318 CI 143km N46B20B wiecej mocy

Wszystko związane z podkręcaniem mechaniki E46
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 1761
Rejestracja: 03/10/14, 23:28
BMW: E36 M3 Sedan / E46 Touring Supercharged
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
Gadu-Gadu: 6650001
VIN: EX93017
Kontakt:

Re: 318 CI 143km N46B20B wiecej mocy

Post autor: Broder » 18/09/16, 12:43

:wink:
Mejdzer1988 pisze:A ja powiem Ci tak również mam ten sam motor co ty i sądzę że to bardzo udana jednostka napędową autko jest niewątpliwie najekonomiczniejszym rozwiązaniem
Najekonomiczniejsza?? Pod jakim względem?
Ciekna z kazdej uszczelki, spalanie w miescie jak m54, jedynie na trasie litr mniej. Rozrzad sie rozpada, walki sie wycieraja, czujniki sie sypia, vanosy tez, uszczelniacze zaworowe w kazdym jednym po przebiegu +/-130tkm do roboty. Gdzie tu ekonomia?
Nie zastanawialo nikogo dlaczego wiekszosc valvotronow na olx ma przebieg wlasnie ok 130tkm? To jest ta granica kiedy zbliza sie spory wydatek, jesli przebieg jest wiekszy to jest szansa ze juz część rzeczy naprawil poprzedni wlasciciel (i dalej nie wytrzymal psychicznie i finansowo, dlatego sprzedaje :lol: )

Jesli chodzi o tuningi to mialem u siebie wyciete katy przez poprzednika i duzy stozek bawelnian, auto jechalo bardzo zwawo, caly czas bylem przekonany ze mam b20 i 143km bo bardzo dobrze sie zbieralo, dopiero przy swapie wyszlo ze mialem b18 wsadzone :lol:
Obrazek


Mejdzer1988
Bywalec forum
Posty: 28
Rejestracja: 12/08/16, 12:33
BMW: 318
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Bytom
Kontakt:

Re: 318 CI 143km N46B20B wiecej mocy

Post autor: Mejdzer1988 » 19/09/16, 6:45

Hmmm jak natrafiasz na graty to się sypia ja sprowadzilem z niemiec takie auto z takim silnikiem mam 210 tys przejechanych i nic odpukac się nie dzieje olej nie kapie silnik równo pracuje wymieniłem filtry oleje i puki co tylko jeżdżę

Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 1761
Rejestracja: 03/10/14, 23:28
BMW: E36 M3 Sedan / E46 Touring Supercharged
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
Gadu-Gadu: 6650001
VIN: EX93017
Kontakt:

Re: 318 CI 143km N46B20B wiecej mocy

Post autor: Broder » 19/09/16, 10:34

Natrafiam? Robie w warsztacie wiec widze co przyjezdza, ja nie trafiam bo nigdy w zyciu valvotrona nie kupie, chyba ze tak jak swojego touringa. Swoje e46 znalazlem z uszkodzonym silnikiem i zanim kupilem od razu wiedzialem ze bedzie swap, ale udalo sie go podratowac na jakis czas tanim kosztem, wiec jezdzilem valvo dopóki nie zaczal sadzic bąków z oleju.
Masz 210 tysięcy, a czytales co pisalem o przebiegu wyzej? Prawdopodobnie masz juz po wiekszosci napraw po niemcu, wiec mozesz do niego wrocic i podziekowac :D Co tez nie znaczy ze nie bedzie sie juz nigdy psulo ;)

Przyklad z przed 3 dni - przyjechalo e87 n46b20 na serwis olejowy, swiece itd, koszt 900pln. Doszla wymiana uszczelki miski olejowej, podczas wymiany w misce znalezlismy kawalki rozrzadu :)
No i z 900 zrobilo sie w sumie 3 tysie, a z silnika dalej cieknie z innych miejsc bo trzeba bylo ciac koszta (na zyczenie klienta).

