318Ci 118km problem z m43tu19

FilipWa18
Posty: 6
Rejestracja: 2 maja 20, 1:24
BMW: E46 325i Touring 192km
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Paniówki

318Ci 118km problem z m43tu19

Post autor: FilipWa18 »

Witam,
Z mojego silnika po odpaleniu dobiega dziwne klekotanie, które czasem ustaje, ale często się utrzymuje i znika dopiero po dodaniu obrotów. Dodatkowo pojawia się jakby wyciek ze zbiorniczka wyrównawczego; silnik się "poci"; gdy odkręcam korek wlewu oleju podczas pracy silnika zaczyna tryskać olejem, a po wyłączeniu pojawia się jakby dymek z wlewu i po wyjęciu bagnetu słychać jakby gotującą się wodę..
Nie wiem co mam już zrobić, gdyż na prawdę dużo rzeczy już w tym aucie naprawiłem.
Ostatnio zmieniony 2 maja 20, 16:56 przez FilipWa18, łącznie zmieniany 1 raz.
isolato

Post autor: isolato »

na początek wymień odmę
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10159
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

Post autor: maniek21112 »

Nagraj to klekotanie, ten silnik lubi panewki, tylko raczej byłoby słychać to cały czas.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
FilipWa18
Posty: 6
Rejestracja: 2 maja 20, 1:24
BMW: E46 325i Touring 192km
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Paniówki

Post autor: FilipWa18 »

Odmę wymieniałem około miesiąc temu
Tutaj link do filmu z klekotaniem:
isolato

Post autor: isolato »

popychacze?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10159
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

Post autor: maniek21112 »

Raczej góra, na jakim oleju jeździsz i kiedy zmieniany był?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
FilipWa18
Posty: 6
Rejestracja: 2 maja 20, 1:24
BMW: E46 325i Touring 192km
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Paniówki

Post autor: FilipWa18 »

Olej chciałem wymieniać za tydzień bo ma już 15 tyś. Auto kupiłem w zeszłym roku i jest przez poprzedniego właściciela zalany 10w40 półsyntetycznym z Lotosa.
fetor
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 29 kwie 20, 11:57
BMW: e46 318i m43b19
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
VIN: jj15619

Post autor: fetor »

m43b19 ma zawór disa, nie wiem jak m43TU, ale to jest ten sam silnik tylko "Technical Update" - nie mam pojęcia co ten apdejt zmienił. Wracając do zaworu disa - zawór regulacji ciśnienia.. coś tam nie wiadomo. W m43 znajduje się on po prawej stronie silnika, pod kolektorem ssącym zaraz obok odmy, bagnetu oleju i takiej grodzi oddzielającej pompe abs.https://www.bimmerwerkz.com/forum/attachments/3-series-e46-e90/19668d1113201310-disa-valve-disa_valve.jpg.
W tym zaworze jest membrana oraz klapka, membrana jest najczęsciej po prostu rozerwana przez co klapka non stop jest otwierana i zamykana - w niepełnym zakresie, przez co wyrabiają się tulejki-zawiasy klapki. Całość strasznie hałasuje, słychać ten klekot głownie z prawej strony - żeby sprawdzić ten zawór trzeba sciągnąć kolektor ssący i te "gródź" obok pompy abs. Polecam regenerację zaworu, bo jest on drogi natomiast membranę kupisz na allegro za 30zł. Co do zawiasów, tulejek to jest większy problem, można dotoczyć nowe albo bardzo niechlujnie zalać to jakimś silikonem, żeby nie terkotało a klapka się otwierała. Słyszałem też, że niektórzy ową klapkę demontują, ale to już w ogóle patomechanika. Sam zawór do końca nie wiem jak działa - z tego co zrozumiałem to otwiera się przy 3500obr i zwiększa czy tam zmniejsza dolot.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10159
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

Post autor: maniek21112 »

FilipWa18 pisze: 2 maja 20, 16:12 Olej chciałem wymieniać za tydzień bo ma już 15 tyś. Auto kupiłem w zeszłym roku i jest przez poprzedniego właściciela zalany 10w40 półsyntetycznym z Lotosa.
Żartujesz? :shock: jeździsz rok czasu/15 tys. km na lotosie 10w40 zalanym rzekomo przez poprzedniego właściciela? Litości..a jak nie zmieniał jednak? Większość osób zmienia 5w40 po 10 tysiącach km. Wiesz, że to nie jest odpowiedni olej dla tego silnika? Nawet gdyby był to dawno stracił swoje własności.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”