[318 CI 2002r.] N42B20 duże spalanie

Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#21

Post autor: Palec11 »

Dzięki za wytłumaczenie mi tego czyli patrząc na te wykresy mam gdzieś sporą nieszczelność przez którą dostaje się"lewe powietrze" (Może przez to ubywać olej ?)I odnośnie tego sprawdzania to ja średnio jeszcze wiem gdzie co jest w tym silniku (aż wstyd się przyznać ) i nie bardzo bym wiedział gdzie psikać tym :/ (Chciał bym się tego nauczyć ale nie ma kto mnie za "raczkę poprowadzić" z zawodu jestem kucharzem więc inna dziedzina (co nie zmienia faktu że jakoś rok temu odkryłem że bardzo interesują mnie tematy motoryzacji :))Ogólnie to jak zostawię auto aby mechanik mi zobaczył "co z tym ubywającym olejem" i powiem mu panie silnik łapie gdzieś lewe powietrze i pali więcej przez to że jest gdzieś nieszczelność w układzie dolotowym"To powinien wiedzieć co robić i uporać się z tym ? ( o ile zna się na robocie a ciężko o takich w lublinie ;/)

A tutaj screen z analog 4 (przypomniałem sobie że jak bawiłem się INPA to robiłem zdjęcia i tak się trafiło że analog 4 jest :D )
Obrazek



A teraz kompletnie z innej beczki rysiektr bardzo pięknie mi to wytłumaczyłeś i wnioskuję że masz wiedzę w używaniu INPA i stad moje pytanie czy istnieje jakaś instrukcja czy coś w tym stylu abym potrafił sam zinterpretować te wykresy z INPY (pewnie nie wydaje mi się że tu trzeba mimo wszystko mieć trochę specjalistycznej wiedzy)ale szczerze mówiąc chciał bym się tego nauczyć aby być w stanie samemu sobie zdiagnozować auto tylko jak się do tego zabrać ?
Spectron
Bywalec forum
Posty: 273
Rejestracja: 5 lip 15, 13:12
BMW: E46 318i N42B20
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Stalowa Wola

#22

Post autor: Spectron »

Jak nie masz wycieków, że masz plamy oleju po nocy to Ci go spala. Ja mialem sytuacje, że nie było oznak że pali ani że cieknie - odma była do zmiany. Palić olej może przez uszczelniacze, które mogą być twarde i wyrobione. Jak Ci nie przeszkadza to to możesz dalej dolewać i jeździć - koszt dolewek nie jest aż tak duży. Zrobić uszczelniacze bez ściagania głowicy to malo kto chce zrobić.
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#23

Post autor: rysiektr »

Nieszczelność w dolocie nie ma nic wspólnego z tym, ze samochód bierze olej. Raczej będzie to standardowa usterka, czyli uszczelniacze jak wspomniał kolega wyżej.
Co do instrukcji obsługi INPY to nie wiem czy cos takiego istnieje, ja sie nie spotkałem. Natomiast wiem mniej więcej jak interpretować wskazania z tego programu bo też mam taki silnik jak Twój i przechodziłem z nim przez różne usterki.
Jeśli mechanik jest ogarnięty to powinien dać sobie radę, chociaż z doświadczenia wiem, ze boja sie bmw i dlatego ja sam naprawiam swój samochód być może dlatego moj samochód ma ponad 300tys i nadal bdb jezdzi :-)
Zrób proszę jeszcze raz foto z analog 4 ale na pracującym silniku.
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#24

Post autor: Palec11 »

No własnie to jest problem bo mechanicy unikają BMW jak tylko mogą a jeden spec od BMW bierze takie kwoty ... Też chciał bym sobie robić pewne rzeczy sam ale nie mam narzędzi nawet za bardzo mimo że warunki są (garaż kanał aż miło) Odnośnie fotek z Analog 4 zrobię je jutro bo dziś nie mam czasu ;/może jakiś filmik zrobię.
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#25

Post autor: Palec11 »

Dobra auto do INPY dzisiaj podłączyłem porobiłem zdjęcia na wolnych obrotach i z dodawaniem gazu jest też filmik który zaraz wrzucimy na youtube :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek


A tutaj link do filmiku :)
https://youtu.be/oGZtTxYRa2A
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#26

Post autor: MARC »

Co to ma wnieść do tematu ?

Ani z filmiku ani z tych zdjęć nic nie wynika.
Pomijając fakt że na filmiku nic nie widać...

Operator nawalony??

A gdzie filmik z pracy sond ??
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#27

Post autor: Palec11 »

rysiektr pisze:Zrób proszę jeszcze raz foto z analog 4 ale na pracującym silniku.
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#28

Post autor: rysiektr »

MARC pisze:Co to ma wnieść do tematu ?

Ani z filmiku ani z tych zdjęć nic nie wynika.
No jak nic?
Ja widzę, że cewki ma ok i, że ma minimalnie rozjechany rozrząd, który może wynikać z 3 rzeczy:
- Uwalony Vanos wydechowy
- Rozciągnięty łańcuch
- Uwalony napinacz (stary typ) i od jego wymiany bym zaczął
Dodatkowo gdzieś jest "lewe" powietrze co widać w analog 3. Jak jest lewe powietrze to sondy też to widzą - co widać w analog 3 bo jest rozjechana adaptacja.

Trzeba naprawić te rzeczy i zobaczyć jak będzie pracował silnik, być może na skutek zaniedbań poprzednich użytkowników usterka jest bardziej złożona.
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#29

Post autor: Palec11 »

Nie dosc ze pije olej sporo wachy pali to jeszcze problemy z rozrzadem. Zaczynam powoli dostawac depresji a moj portfel zawalu ... No jeszcze niech teraz problemy z automatem sie zaczna to juz kaplica.Chyba moge sie nazwac tym nieszczesnikiem ktory dokonal zlego zakupu ...

rysiektr jak mozesz wytlumacz mi po czym stwierdzasz ze jest cos nie tak oczywiscie jak ci sie chce :)

a ja poki co w pobiedzialek uszczelniacze do zrobienia i narazie na tylecmi fundusze pozwalaja i modlic sie aby przestal pic olej ...
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#30

Post autor: rysiektr »

O adaptacji pisałem Ci ostatnio więc nie będę pisał jeszcze raz tego samego ale jeśli chodzi o rozrząd to zwróć proszę uwagę na (błędnie opisane jako) czujnik wału korbowego wlot1, mierzony parametr zawiera się poza przedziałem 'tolerancji" dla tego silnika i wynosi 122-123. Powiedzmy że przy dobrze ustawionym rozrządzie i właściwie działającym napinaczu łańcucha mieści się to w przedziale do 118-119. Widziałem screeny po wymianie rozrządu gdzie ten parametr miał wartość 110-115 dlatego śmiem twierdzić, że tak jest prawidłowo. U Ciebie jest to trochę poza zakresem, u mnie tez tak było na starym napinaczu, na nowym wynosi 118.
Cewki, czy też wypadanie zapłonów lub spalanie stukowe (rożnie to jest opisywane), które określa min. sprawność układu zapłonowego określają parametry "Korekcja cyl. od 1 do 4". Powiedzmy, ze na wolnych obr od -2 do 2 jest ok ja jak miałem trafioną cewkę to miałem ten parametr na poziomie 10, więc u Ciebie jest ok.

Nie ma co płakać, jeśli nie wymieniałeś napinacza, wymień go zrób lewe powietrze i powinien jeździć tak jak trzeba.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”