[318ci M43tub19] - spadki napięcia

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#11

Post autor: GUMMISS »

Idz do sklepu agd i kup szczotki na sztuki. Wymien sam i bediesz mial dzialajacy alternator. Koszt ponizej 20zl.

Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#12

Post autor: scghost »

w inter-cars tez maja szczotki
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
isolato

#13

Post autor: isolato »

I chyba tak zrobię, że sam spróbuję przelutować szczotki.
Szukam teraz odpowiednich dla mnie, bo są różne typy. Znalazłem w necie taką specyfikację mojego regulatora:
Obrazek

Teraz pytanie czy tu jest coś nt. szczotek? Chyba tylko ich długość 14 mm, czyli wychodzi na to, że mam w ok. 2/3 zużyte.
Mam możliwość kupić część w intercarsie, ale które będą właściwe?

edit: w sumie podjadę do sklepu i mi pewnie panowie dobiorą odpowiednie :D dam znać po wymianie czy się coś zmieniło 8)
isolato

#14

Post autor: isolato »

Szczotki wymienione :D
Obrazek

jutro montaż alternatora i zobaczymy czy to coś w ogóle pomogło 8)
isolato

#15

Post autor: isolato »

I po krzyku :D wymiana samych szczotek pomogła co nieco. Pozostałe podzespoły alternatora zostały stare.
[youtube]dlh1A9rr7JU[/youtube]

Podczas pracy silnika napięcie ładowania ustabilizowało się na poziomie 14,2 V (było 13,6-13,7 V). Przy włączeniu radia + nadmuchu ładuje 14,1-14,2 V. Dopiero włączenie świateł powoduje nieznaczny spadek na 14 - 14,1 V i tak się utrzymuje, co zresztą widać na filmie - nawet wyświetlacz lekko blednie (33 sek filmu). Nie nagrałem momentu domykania szyby, ale to akurat pozostało bez zmian, czyli na moment spada na ok. 13 z hakiem (wcześniej było poniżej 13 V). Problem zatem leży gdzie indziej, o ile to rzeczywiście problem? Być może tak po prostu jest u każdego i już, a ja się czepiam. W każdym razie warto, bo koszt niewielki - 30 zł kosztowała mnie wymiana szczotek plus trochę gimnastyki przy wyjmowaniu alternatora i powrotnym montażu, a jednak jakaś poprawa na plus na pewno jest :good:
Awatar użytkownika
Mariusz_E46
Bywalec forum
Posty: 515
Rejestracja: 2 wrz 14, 8:27
BMW: E60 530D
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

#16

Post autor: Mariusz_E46 »

Sprawdź dokładnie masę od silnika, najlepiej odkręć wyczyść i przykręć ponownie. Powinno załatwić resztę tych skoków.
isolato

#17

Post autor: isolato »

Mariusz_E46 pisze:Sprawdź dokładnie masę od silnika, najlepiej odkręć wyczyść i przykręć ponownie. Powinno załatwić resztę tych skoków.
Masy były czyszczone wszystkie wiec to raczej nie to. Chyba ze którąś pominąłem. Ale dzięki za sugestię :beer:
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”