318Ci 118km problem z m43tu19
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 2 maja 20, 1:24
- BMW: E46 325i Touring 192km
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Paniówki
318Ci 118km problem z m43tu19
Witam,
Z mojego silnika po odpaleniu dobiega dziwne klekotanie, które czasem ustaje, ale często się utrzymuje i znika dopiero po dodaniu obrotów. Dodatkowo pojawia się jakby wyciek ze zbiorniczka wyrównawczego; silnik się "poci"; gdy odkręcam korek wlewu oleju podczas pracy silnika zaczyna tryskać olejem, a po wyłączeniu pojawia się jakby dymek z wlewu i po wyjęciu bagnetu słychać jakby gotującą się wodę..
Nie wiem co mam już zrobić, gdyż na prawdę dużo rzeczy już w tym aucie naprawiłem.
Z mojego silnika po odpaleniu dobiega dziwne klekotanie, które czasem ustaje, ale często się utrzymuje i znika dopiero po dodaniu obrotów. Dodatkowo pojawia się jakby wyciek ze zbiorniczka wyrównawczego; silnik się "poci"; gdy odkręcam korek wlewu oleju podczas pracy silnika zaczyna tryskać olejem, a po wyłączeniu pojawia się jakby dymek z wlewu i po wyjęciu bagnetu słychać jakby gotującą się wodę..
Nie wiem co mam już zrobić, gdyż na prawdę dużo rzeczy już w tym aucie naprawiłem.
Ostatnio zmieniony 2 maja 20, 16:56 przez FilipWa18, łącznie zmieniany 1 raz.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10159
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Nagraj to klekotanie, ten silnik lubi panewki, tylko raczej byłoby słychać to cały czas.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10159
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Raczej góra, na jakim oleju jeździsz i kiedy zmieniany był?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 2 maja 20, 1:24
- BMW: E46 325i Touring 192km
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Paniówki
Olej chciałem wymieniać za tydzień bo ma już 15 tyś. Auto kupiłem w zeszłym roku i jest przez poprzedniego właściciela zalany 10w40 półsyntetycznym z Lotosa.
-
- Bywalec forum
- Posty: 16
- Rejestracja: 29 kwie 20, 11:57
- BMW: e46 318i m43b19
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Poznań
- VIN: jj15619
m43b19 ma zawór disa, nie wiem jak m43TU, ale to jest ten sam silnik tylko "Technical Update" - nie mam pojęcia co ten apdejt zmienił. Wracając do zaworu disa - zawór regulacji ciśnienia.. coś tam nie wiadomo. W m43 znajduje się on po prawej stronie silnika, pod kolektorem ssącym zaraz obok odmy, bagnetu oleju i takiej grodzi oddzielającej pompe abs.https://www.bimmerwerkz.com/forum/attachments/3-series-e46-e90/19668d1113201310-disa-valve-disa_valve.jpg.
W tym zaworze jest membrana oraz klapka, membrana jest najczęsciej po prostu rozerwana przez co klapka non stop jest otwierana i zamykana - w niepełnym zakresie, przez co wyrabiają się tulejki-zawiasy klapki. Całość strasznie hałasuje, słychać ten klekot głownie z prawej strony - żeby sprawdzić ten zawór trzeba sciągnąć kolektor ssący i te "gródź" obok pompy abs. Polecam regenerację zaworu, bo jest on drogi natomiast membranę kupisz na allegro za 30zł. Co do zawiasów, tulejek to jest większy problem, można dotoczyć nowe albo bardzo niechlujnie zalać to jakimś silikonem, żeby nie terkotało a klapka się otwierała. Słyszałem też, że niektórzy ową klapkę demontują, ale to już w ogóle patomechanika. Sam zawór do końca nie wiem jak działa - z tego co zrozumiałem to otwiera się przy 3500obr i zwiększa czy tam zmniejsza dolot.
W tym zaworze jest membrana oraz klapka, membrana jest najczęsciej po prostu rozerwana przez co klapka non stop jest otwierana i zamykana - w niepełnym zakresie, przez co wyrabiają się tulejki-zawiasy klapki. Całość strasznie hałasuje, słychać ten klekot głownie z prawej strony - żeby sprawdzić ten zawór trzeba sciągnąć kolektor ssący i te "gródź" obok pompy abs. Polecam regenerację zaworu, bo jest on drogi natomiast membranę kupisz na allegro za 30zł. Co do zawiasów, tulejek to jest większy problem, można dotoczyć nowe albo bardzo niechlujnie zalać to jakimś silikonem, żeby nie terkotało a klapka się otwierała. Słyszałem też, że niektórzy ową klapkę demontują, ale to już w ogóle patomechanika. Sam zawór do końca nie wiem jak działa - z tego co zrozumiałem to otwiera się przy 3500obr i zwiększa czy tam zmniejsza dolot.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10159
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Żartujesz?

Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau