318Ci M43TU Problemy z odpalaniem Pomóżcie rozkładam ręce

piterpogodynka
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 29 wrz 19, 15:28
BMW: e46 318Ci M43TU
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok
VIN: JP58085

#1

Post autor: piterpogodynka »

Cześć, Na wstępie powiem, że mam pół roczną instalacje LPG. Ale jest sprawna, kalibrowana kilka razy bo myślałem, że to jej wina. Lecz raczej nie jej , bo problem występuje jak auto odpalam, a odpala się zawsze na benzynie i dopiero później przełącza się na gaz.

Już rozkładam ręce. Nie ma reguły na te nie odpalanie. Kręcę, kręcę i dopiero jak wcisnę gaz to odpali. Przeważnie jest tak na zimnym silniku, ale na ciepłym też się zdarza. Błędów na komputerze nie ma.

nowe świece ngk
nowe przewody
brak lewego powietrza w dolocie
nowa guma przepustnicy
czyszczona przepływka , przepustnica , krokowy

Odczyt przepływki na jałowych to około 8 kg/m
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Odłącz cewkę przy zbiorniku lpg, wypal resztę gazu i jeździj na pb, daj znać czy jest tak samo.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
piterpogodynka
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 29 wrz 19, 15:28
BMW: e46 318Ci M43TU
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok
VIN: JP58085

#3

Post autor: piterpogodynka »

maniek21112 pisze: 6 sty 20, 23:06 Odłącz cewkę przy zbiorniku lpg, wypal resztę gazu i jeździj na pb, daj znać czy jest tak samo.
A wartości przepływki mam dobre?, bo nie wiem. Możliwe że te nie odpalanie spowodowane jest nieprawidłowo działającym czujnikiem temperatury wody? Bo kiedyś miałem taki błąd ale usunąłem .
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

8-9 kg/h jest ok.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#5

Post autor: scghost »

a przez zalozeniem gazu bylo ok?
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
PiotrWłocławek
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 23 wrz 19, 20:28
BMW: 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Włocławek

#6

Post autor: PiotrWłocławek »

Łańcuch może za luźny?
piterpogodynka
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 29 wrz 19, 15:28
BMW: e46 318Ci M43TU
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok
VIN: JP58085

#7

Post autor: piterpogodynka »

scghost pisze: 7 sty 20, 12:19 a przez zalozeniem gazu bylo ok?
Tak. A dlaczeo myślicie, że to może być przez gaz? Macie na to jakieś logiczne wytłumaczenie? Przed założeniem było ok, ale nie było też tak, że od razu po założeniu problem się pojawił.
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#8

Post autor: Lashie »

piterpogodynka pisze: 6 sty 20, 23:14
maniek21112 pisze: 6 sty 20, 23:06 Odłącz cewkę przy zbiorniku lpg, wypal resztę gazu i jeździj na pb, daj znać czy jest tak samo.
A wartości przepływki mam dobre?, bo nie wiem. Możliwe że te nie odpalanie spowodowane jest nieprawidłowo działającym czujnikiem temperatury wody? Bo kiedyś miałem taki błąd ale usunąłem .
Jak najbardziej możliwe przy średnio działającym czujniki, u mnie co prawda silnik n42b20 wysypał się czujnik temperatury i auto odpalalo raz na kilka przekręceniu kluczyka. Wymieniałem świece, cewki, wszystko po kolei, dopiero ostatni w kolejce był czujnik, no dobra przed ostatni, przed remontem glowicy :oops:

Co do gazu, to nie raz spotkałem się z nieszczelnością na wtryskach gazu, albo złe dokręcone, albo podkładka nie taka, ale skoro mówisz ze wszystko szczelne to raczej nie ta droga.
piterpogodynka
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 29 wrz 19, 15:28
BMW: e46 318Ci M43TU
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok
VIN: JP58085

#9

Post autor: piterpogodynka »

Lashie pisze: 7 sty 20, 14:43
piterpogodynka pisze: 6 sty 20, 23:14
maniek21112 pisze: 6 sty 20, 23:06 Odłącz cewkę przy zbiorniku lpg, wypal resztę gazu i jeździj na pb, daj znać czy jest tak samo.
A wartości przepływki mam dobre?, bo nie wiem. Możliwe że te nie odpalanie spowodowane jest nieprawidłowo działającym czujnikiem temperatury wody? Bo kiedyś miałem taki błąd ale usunąłem .
Jak najbardziej możliwe przy średnio działającym czujniki, u mnie co prawda silnik n42b20 wysypał się czujnik temperatury i auto odpalalo raz na kilka przekręceniu kluczyka. Wymieniałem świece, cewki, wszystko po kolei, dopiero ostatni w kolejce był czujnik, no dobra przed ostatni, przed remontem glowicy :oops:

Co do gazu, to nie raz spotkałem się z nieszczelnością na wtryskach gazu, albo złe dokręcone, albo podkładka nie taka, ale skoro mówisz ze wszystko szczelne to raczej nie ta droga.
Dziś sprawdzę z kolegą, który zakładał mi gaz ciśnienie na wtryskach. A co do czujnika temperatury to myślisz, że to może być to? nawet gdy nie ma błędu na komputerze?
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#10

Post autor: Lashie »

Miałem uszkodzony ten czujnik i na zimnym ledwo co zapałał, na ciepłym troche lepiej było ale tez potrafił nie odpalić. Byłem u 3 lub 4 mechaników, nikt nic, w końcu „stażysta” jednego z warsztatu, po tym jak majster powiedział ze do roboty głowica na 100%, szepnął mi żebym to jeszcze sprawdzil zanim będziemy robic głowice, 20zl, pokaleczone ręce i wszystko wróciło do normy
A i błędów żadnych nie było, kiedyś faktycznie ten czujnik wyrzucił błąd ale skasowałem i już się nie pojawił, za to pojawił się problem porannego odpalania

Co do wtrysków, bardziej chodziło mi o nieszczelność pomiędzy kolektorem a wtryskiem (ale to lewe powietrze, obroty by falowały ale normalnie by odpalał), pół roczne wtryski będą śmigać idealnie
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”