316ti. Raz lepiej a raz gorzej z przyspieszeniem. Błedy INPA

sebadresss
Posty: 5
Rejestracja: 16 maja 15, 11:00
BMW: e46 316ti 105 kM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin

#1

Post autor: sebadresss »

Witam;) Kupiłem całkiem niedawno e46 316ti i nie daje mi spokoju jedna rzecz. Bywają dni że autko przyspiesza jak szalone i co najważniejsze płynnie a są dni i to raczej często że autko ma lekkie przydławki (zwłaszcza przy szybkim ruszaniu ) a amplituda przyspieszania nierównomierna - gdzieś się przydławi, nie zbiera się, nie ma przyjemności z jazdy :guma: Jest to bardzo odczuwalne.
Druga kwestia, mam nadzieje że z tym związana jest taka: rano przy odpalaniu ścieka jakby olej i przez 3 sekundy jest klekot. Nie ma tego jak pare razy na zimnym pokręce rozrusznikiem na przesmarowanie. Po zgaszeniu zdarzyło się że zamigała kontrolka oleju czerwona. Ubywa troszke oleju. Jutro wymienię dla spokoju olej i filter. Autko drga na wolnych obrotach.
Po odłączeniu przepływki przyspiesza tak samo tyle że troszke pachnie gazoliną i na jałowym przygasa.

Podpiąłem inpe przed odłączeniem przepływomierza i pokazało jakieś świeże błędy:
2721 CDKLASH Lambda-Sondenalterung h. Kat
271C CDKLASH Lambda Sonde Hinter Kat
2781 CDKPH Nockenwellengeber Einlass

Wrzucam filmiki z live data. Pomiary robiłem pierwszy raz w życiu także jak coś potrzeba jeszcze to proszę o sugestie. Na jałowym. Zaczynałem bez gazu, potem gazowałem do 2500rpm i 3500rpm. Rozgrzany silnik
ANALOG 1
https://youtu.be/j1Jn8ps2Sx4
ANALOG 2
https://youtu.be/owICJuEKfnE
ANALOG 3
https://youtu.be/HtI2olC7gWc
ANALOG 4
https://youtu.be/LIP7HiCgQb4
BŁĘDY
https://youtu.be/eaapGg7cy48
DIGITAL 1
https://youtu.be/VcyjXBu-dZk

Byłbym bardzo wdzięczny za poradę gdyż planuję autkiem pojechać do ślubu i chcę mieć pewność że nic nie zawiedzie :jestok:
Pozdrawiam
T0mekk1
Bywalec forum
Posty: 157
Rejestracja: 10 mar 15, 16:57
BMW: E46 318i M43
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznan
VIN: JJ15967
Lokalizacja: Poznań

#2

Post autor: T0mekk1 »

Co do klekotu z rana, jaki olej był lany bo to dużo od tego zależy? Dużo osób leje do tego silnika niewłaściwy olej.
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#3

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Błąd sondy lambda za katalizatorem. Jaki masz przebieg? Bo wygląda na przytkany katalizator lub koniec sondy.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Awatar użytkownika
gczarkowski1
Bywalec forum
Posty: 261
Rejestracja: 29 sie 10, 11:34
BMW: e46-1,9m43-LPG SEDAN e46-1,9m43-LPG KOMBI
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Teresin

#4

Post autor: gczarkowski1 »

Olej może ściekać przez nie sprawny zawór w podstawie filtra
Sondę za katem możesz odsunąć ,zdaje egzamin http://allegro.pl/emulator-drugiej-sondy-lambda-katowy-m18x1-5-d4-i5334617144.html :)
sebadresss
Posty: 5
Rejestracja: 16 maja 15, 11:00
BMW: e46 316ti 105 kM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin

#5

Post autor: sebadresss »

Wymieniłem dziś olej na Valvoline Syn Power 5w-40 klasa LL-01. Jak ręką odjął. Brak przedmuchów spod korka oleju, silnik mniej wibruje, lepiej przyspiesza i wskazówka ekonomizera przestała szaleć;) Mam nadzieje że olej przestanie tak ubywać przez uszczelki. Filtr był tak zapieprzony że musiało być ostro z ciśnieniem oleju a olej koloru czarno rudego! Po kilku godzinach stania silnik po odpaleniu nie zawarczał na mnie;) Zobaczymy jednak rano!

Przebieg mam 180 000 km. Wyciąłbym katalizator tylko pytanie czy nie będzie waliło wachą i nie będzie tego dźwięku jakbym miał założoną puszkę po kasztelanie zamiast tłumika? Brat ma w golfie wycięty i nie brzmi to za ciekawie...kilo żyletek w wydechu :o Ale jak będzie trzeba to wytnę. Byłoby sensowne odkręcić np kolektor i sprawdzić różnicę w pracy silnika?

Pokasuję jutro błędy i dam znać. Może chociaż błąd czujnika zniknie a w zasadzie jestem przekonany że tak się stanie;)
sebadresss
Posty: 5
Rejestracja: 16 maja 15, 11:00
BMW: e46 316ti 105 kM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin

#6

Post autor: sebadresss »

Silnik odpalił dziś rano bez zająknięcia. Co jakiś czas jeszcze są dziwne przydławki i ciężko go troszkę wkręcić na obroty od samego dołu.

Zadam troszkę banalne pytanie ale tylko dlatego że nie mogę się nigdzie doczytać i troszkę tego nie rozumiem: Skoro nr 3 to katalizator to czym są puszki numer 1 i 2 na foto?

Obrazek
Link odświeżony
Ostatnio zmieniony 23 maja 15, 10:39 przez sebadresss, łącznie zmieniany 2 razy.
T0mekk1
Bywalec forum
Posty: 157
Rejestracja: 10 mar 15, 16:57
BMW: E46 318i M43
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznan
VIN: JJ15967
Lokalizacja: Poznań

#7

Post autor: T0mekk1 »

Link nie działa.
sebadresss
Posty: 5
Rejestracja: 16 maja 15, 11:00
BMW: e46 316ti 105 kM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin

#8

Post autor: sebadresss »

Sprawdzałem dziś błedy i został tylko błąd 2721 CDKLASH Lambda-Sondenalterung h. Kat
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”