316Ti N42B18 – silnik nierówno pracuje

mikon
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 28 mar 15, 23:42
BMW: 316ti N42B18
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto:

#1

Post autor: mikon »

Witam.

Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu w BMW 316Ti Compact (automatyczna skrzynia biegów) z przebiegiem 223 000 km.
Kupiłem niedawno auto z drobnym problemem. Na niskich obrotach auto pracuje na 2, 3 cylindrach i nie ma mocy.
Kiedy zatrzymuje się np. przed skrzyżowaniem, to potrafi zgasnąć. Przy wyższych obrotach jest w miarę dobrze.

Z początku myślałem, że jest to wina świec lub cewek. Niestety, po wymianie tych elementów, problem nie ustał.
Przed wymianą świec i podmianą cewek INPA pokazywała następujące błędy:

Kod: Zaznacz cały

2754 CDKDZKU1 - Monitoring ign. coil 3
274E CDKMD - Misfire detection, Checksum failure
2743 CDKMD01 - Misfire detection cyl.3
2742 CDKMD00 - Misfire detection cyl.1
2744 CDKMD02 - Misfire detection cyl.4
Po wymianie:

Kod: Zaznacz cały

274E CDKMD - Aussetzererkennung, Summenfehler
2743 CDKMD01 - Aussetzererkennung Zyl.3
Następne podejrzenie padło na valvetronic. Po odpięciu siłownika (element 9) zapaliła się kontrolka EML i auto straciło moc a INPA pokazała:

Kod: Zaznacz cały

274E CDKMD - Aussetzererkennung, Summenfehler
2742 CDKMD00 - Aussetzererkennung Zyl.1
2743 CDKMD01 - Aussetzererkennung Zyl.3


Natomiast, gdy podpiąłem siłownik, a odpiąłem wtyczkę od czujnika valvetronicu, silnik pracował lepiej ale automatyczna skrzynia biegów szalała - szarpała przy zmianie biegów, a na desce rozdzielczej pojawia się kontrolka awarii skrzyni biegów (zębatka).

Błędy INPA:

Silnik

Kod: Zaznacz cały

2850 CDKDVFFS - VVT-Fuehrungssensor
2852 CDKDVFRS - VVT-Referenzsensor
2783 CDKLM - Heissfilmluftmassenmesser 
Automatyczna skrzynia biegów:

Kod: Zaznacz cały

146 CAN Momentenschnittstelle
Na zakończenie, podpiąłem wszystko z powrotem i wykasowałem wszystkie adaptacje w silniku za pomocą INPy.
Po ponownej adaptacji jest troszeczkę lepiej, ale nadal mam wrażenie, że silnik nie pracuje na wszystkich cylindrach. Obecnie INPA nie okazuje już żadnych błędów.

Gdzie może leżeć przyczyna problemu? Co mogę jeszcze sprawdzić?
pozdrawiam
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#2

Post autor: rysiektr »

Rozrząd moze byc do wymiany, albo jest źle ustawiony. Wklej screena z inpy z analog 3 na pracującym silniku na wolnych obr.
mikon
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 28 mar 15, 23:42
BMW: 316ti N42B18
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto:

#3

Post autor: mikon »

Wymieniłem czujnik wałka mimośrodkowego i zaraz po wymianie i podłączeniu pokazał się taki błąd (tylko ten, błędów z poprzedniego postu już nie ma):

Kod: Zaznacz cały

2850 CDKDVFFS - VVT-Fuehrungssensor
Dzisiaj zaś pojawił się:

Kod: Zaznacz cały

2854 CDKDVPLA - VVT-Sensorplausibilisierung
i

Kod: Zaznacz cały

2783 CDKLM - Heissfilmluftmassenmesser
Może, to wtyczka od czujnika jest uszkodzona? Tylko, jak to sprawdzić?

Poniżej wklejam screena z inpy (analog 3) na pracującym silniku na wolnych obr.:

Obrazek
pozdrawiam
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”