318Ci 2003 N42- niebieskoszary dym z wydechu

E46_Dublin
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 28 sty 16, 0:10
BMW: 318 Ci Coupe
Rok produkcji: 2003
Państwo: Irlandia
Województwo: mazowieckie
Miasto: Dublin
VIN: JZ80284

#1

Post autor: E46_Dublin »

Witam,
Mam taki oto problem, na wolnych obrotach nie kopci jak dodam gazu kopci i czuć zapach niedopalonego paliwa, prawie jestem pewien, ze to nie olej. Gdzie moze leżeć przyczyna? Od czego zacząć szukanie problemu? Kolega sprawdził diagnostycznym narzędziem ( jakieś podstawowe za 40 zł ) i wykazało mu kod p1159, jak rozumiem jest to problem z Przeplywomierzem lub sonda lambda, czy sie mylę ?
Dodam ze silnik z tego co mi wiadomo to N42B20.
Pozdrawiam i dziękuje za pomoc.
Ostatnio zmieniony 28 sty 16, 11:53 przez E46_Dublin, łącznie zmieniany 2 razy.
waldek1978
Przyjaciel forum
Posty: 1499
Rejestracja: 28 lis 14, 9:56
BMW: E90
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń

#2

Post autor: waldek1978 »

Pierwszy post powinien znaleźć się w tym miejscu http://www.e46forum.pl/viewforum.php?f=27! :czytaj:
E46_Dublin
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 28 sty 16, 0:10
BMW: 318 Ci Coupe
Rok produkcji: 2003
Państwo: Irlandia
Województwo: mazowieckie
Miasto: Dublin
VIN: JZ80284

#3

Post autor: E46_Dublin »

Wiem, wiem. Nie chciałem sie tam rozpisywać, dlatego odrazu napisałem tutaj.
Sorki, nie miałem złych intencji :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#4

Post autor: Jarando »

Jesteś pewny że to nie olej i że Ci go nie ubywa?
Mam ten sam silnik w swoim wozidle i w momencie kiedy zrobiłem w nim uszczelniacze trzonków zaworowych, wymieniłem kompletny rozrząd wraz z napinaczem oraz uszczelki miski, pokrywy zaworów oraz czujników wałków rozrządu, to silnik przestał konsumować duże ilości oleju (około 1l/500km) i puszczać niebieski dymek z wydechu.
Wcześniej wymieniłem kompletną odme, bo miałem starą tak zawaloną, że przez vakumpompe pchało mi olej do serwa hamulcowego.
Przed tymi zabiegami, miałem straszne parametry sond w live data, a teraz jest wszystko jak z fabryki.
Zapraszam do mojej galerii, znajdziesz tam całkowitą historię z moim wozidłem.



Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
E46_Dublin
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 28 sty 16, 0:10
BMW: 318 Ci Coupe
Rok produkcji: 2003
Państwo: Irlandia
Województwo: mazowieckie
Miasto: Dublin
VIN: JZ80284

#5

Post autor: E46_Dublin »

Ciezko powiedzieć czy i ile mi go ubywa, ponieważ zrobiłem nim zaledwie 100 km, poziom niby taki sam jaki był przy kupnie, wiec ciezko stwierdzić przy takim dystansie. Dziwne, ze przy kupnie nic niby nie było widać, ale to pewno przez to ze było juz dość szaro na dworze :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
adamusiek
Moderator
Posty: 3767
Rejestracja: 6 sty 12, 14:01
BMW: E83
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#6

Post autor: adamusiek »

popraw tytuł na zgodny z regulaminem
waldek1978
Przyjaciel forum
Posty: 1499
Rejestracja: 28 lis 14, 9:56
BMW: E90
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń

#7

Post autor: waldek1978 »

Pomyśl o wymianie uszczelniaczy trzonków zaworów. Można to zrobić bez zdejmowania głowicy. To norma w tym silniku, sam to przerabiałem. Ponadto sprawdź odmę, pewnie też nadaje się do wymiany. Po tych zabiegach problem z ubywaniem oleju zniknął! 8) Przeczytaj mój temat to będziesz wiedział, co wymieniałem. :) Sprawdź poziom oleju, na bank ubywa Ci!
E46_Dublin
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 28 sty 16, 0:10
BMW: 318 Ci Coupe
Rok produkcji: 2003
Państwo: Irlandia
Województwo: mazowieckie
Miasto: Dublin
VIN: JZ80284

#8

Post autor: E46_Dublin »

No pomyśle, moze mi sie uda sprawdzić kompresje w sobotę, zeby wyeliminować pierścienie.


Sent from my iPhone using Tapatalk
E46_Dublin
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 28 sty 16, 0:10
BMW: 318 Ci Coupe
Rok produkcji: 2003
Państwo: Irlandia
Województwo: mazowieckie
Miasto: Dublin
VIN: JZ80284

#9

Post autor: E46_Dublin »

Update: byłem dzisiaj u mechanika i wyglada na to ze gdzies dostaje sie lewe powietrze, a takze zasugerowano mi wymianę separatora oleju, ponieważ to on moze byc przyczyna puszczania niebieskich bąków. Auto zostało podpięte pod kompa i wyglada ze cała reszta jest w normie, jedynie mieszanka jest troszeczkę za bogata, co tez moze byc spowodowane lewym powietrzem.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Sikormen94
Bywalec forum
Posty: 130
Rejestracja: 5 lut 15, 15:44
BMW: e46 316i lift
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Namyslow

#10

Post autor: Sikormen94 »

Często w tym silniku pęka rura między filtrem powietrza, a przepustnicą.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”