[318 CI 2002r.] N42B20 duże spalanie

Awatar użytkownika
Samniewiemkto
Bywalec forum
Posty: 713
Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#11

Post autor: Samniewiemkto »

Automaty pala więcej. Ale nie kosmicznie dużo. Mój automat w cyklu mieszanym pali około 11 l/100 km a mam 3 litry. Twój nie powinien palić więcej jak 9 w mieszanym. Krótkie trasy, korki to już inna sprawa. Jak wskazówka przy 1/4 baku nagle spada do zera to problemem może być pływak a nie pompa. Pompa raczej ma inne objawy, tj. w baku jeszcze jest paliwo, komputer pokazuje jakis zasieg, na ileś tam km a auto staje jakby był pusty bak. Trzeba podłączyć do kompa i sprawdzić pracę pompy paliwa.
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#12

Post autor: Palec11 »

Dobra mam INPE i interfejs teraz odnosnie silnika mogl by mnie ktos pokierowac co dokladnie sprawdzic i gdzie wejsc.I jak sprawdzic ta prace pompy paliwa ? (I dajcie wskazowki zebym nic nie spierdzielil :) )


Tutaj się jakoś 1,5 tygodnia temu bawiłem INPA i porobiłem takie zdjęcia może to coś da i wam podpowie

Odnośnie pływaków:
Obrazek


Tutaj sondy :

Obrazek


I co myślicie ?? Może coś innego mam sprawdzić ?
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#13

Post autor: MARC »

Nie da się sprawdzić sond na podstawie jednego zdjęcia. Trzeba nagrać film.
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#14

Post autor: Palec11 »

aha czyli podłączyć INPE odpalić auto wejść w te wartości analogowe sondy lambda i obserwować tak ? (nagrać wam filmik i wtedy coś mi powiecie ? :D)I to jak po prostu auto na wolnych obrotach zostawić ? czy dodawać gazu ?
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#15

Post autor: MARC »

Możesz na wolnych a możesz też chwilę po tym dodać gazu...
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#16

Post autor: Palec11 »

No i tak zrobię panowie ale to już nie dziś niestety nie mam czasu już ... Wielkie dzięki za wsparcie wasza pomoc jest nieoceniona ;)
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#17

Post autor: rysiektr »

Sondy są ok. Za to masz gdzieś lewe powietrze bo korekta addatywna jest za duża. Masz LPG? Bo często na LPG to sie rozjeżdża
Przewody odmy, oring bagnetu i inne oringi do sprawdzenia. Korekta nie jest mocno rozjechana wiec nieszczelność jest mała. Jak cieknie olej to znaczy ze oring do wywalenia. Nie faluja Ci wolne obroty na zimnym? Bo przy lewym powietrzu będą falowaly.

Wrzuć screena z analog 4 z pracy na wolnych obr.
Ostatnio zmieniony 1 lis 16, 22:38 przez rysiektr, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#18

Post autor: Palec11 »

Nie LPG nie mam ogolnie silnik pije sporo oleju i wskaznik paliwa warjuje. (pompka z plywakiem i uszczelniacze prawdopodobnie) Powiesz cos wiecej o tym lewym powietrzu ktory wskaznik to pokazuje ? i ewentualnie co moze byc przyczyna ?
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#19

Post autor: Palec11 »

Wlasnie obroty czasem sobie zafaluja na zimnym silniku jak daje na pozycje D (automat) i silnik sie niby gdzies poci lekko ogolnie zrobilem jakos 1500km i olej mialem prawie na min


EDIT:odnosnie screena z analog 4 dzis juz nie dam rady zrobic bo kabel i laptop jest w domu jutro caly dzien w pracy wiec w czwartek dopiero uda mi sie to wstawic wiec bardzo bym prosil abys ten watek obserwowal ewentualnie napisze na pw bd bardzo wdzieczny za pomoc z tym.
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#20

Post autor: rysiektr »

W analog 3 masz coś takiego jak korekta addatywna (sonda lambda add. Bank 1 i Bank 2). Powinna być możliwie blisko 0. Powiedzmy, ze mniej niz 0,8 jest akceptowalne. Jak jest ogromna "dziura" albo źle wystrojone lpg to ten parametr osiaga nawet wartość 5. U Ciebie jest gdzieś nieszczelność w układzie dolotowym np: Odma, oring bagnetu, uszczelki kolektora ssącego itp.
Tak w skrocie dziala to tak, ze przepływomierz mierzy ilość zasysanego przez silnik powietrza. W programie ma zapisane ile powietrza ma miec przy jakich obrotach temp obciazeniu itd. I do tego tak steruje dawka wtrysku benzyny aby w miare efektywnie przeprowadzić proces spalania mieszanki paliwowo powietrznej. Sondy lambda maja za zadanie wykryć jak przebiega proces spalania i informować sterownik silnika czy jest ok czy nie. Jeśli masz gdzieś lewe powietrze, czyli takie które dostaje sie do silnika i nie jest zmierzone przez przepływomierz to zaburzony zostaje stosunek stechiometryczny mieszanki paliwowo powietrznej. Sondy widza ze jest za dużo tlenu w spalinach i dają info do sterownika aby wtryskiwał więcej paliwa po to aby proces spalania przebiegł prawidlowo. Sterownik "uczy sie" na bierzaco monitorujac przebieg pracy silnika w razie jakichs minimalnych odchylen od normy nanosi sobie poprawki, czyli adaptuje sie do danych warunkow pracy. Jesli jakies wskazanie z jakiegoś czujnika znajduje sie poza zapisanymi w programie wartosciami to sterownik wywala blad.
To tak w lakonicznym skrocie jak dziala sterownik silnika i dlaczego Ci więcej pali ale nie sypie jeszcze błędami :-)
W twoim wypadku nieszczelnosc najprosciej sprawdzić to zmywaczem do hamulcy, koszt ok 10zl. Ściągasz oslony silnika i psikasz po kolektorze i innych podejrzanych elementach na pracującym silniku, jeśli samochód zacznie "sam dodawać gazu" lub nierówno pracować to tam gdzie psikasz jest nieszczelność.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”