Zreszta jedna opinia pozytywna naprzeciw setkom negatywnym w sieci mowi sama za siebie ;)
Obrazek

set
Bywalec forum
Posty: 32
Rejestracja: 23/03/14, 20:44
BMW: e46 2,0d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Opatkowice
Kontakt:

Re: 318 CI 143km N46B20B wiecej mocy

Post autor: set » 22/09/16, 7:30

Potwierdzam słowa przedmówcy, syfioza do potęgi. Kolega ostatnio przytargał z niemiec ładne e46 coupe z wyjętą skrzynią bo niby padła (automat) , włożyliśmy drugą skrzynie i dalej ten sam błąd. Jak się okazało nie działał valvetronic jak go uruchomiłem to się zaczęło, silnik telepie nie chce wchodzić na obroty, klepie itd.Jedyny plus to to że skrzynia zaczęła normalnie pracować.Po demontażu dekla okazało się że są wżery w wałkach luz na łańcuchu itd, ogólnie góra do wymiany.Koszt nowych elementów zapewne przewyższy koszt swapa na 3,0 wiec odpada, używane nie wiadomo jaki będzie finał czy będzie lepiej niż jest.Przebieg auta to 103 000 km. Doda że często ludzie przy kiepskiej pracy valvetronica wypinają czujnik wtedy silnik jest słabszy ale za to ładnie pracuje i można sprzedać.
Ogólnie to kibel na haczyk.

kiceq
Bywalec forum
Posty: 135
Rejestracja: 09/05/15, 18:01
BMW: e46 coupe
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Kobylka
Kontakt:

Re: 318 CI 143km N46B20B wiecej mocy

Post autor: kiceq » 22/09/16, 15:17

A co powiecie o v8 na dwoch ecu plus dwa razy valvetronik. Razem cztery sterowniki od silnika. Tam musi byc dopiero rzeznia [emoji14]

Wysłane z mojego SM-J100H przy użyciu Tapatalka


dawid777-93
Bywalec forum
Posty: 60
Rejestracja: 13/04/19, 14:55
BMW: 318i tourung
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Re: 318 CI 143km N46B20B wiecej mocy

Post autor: dawid777-93 » 22/08/20, 13:37

Witam, trochę odkopię temat, w swojej e46 mam silnik 2.0 n42, ostatnio pojawiła mi się dosyć duża nieszczelność za katem, tym środkowym (przed tłumikiem środkowym) całość, tzn rura z tym katem widzę, że kosztuje około 900 zł i tu mam pytanie, czy jest możliwość w jego miejsce wstawić np tłumik albo coś przypominającego katalizator, jednocześnie tak przeprogramować kompa żeby usunąć trochę sond z tego auta, bo jeśli dobrze przeliczyłem jest ich 5... Generalnie chciałbym zostawić tylko 2 sondy przed tymi małymi katalizatorami za kolektorem wydechowym. Jeśli ktoś robił taką operację, będę wdzięczny za więcej info, oczywiście zleciłbym to fachowcom od projektowania i wykonywania wydechów.

overbreaker
Bywalec forum
Posty: 41
Rejestracja: 05/10/19, 23:36
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Jasło
Kontakt:

Re: 318 CI 143km N46B20B wiecej mocy

Post autor: overbreaker » 23/08/20, 21:55

Kupie zaslepke zderzka tył M-Pakiet do E46 sedan z 2004 roku.Najlepiej czarną.

Lashie
Bywalec forum
Posty: 407
Rejestracja: 05/12/17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: 318 CI 143km N46B20B wiecej mocy

Post autor: Lashie » 24/08/20, 8:00

Żeby silnik się rozjebal na sam widok turbo rozumiem :lol:

roque
Bywalec forum
Posty: 197
Rejestracja: 26/07/19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815
Kontakt:

Re: 318 CI 143km N46B20B wiecej mocy

Post autor: roque » 06/09/20, 10:50

Ja bym tego nie robił, jak chcesz więcej mocy to kup auto od razu z 3.0 silnikiem. N42 lub N46 rozleci się na sam widok czegokolwiek ;-)


ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Tuning mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości