311
Rejestracja: 28 cze 14, 10:17
BMW: 325i EU3
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: RZE

#5

Post autor: konrados94 »

poszukaj w necie jak sprawdzić czujnik Halla, znajdziesz pare filmików z dokładną instrukcją jak i co podłączyć żeby można było sprawdzić czujnik. Ładnie zawalili z tym aku...
NCS Expert, INPA, potrzebujesz pomocy z samochodem- pisz, chętnie pomogę :beer:
Obrazek
MarkS
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 27 cze 14, 11:52
BMW: E46 318Ci N42 2.0 143km
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Radymno

#6

Post autor: MarkS »

Może się komuś przyda. Przyczyną awarii był czujnik położenia wału korbowego. Po wymianie wszystko wróciło do normy błędy zniknęły :D

P.S. Udało mi się wymienić samemu bez kanału, bez windy, na podnośniku (chociaż zajęło mi to 2 dni przez 2 śrubki kolektora dolotowego), da się 8)

P.S.S. Link do tego jak to zrobić: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=121193&view=next
Obrazek
konrados94
Bywalec forum
Posty: 311
Rejestracja: 28 cze 14, 10:17
BMW: 325i EU3
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: RZE

#7

Post autor: konrados94 »

no to super że ogarnąłeś, temat do zamknięcia, jak masz jakieś foty to możesz zrobić DIY w odpowiednim dziale, dla jednych banał, a innym taki poradnik może sie przydać :D
NCS Expert, INPA, potrzebujesz pomocy z samochodem- pisz, chętnie pomogę :beer:
Obrazek
Teges_E46_323i
Bywalec forum
Posty: 21
Rejestracja: 22 gru 15, 19:07
BMW: E46 m52tub25 po swapie
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Koszalin
Lokalizacja: Koszalin

#8

Post autor: Teges_E46_323i »

Jakie miałeś objawy i który czujnik wymieniłes?? Mi też nagle auto przestało odpalac i trochę już stoi bo nie mam czasu nic zrobic. Może i u mnie pomoże wymiana czujnika tylko.
Moje 323i ...przechodzą mnie dreszcze i proszę o jeszcze :)
MarkS
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 27 cze 14, 11:52
BMW: E46 318Ci N42 2.0 143km
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Radymno

#9

Post autor: MarkS »

Tak jak napisałem, auto nie chciało odpalić, po nieudanej próbie odpalenia, zapalała się kontrolka DSC, po podłączeniu interfejsu pokazywało błędy takie jak wyżej napisałem, zmieniłem czujnik położenia wału korbowego i po problemie.
Obrazek
Teges_E46_323i
Bywalec forum
Posty: 21
Rejestracja: 22 gru 15, 19:07
BMW: E46 m52tub25 po swapie
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Koszalin
Lokalizacja: Koszalin

#10

Post autor: Teges_E46_323i »

U mnie chyba nic się nie zapala,ale jutro też wymienię czujnik i zobaczymy
Moje 323i ...przechodzą mnie dreszcze i proszę o jeszcze :)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”